پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

راه اندازی دومین کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ بانوان در البرز

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آیین بهره برداری از دومین کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ بانوان در البرز گفت: مدت زمان بازپروری معتادان باید از ۳ ماه به ۲ سال افزایش یابد.

راه اندازی دومین کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ بانوان در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سردار مومنی بااشاره به اینکه به موجب ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر و سه تبصره مربوط به آن، معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیاد با دستور مقام قضایی از یك تا سه ماه در مراكز دولتی و مجاز درمان نگهداری شوند، افزود: این زمان مناسبی برای نگهداری از یك فرد معتاد نیست و لازم است این زمان برای رسیدن به یك نتیجه مناسب افزایش یابد.

وی با بیان اینكه نگاه نامناسب انسانی به معتاد مقوله ای انكارناپذیر است، گفت: این افراد نباید به خاطر شرایط و موقعیت نامناسب مورد تمسخر قرار گیرند.

سردار مومنی افزود ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال ظرفیت‌های جدید با همت و تلاش سپاه پاسداران نیز در این مركز افزوده شود.

وی اضافه كرد: خوشبختانه در كیفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر تغییراتی ایجاد شده، به گونه ‌ای كه ارتباط با خانواده این افراد نیز در اولویت قرار دارد.

استاندار نیز گفت معتادان متجاهرنباید پس از سم زدایی درجامعه رها شوند بلکه باید با مهارت آموزی وایجاد کسب وکار از آنها وخانواده شان حمایت کرد مگرنه ضمن از دست دادن منابع تمام زحمات بی نتیجه خواهد ماند. 

دکتر عبداللهی توجه وحمایت از بانوان معتاد از جامعه را واجبتر از مردان دانست وافزود حضور بانوان معتاد درجامعه تاثیر منفی وماندگاری درحوزه فرهنگی واجتماعی از خود به جا می گذارد که شایسته جمهوری اسلامی نیست.

او ادامه داد: کمپ های ترک اعتیاد استان ۹۰۰ نفر ظرفیت دارد که ۲۵۰۰ ظرفیت کم داریم، این موضوع می طلبد خیران و بخش خصوصی مثل همیشه به میدان آیند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …