جمعه , 31 فروردین 1403

راه‌اندازی ۵۲ کارگاه اشتغال در زندان استان البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی چهارمحالی با اشاره به پرداخت دستمزد ماهیانه به بیش از یک هزار زندانی مشغول به کار در کارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان البرز اظهار کرد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال دستمزد در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به زندانیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: به منظور ارتقای اشتغال و توانمندسازی زندانیان به جهت بازگشت مؤثر، کارآمد و مفید به جامعه، اداره کل زندان‌های استان البرز با گسترش تنوع کارگاه‌های اشتغال زندان‌ها و همچنین بستن قرارداد با شرکت‌های خصوصی گامی جدی در این زمینه برداشته است.

در خصوص تنوع کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های البرز گفت: در حال حاضر و به همت بنیاد تعاون زندانیان البرز ۵۲ کارگاه اشتغال در زندان‌های استان فعال بوده که شامل کارگاه‌های مونتاژ لامپ‌های LED، موس، ریگلاتور خودرو، فیلتر هوا و روغن خودرو، کلید و پریز برق، پالت‌های صنعتی، مبلمان معرق چرم، بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، نجاری، کشاورزی و… است.

چهار محالی افزود: در کنار کارگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی زندان‌های استان با ۳۳ واحد صنعتیِ مشهورِ کشوری و استانی مانند یک گروه خودروسازی قرار داد منعقد شده است تا زندانیان علاوه بر دریافت دستمزد و توانمند شدن با محیط کار حرفه‌ای نیز آشنا شوند و بتوانند پس از آزادی در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

مدیر کل زندان‌های استان البرز در خصوص دستمزد زندانیان گفت: به هر زندانی بر اساس ساعت کاری و حضور در کارگاه‌ها تا مبلغ ۸۱ میلیون ریال در ماه دستمزد پرداخت شده است و واحدهای صنعتی و کارگاهی بخش خصوصی نیز در ازای به کارگیری هر زندانی رأی باز یا آزاد شده در کارگاه مربوطه وام کم بهره به ازای هر زندانی ۵۰۰ تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعطا شده است.

چهارمحالی در پایان خاطر نشان کرد به منظور حمایت از زندانیان آزاد شده نیز وام کم بهره به آنان پرداخت می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …