جمعه , 31 فروردین 1403

سهم دستگاه‌های اجرایی استان البرز برای اشتغال‌زایی تقسیم شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،    جهانگیر شاهمرادی  در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال 1401 که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خط مشی تیم اقتصادی استان بر اساس شعار سال مبنی بر “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” مشخص شده است که ارزیابی عملکرد مدیران نیز بر همین محور ارزیابی می‌شود.

وی افزود: بنابراین هیچ کوتاهی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی استان پذیرفته نیست.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه در این راستا نقش دانشگاه‌ها و هدایت پایان نامه‌ها به عنوان ماحصل آموخته‌های دانشگاهی باید به سمت تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان و مراکز رشد  و شهرک های تحقیقاتی برود، تصریح کرد:  سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا که کشور و استان ما نیز از آن متاثر شد، تغییر نگرش عمیقی به حوزه اشتغال ایجاد شد که خود را طی آینده ای نزدیک به خوبی نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ، تصریح کرد:   بسیاری از مراکز فروش اعم از  پاساژها، فروشگاه‌های بزرگ به رغم سرمایه گذاری های کلان مالی خالی از مراجعه کننده و خریدار هستند زیرا سمت و سوی بازارها به سمت بازارهای هوشمند رفته و باید از سوی سرمایه گذاران و کارآفرینان به شدت مورد توجه قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه  مدیران استان باید  به صورت  علمی و تخصصی به موضوع اشتغال  ورود کنند ، گفت: برنامه‌های اقتصادی استان به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است بنابراین از مدیران و تیم‌های کارشناسی دستگاه‌ها انتظار می‌رود با ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی و همچنین بسیج تمامی امکانات خود برای پیاده سازی شعار سال همت کرده  و با شناسایی ظرفیت‌های بالقوه بسترهای رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور را فراهم کنند.

برخی از دستگاهها برای ثبت اشتغال در سامانه رصد کوتاهی کردند

عبداله دارایی در جلسه کارگروه اشتغال استان  با اشاره به ظرفیت موجود برای اشتغال در استان البرز، اظهار داشت : محدودیت‌های در مورد ثبت اشتغال در سامانه رصد وجود داشت که در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها در ثبت اشتغال در سامانه رصد کوتاهی کردند و انتظارات در این بخش برآورده نشد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: سامانه  رصد جدید در حال حاضر راه اندازی شده  و  اداره کار تعاون کار  و رفاه اجتماعی در صورت نیاز به مشاوره و آموزش مجدد برای دستگاه‌ها آمادگی کامل را دارد.

دارایی در مورد افزایش مزد در سالجاری و تحلیل این موضوع  تصریح کرد: نظرات دستگاهها در این زمینه جمع بندی  و به وزارتخانه ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه بخشی از مصوبات جلسه کارگروه اشتغال اجرا و برخی اجرایی نشده است ، گفت: ساماندهی امکانات برای نخبگان و کارآفرینان و کارگروه‌های نخبگانی مصوبه جلسه قبل بوده و موضوع مسکن هم باید پیگیری شود.

دارایی عنوان کرد: زیست بوم ملی اشتغال کشور به همه استانداران ارسال شده و در این زیست بوم فرآیندهای اجرایی، برنامه ریزی و اسناد بالا دستی دولت مطرح است و در آن طراحی و ابلاغ شده و فرآیند این زیست بوم را به زودی ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …