دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان البرز تخلف است

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد وجه اضافی از اولیا دریافت کند، حتی دریافت کمک‌های داوطلبانه و اختیاری اولیا نیز باید به  پس از به بازگشایی مدارس موکول شود.

وی بیان داشت: ستادهای ثبت نام در نواحی و مناطق بر حسن انجام فرایند ثبت نام در مدارس نظارت کرده و شرایط ثبت نام آسان را در راستای کاهش نگرانی خانواده‌ها بیش از پیش فراهم کرده است.

قاسمی  خاطرنشان کرد: از همه دانش آموزان و اولیا ی استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عدم پاسخگویی مسوولان و مشکلات مربوط به ثبت نام درمدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.

وی تصریح کرد: سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده در ثبت نام مدارس، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند و یا در سامانه آموزش و پرورش  شکایت خود را ثبت کنند.

قاسمی به ثبت نام دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ در مدارس پرداخت و اضافه کرد: مدارس موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول را تا پایان مرداد ماه در سامانه سناد به طور روزانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: دریافت کمک‌های مردمی فقط پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.

وی افزود: اولیا باید براساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند و مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرایی کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: مبنای ثبت نام دانش‌آموزان محدوده جغرافیایی است و باید بر اساس ظرفیت مدرسه، دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خود ثبت نام شود.

وی افزود: مدارس غیردولتی، شاهد، استعدادهای درخشان و هیات امنایی نیز بر حسب شهریه های مصوب ثبت نام دانش آموزان را انجام دهند.

قاسمی تاکید کرد: جمعیت دانش آموزی البرز در هر سال تحصیلی حداقل با  ۱۲ هزار نفر افزایش در پایه‌های مختلف تحصیلی همراه است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …