پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

در مورد ویروس اومیکرون بیشتر بدانید

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: امکان دارد امیکرون به واکسن‌های موجود مقاومت نشان دهد.

در مورد ویروس اومیکرون بیشتر بدانیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مهرداد بابایی، در خصوص ویروس جهش یافته کرونا گفت: امیکرون، نوع جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و مقامات این کشور می‌گویند که این نوع بسیار نگران‌کننده است که این سویه جدید توسط سازمان جهانی بهداشت، نوع امیکرون نام گرفته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشور‌ها دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً ایمنی واکسن را دور بزند.

بابایی گفت: جهش جدیدی است که شناخته شده مدت زیادی از شناخته شدن آن نمی‌گذرد و دانشمندان  اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارند.

جهش این ویروس جهش عمده‌ای است و قدرت سرایت بیشتری نسبت به جهش‌های دیگر دارد و نگرانی‌هایی وجود دارد به این علت که جهش بزرگتری نسبت به سایر جهش‌ها دارد امکان این که به واکسن‌های موجود مقاومت داشته باشد وجود دارد.

او افزود: در کشور ما و البرز موردی با جهش امیکرون تا کنون دیده نشده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص قرص‌های ضد کرونا گفت: قرص‌های کرونا ۲ مدل با نام‌های مولنیپیراویر و پکسلووید معرفی شده است، ولی هنوز تاییدیه قطعی برای استفاده از آن در کشور ما و استان البرز ندارد.

در حال حاضر درحال بررسی روی این ۲ قرص هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …