شنبه , 1 اردیبهشت 1403

روزانه ۱۰۰ کانتینر میوه و تره‌بار از استان البرز به خارج صادر می‌شود

 سید کاظم میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد برگشت برخی از محصولات میوه و تربار  صادراتی، اظهار داشت: برگشت این محصولات از مقصد دلایلی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: روزانه بیش از 100 کانتینر میوه و تره بار و سبزی جات از استان البرز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس انجمن ملی صادرکنندگان میوه و تره‌بار استان البرز با بیان اینکه 99 درصد از محصولات صادراتی از استان البرز با آبیاری قطره ای تولید می شود، بیان کرد: کشاورزانی که در استان البرز در حال تولید هستند از کشاورزان قدیمی و زبده و شناخته شده  هستند.

میرجلیلی با بیان اینکه استفاده به میزان اندازه سم و استفاده در زمان خود در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: برخی از کشاورزان با استفاده از سوم تاریخ مصرف گذشته و تهیه آن از مراکز متفرقه اقدام به کشاورزی می کنند.

وی با بیان اینکه سم تاریخ مصرف گذشته آفت را از بین نمی برد، گفت: بعد از این مرحله کشاورز با مراجعه به دلیل عدم از بین رفتن آفتهای مانند شته و نسبت به سمپاشی محصول اقدام می کند که این مضووع سبب آلودگی بیشتر محصول می‌شود.

رئیس انجمن ملی صادرکنندگان میوه و تره‌بار استان البرز با بیان اینکه در سالهای دور سازمان جهاد کشاورزی از کارشناسان خبره برای توزیع و نظارت بر سمپاشی استفاده می کردف گفت: سم مورد نیاز برای از بین رفتن آفت از سوی این کارشناسان تعیین می شد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، کشاورزی را رها کرده است، تصریح کرد: در 10 سال گذشته یک مسئول را بر روی زمین‌های کشاورزی ندیدم که برای مصرف سم  نظارت و یا پیشنهادی ارائه کند و توزیع و اندازه گیری سمی در این مورد نیست.

میرجلیلی با بیان اینکه هیچ محصولی صادراتی میوه و تره بار از مبدا کرج به مقاصد صادراتی برگشت نخورده است، تصریح کرد: حتی یک مورد آلودگی از میزان بالای  میوه و تره بار  صادراتی استان البرز به دلیل آلودگی و نقص برگشت نخورده است.

انتهای پیام/ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …