یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

البرز ظرفیت لازم برای تبدیل به قطب فناوری خلاق کشور را داراست

او ادامه داد: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز به عنوان ولین کارخانه نوآوری کشور به زودی به بهره برداری می رسد و این مرکز نوآوری، ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنایع خلاق و نوآور در استان البرز و مناطق مجاور را دارد.

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری افزود: این مرکز نوآوری مجموعه ای بی نظیر در استان البرز است که به عنوان اولین کارخانه صنایع خلاق کشور به زودی افتتاح می شود.

مشاور معاون علمی و فناوری  رییس جمهوری گفت: عصر آینده، عصر اقتصاد خلاق و محتوای برپایه اقتصاد دانش بنیان است و استان البرز، به عنوان ایران کوچک، توانمندیهای لازم  برای تبدیل شدن به قطب صنایع خلاق و فرهنگی در حوزه های متنوع محتوایی مانند کسب و کارهای دیجیتال، انیمیشن فیلم و تولید محتوا، صنایع دستی، گردشگری، مد و لباس، ورزش و تندرستی و نوآوریهای اجتماعی را دارد.

کرمی تصریح کرد: با فعالیت کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، مسیر رشد و توسعه صنایع خلاق در این استان هموار می شود.

او تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این مرکز نوآوری توسط معاونت علمی و فناوری استانداری البرز و شهرداری کرج همه در راستای شکل دهی به زیست بوم فناوری و نوآوری در این حوزه و در استان البرز و کلانشهر کرج است.

امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: امکان استقرار حدود ۲۵۰ شرکت خلاق و دانش بنیان همراه با مجموعه ای از نخبگان حوزه های مختلف در استان البرز در این کارخانه فراهم شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …