پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

روز “صنعت و معدن” فرصت پاسداشت تلاشگران عرصه تولید است

یدالله مالمیر روز پنجشنبه  به خبرنگار  ایرنا گفت: حرکت رو به رشد سال های اخیر درصنایع نساجی، پوشاک و چرم البرز و دیگر دست اندر کاران حوزه صنعت‌و معدن آنهم‌ در شرایطی که با تحریم های ظالمانه مواجه بوده ایم بیانگر تلاشی شایان توجه  در مسیر خود اتکایی و رهایی تدریجی از وابستگی هاست.

وی نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری  به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را بسترساز آغاز حرکتی پرشتاب در تقویت اقتصاد کشور ذکر کرد.

 وی افزود: در این راستا صنایع نساجی، پوشاک و چرم  استان البرز طرح ها و برنامه های متعدی را به ویژه در بحث توسعه زیر ساخت ها در دستور کار قرار داده اند.

وی ادامه داد:  تحقق در حد انتظار این برنامه ها همراهی و همدلی مدیران دستگاه های اجرایی با صنعتگران، اصلاح قوانین اقتصادی قدیمی و تاریخ گذشته و مانع زدایی در روند صدور مجوزهای کارآفرینی را طلب می کند.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز گفت: کارشناسان صنایع تحت پوشش این انجمن تلاش وافر در مسیر تحقق شعار سال را تکلیف شرعی و قانونی دانسته و در این راستا برای ارایه نظرات کارشناسی به تیم اقتصادی دولت و مجلس  آمادگی کامل دارند.

مالمیر کاهش کاغذ بازی های اداری به ویژه در بحث توسعه کارآفرینی و صدور مجوزهای تولید و صادرات را از جمله  نیازهای ضروری صنایع نساجی، پوشاک و چرم عنوان کرد و گفت: در صورتی که اینگونه پشتیبانی ها عملیاتی شود، قطعا نقش آفرینی در ارتقای تولید و صادرات را شاهد خواهیم بود. 

وی همچنین ضرورت اعمال روش های مناسب و منطقی در بحث تامین اجتماعی و امور مالیاتی را زمینه ساز توسعه کارآفرینی و بهبود وضعیت اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: صنایع نساجی و پوشاک کشور از جمله مهمترین مولد ایجاد اشتغال پایدار محسوب می شود و همواره در افزایش تولید ناخالص ملی نقش بسزائی را ایفا کرده است.

 مالمیر با اشاره به سابقه فعالیت و تجربیات ارزشمند انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز درتولید و مانع زدایی ها افزود: حاصل این تجربیات در چند سال اخیر شعار “خواستن توانستن است” را عینیت بخشیده است.

وی تصریح کرد: مدیران بخش صنعت و معدن بیش از هر بخش دیگری باید فرماندهی جهش درتولید و رشد اقتصادی کشور را تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر وزارت صمت بر عهده بگیرند تا شکوفایی اقتصاد ایران در عرصه جهانی را تجربه کنیم. 

رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در پایان این گفتگو روز ملی صنعت و معدن را به مدیران ، کارشناسان و کارگران این صنایع و همه صنعتگران و معدنکاران کشور که در تحقق برنامه‌های تولیدی و توسعه‌ای نقش آفرین می باشند تبریک گفت و سلامتی و شادی روز افزون را برای آنان و خانواده‌ هایشان آرزو کرد . 

براساس مصوبه‌شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم تیرماه “روز صنعت و معدن” نامیده شده‌است. اختصاص این روز، فرصت مناسبی است تا به مهم‌ترین موتور محرکه‌ اقتصاد کشور یعنی بخش صنعت و معدن، نگاهی اندیشمندانه حاکم شود.

حوزه صنعت و معدن، در مقام عامل مولد اشتغال پایدار همواره در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزائی داشته است. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …