جمعه , 10 فروردین 1403

سازنده لینک‌های جعلی سایت ثنا و صیغه یاب بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ رسول جلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی رصد و پایش کارشناسان این پلیس و اطلاع از فعالیت فردی که اقدام به طراحی لینک‌های جعلی تحت عنوان ابلاغ الکترونیکی ثنا و ربات صیغه یاب در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کرد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:کاراگاهان  پلیس فتا با تلاش مستمر و اقدامات فنی موفق شدند فرد موردنظر را که گرداننده کانال تلگرامی بود شناسایی و و در یک عملیات پیچیده در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینک  زمانی که متهم در برابر ادله و مستندات پلیس فتا قرار گرفت ناچار به اعتراف شد، بیان کرد: متهم در این باره اتهامات را قبول و اظهار داشت با استفاده از نبوغی که در برنامه نویسی برخی از نرم افزار‌ها داشتم  به فکر طراحی لینک‌های آلوده  با عناوینی مانند سامانه ثنا، صیغه یاب و اد بزن پول بگیر افتادم و با ایجاد یک کانال تلگرامی  لینک‌های خود را با مبالغ بسیار پایینی در اختیار برخی از مجرمین سایبری با اهداف کلاهبرداری مالی از شهروندان  قرار می‌دادم.

وی خاطر نشان کرد:  لینک آلوده به بدافزار”فیشینگ” توسط این مجرم طوری طراحی شده بود که وقتی قربانی برای دریافت ابلاغیه ثنا و یا ربات صیغه یاب اقدام می‌کرد بلافاصله به درگاه جعلی بانک هدایت و اطلاعات بانکیش به سرقت می‌رفت.

سرهنگ رسول جلیلیان با هشدار به مجرمین سایبری، گفت: کارشناسان پلیس فتا برای مصون سازی کاربران از تهدیدات و آسیب‌های اینترنتی به صورت شبانه روزی این فضا را مورد پایش قرار داده و با مجرمین و کلاهبرداران سایبری که مخل نظم و امنیت باشند طبق قانون برخورد می کنند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …