جمعه , 31 فروردین 1403

خرید تضمینی هزار و ۱۸۰ راس دام روستائیان البرز

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در اجرای طرح خرید حمایتی دام روستائیان تاکنون هزار و ۱۸۰ راس دام سبک و سنگین از دامداران استان به صورت تضمینی خریداری شده اند.

خرید تضمینی یک هزار و ۱۸۰ راس دام روستائیان البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مهرداد عبدالملکی، به ابلاغ تصویب نامه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزان و دامداران روستایی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس شرکت پشتیبانی امور دام کشور دستورالعمل خرید محصولات و دام روستائیان به البرز ابلاغ کرده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در طرح حمایت از روستائیان، دام‌های سبک زنده پرواری با تایید اداره امور عشایری استان و دام‌های سنگین زنده پرواری با تایید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه و یا اتحادیه دامداران استان برای کشتار انتخاب می‌شوند.

او افزود: پس از بررسی و تایید پلاک‌های دام‌های سبک و سنگین زنده پرواری قابل کشتار توسط معاونت بهبود تولیدات دامی، دامداران به همراه اطلاعات مربوطه به شرکت پشتیبانی امور دام برای ارسال دام‌ها به کشتارگاه معرفی می‌شوند.

عبدالملکی با بیان اینکه دام‌ها برای کشتار به ۲ کشتارگاه راک و کردان فرستاده می‌شوند، گفت: پس از اتمام کشتار دام سبک و یا سنگین زنده پرواری صورتجلسه‌ای در همین خصوص تنظیم و توسط نمایندگان دستگاه‌های اجرایی (معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، پشتیبانی امور دام استان، اداره امور عشایر استان و دامپزشک مستقر در کشتارگاه از سوی دامپزشکی استان) مورد تایید و امضاء‌قرار می‌گیرد.

او افزود: بر همین اساس تاکنون از سوی اداره امور عشایر استان هشت دامدار برای تحویل بره نر زنده پرواری معرفی شده و از سوی اتحادیه دامداران نیز ۱۵ دامدار برای تحویل گوساله نر زنده پرواری معرفی شده اند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اجرای این طرح از اواخر آذرماه سال جاری آغاز شده است، گفت: تاکنون ۸۲۶ راس دام سبک و ۳۵۴ دام سنگین کشتار شده و در ۲ سردخانه مستقر در شهرستان ساوجبلاغ پس از قطعه بندی نگهداری می‌شوند تا در مواقع ضروری برای تنظیم بازار در سطح استان برای مصرف کننده عرضه شود.

عبدالملکی اضافه کرد: در این سردخانه‌ها تاکنون ۱۱۱ تن لاشه دام سنگین و ۱۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم دام سبک ذخیره سازی شده است.

در زمان حاضر حدود ۱۵۴ هزار راس دام سنگین و حدود ۳۵۴ هزار دام سبک در استان البرز وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …