یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی: توسعه باغبانی دیم را در اولویت قرار دهیم

به گزارش روز شنبه  روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ، سردار سرتیپ محسن کاظمینی در بازدید از ستاد موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور  مستقر  در استان البرز افزود:  کشورمان دارای مزیت های  بالا در عرصه باغبانی است  که همگامی در این حوزه با کشورهای پیشرو حرکتی عملی خواهد بود.

وی بیان داشت: موسسه تحقیقات علوم باغبانی می‌بایست همکاری نزدیک با بازار، اقتصاد و صادرات داشته باشد و تبدیل محصول به سرمایه را در برنامه کاری خود قرار دهد.

کاظمینی با تاکید بر اینکه تمام پژوهشکده‌ها می‌بایست به معاونت باغبانی متصل شده و ماحصل تحقیقات به عرصه، انتقال داده شود، افزود:  توسعه باغبانی دیم، احیای باغ ها  و توجه به بازار جهانی و صادرات محصولات باغی از مواردی است که بایستی در حوزه باغبانی به آن ها نگاه ویژه داشت.

ترویج و توسعه ارقام با اصالت لازمه ایجاد باغات اصیل و استاندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی نیز در این بازدید بیان داشت : توجه  به وظایف حاکمیتی بخش جدا نشدنی از فعالیت‌های پژوهشکده‌ها ی کشاورزی است.

دکتر سید مجتبی خیام نکویی افزود: ترویج و توسعه ارقام با اصالت و با کیفیت  لازمه توسعه باغات اصیل و استاندارد است ضمن آنکه  شناسنامه‌دار شدن باغات در کشور  گامی مهم در تولید محصولات باغی  به شمار می رود.

وی  با اشاره به اهمیت نگاه پاسخگو به بخش اجرا و تاکید بر اقتصاد باغبانی، گفت: شناخت مخاطبان در بخش باغبانی و مشتریان و سرمایه‌گذاران این حیطه با استفاده از تمامی ظرفیت‌های آن، می‌تواند کمک شایانی به تحقیقات و بهره‌برداران نماید.

رییس سازمان تات ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری نزدیک با آن‌ها را مقوله‌ایی مهم در کارآفرینی این عرصه برشمرد.

وی در ادامه بیان داشت: افزایش تولید با نگاه به فناوری‌های نوین و تولید ارقام جدید، در واحد سطح بسیار عملی و میسر است که باید با نگاهی خاص به آن پرداخته شود.

اهمیت به صنایع تبدیلی در باغبانی به خصوص در محصولاتی مانند سیب و اهمیت به ارزش افزوده از دیگر  موضوعات مطرح شده توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی  در این بازدید بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …