یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فعالیت مدارس اردبیل هفته آینده همچنان غیرحضوری خواهد بود

به گزارش ایرنا،  رضا قاسمیان پنجشنبه در نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تداوم تعطیلی آموزش حضوری در مدارس اردبیل طی هفته آینده را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و گزارش‌های میدانی از افزایش مراجعه به مراکز درمانی و در راستای کنترل پیک ششم که با شدت بالای سرایت سویه اُمیکرون همراه است، کلیه مدارس و مقاطع تحصیلی از روز شنبه ۲۳ بهمن ماه به مدت یک هفته، به صورت غیرحضوری و آموزش‌ها از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل پنجشنبه اعلام کرد: در ادامه روند صعودی شیوع کرونا هم‌اکنون ۲۰۹ نفر بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در حال مداوا هستند.

دکتر علی محمدیان اردی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا و در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل با اشاره به چهار برابر شدن مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان طی ۱۰ روز گذشته گفت: افزایش شیوع کرونا در این استان نگران کننده است.

وی همچنین از افزایش بیش از سه برابری شمار بستری مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل نسبت به ۱۰ روز قبل هم خبر داد و افزود: طی شبانه روز گذشته ۴۹ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به صفر شدن شمار فوتی مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان بیان کرد: با صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته در رقم ۲ هزار و ۶۴۲ نفر باقی ماند.

وی با هشدار نسبت به اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده بیان کرد: آمار مراجعان به مراکز درمانی نشان دهنده شدت شیوع کرونا در سطح استان است.

دکتر محمدیان‌اردی همچنین گفت: هم‌اینک شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، خلخال، سرعین، کوثر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز شیوع موج ششم کووید.۱۹ در استان اردبیل، از بستری شدن ۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۴۸ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …