چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

راهیابی ۱۰۶ فرهنگی البرز به مرحله کشوری معلم نمونه

وی با اشاره به اینکه معلمان البرز برای شرکت دراین طرح آثار خود را در سامانه ثبت کردند، تصریح کرد: پس ار ارزیابی داوران، پرونده ۲۶۳ به دبیرخانه استانی راه پیدا کرد.

وی افزد: پرونده ۱۰۶ معلم استان البرز در زمینه طرح جلوه های ویژه معلمی با کسب بالا به دبیرخانه مرحله کشوری ارسال شد.

حجرگشت با بیان اینکه شیوه‌نامه معرفی جلوه‌های ویژه معلمی در زیست‌بوم جدید به‌ منظور اجرایی کردن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از عرصه تعلیم و تربیت برای اجرا در مدارس ابلاغ و اجرایی شد، اضافه کرد: در این شیوه نامه به تکریم مسوولیت خطیر معلمان  و قدردانی از خدمات آنان و معرفی الگوهای عینی و عملی از میان خودشان توجه شده است.

وی فرآیند تدریس، ارتباط با اولیای دانش آموزان، استفاده از فناوری نوین، تشکیل جلسه برای والدین، تولید محتوای آموزشی الکترونیکی، ارتباط مستمر با گروه های آموزشی، خلاقیت آفرینی در فرآیند یادهی و یادگیری و کمک گرفتن از دانش آموزان در کلاس در قالب طرح همیار معلم و بهره مندی از کمک والدین در جریان آموزشی کلاس را از جمله محورهای طرح جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید برشمرد.

وی تصریح کرد: دراین طرح تمامی معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی،حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت و بازنشستگان شاغل در واحدهای آموزشی و پرورشی اعم از دولتی، غیردولتی و مدارس خاص در هریک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم  زیر پوشش قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: جلوه‌های ویژه‌ای که معلمان در زیست بوم کرونا از خود به نمایش گذاشتند و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شده‌اند برای همیشه تاریخ در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار خواهد بود.

وی یادآورشد: ما وظیفه داریم در هفته بزرگداشت معلم ازهمه همکاران در مدارس استان البرز که در ۲۵ ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری بودیم، تقدیر و تکریم کنیم.

حجرگشت با بیان اینکه معلمان در دوران کرونا و آموزش غیر حضوری زحمات زیادی کشیدند، عنوان کرد: مجاهدت معلمان البرز در آموزش مجازی به دانش آموزان قابل توصیف نیست.

وی افزود: در شورای آموزش و پرورش البرز هم به موضوع مهم هفته نکوداشت معلم در استان البرز اشاره شد لذا انتظار می رود در این هفته همه مدیران کل دستگاه های اجرایی البرز به منظور تبریک این هفته به معلمان در مدارس حضور پیدا کنند.

وی به رسالت سنگین و تاثیر گذار معلمان هم در جهادتبیین و همچنین پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب جهت آشنایی نسل جوان با تاریخ کشور خود و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: انتظار می رود فرهنگیان عزیز نقش بسزا و مثال زدنی خود را در امر جهادتبیین ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: معلمان  بزرگترین و حساس ترین سرمایه  کشور را در اختیار دارند به همین دلیل پایه ریزان تمدن نوین اسلامی هستند.

استان البرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ معلم شاغل دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …