دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

روند صادرات غیر نفتی البرز صعودی شد

رامین ربیعی روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه سیمان آبیک شهرستان نظرآباد بدون اشاره به میزان دقیق  صادرات کالاهای البرز افزود: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت است و البرز نیز با به کارگیری تمام ظرفیت های اداری و پشتیبانی خود در تلاش برای تثبیت و افزایش کالاهای صادراتی خود است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز معطوف به کاهش تمامی بروکراسی های زائد و موانع پیش روی در مسیر توسعه صادرات محصولات تولیدی در استان است که با کاهش آثار پاندمی کرونا در روند تجارت جهانی روند صعودی صادرات استان نیز شتاب گرفته و سعی بر تداوم روند حاضر با حمایت از واحدهای صادرکننده در استان البرز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های کارخانه سیمان آبیک به عنوان یکی از واحدهای صادر کننده نمونه استان تصریح کرد: سیمان آبیک از واحدهای پیشگام در صادرات سیمان به سایر کشورها بوده و حفظ این روند همزمان با تامین مناسب نیاز بازار داخلی، نشان دهنده توان بالای و ابتکار عمل دست اندرکاران و مسوولان این شرکت است که جای تقدیر ویژه دارد.

ربیعی ادامه داد: به همین منظور حفظ روند موجود و افزایش تولیدات شرکت و همچنین خودکفایی این واحد در تامین برخی تجهیزات، با استفاده از توانمندی داخلی آن هم در شرایط تحریمی کشور بسیار ارزشمند است.
 شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگترین تولید کننده کلینکر و اولین تولید کننده سیمان پرتلند آهکی در کشور نیز به شمار می آید.

این واحد اولین تولید کننده سیمان پرتلند مرکب و مجری بزرگترین طرح افزایش ظرفیت در کشور (از سه هزارو ۵۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ تن در روز) است.

هم اکنون شرکت سیمان آبیک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد ریال زمینه اشتغال حدود یک هزار و ۲۵۰  نفر را به طور مستقیم فرآهم آورده است.

ظرفیت تولید سالیانه بالغ برپنج  میلیون تن در سال و انجام صادرات به کشورهای آفریقایی و شرق آسیا از جمله توان تولیدی و صادراتی شرکت سیمان آبیک است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …