جمعه , 14 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز زندگینامه سردار سلیمانی را به تصویر کشیدند

فرشته فهمیده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت :  آثار هنری دانش آموزان در نمایشگاه مجازی و و در بستر شبکه شاد در دید عموم قرار گرفته است .

وی  اشاره به اینکه دانش آموزان البرز زندگینامه سردار سلیمانی را از لحظه تولد تا شهادت به نمایش گذاشته اند،افزود: این نمایشگاه به همت دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در کانال شبکه شاد در قالب فیلم، عکس، دکلمه، دلنوشته، خاطره گویی، وصیت نامه، پیام ها و توصیه های سردارسلیمانی به فرزندان و ملت ایران به نمایش درآمده است.

وی بیان داشت: این نمایشگاه گنجینه‌ای ارزشمند از زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف از تولد تا شهادت است که چگونگی پیوستن سردار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روایت تصویری از رشادت و دلاوری حاج قاسم در دفاع مقدس و دفاع از حرم تا جلوه‌های زیبایی از حضور در صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… را ترسیم و به تصویر درآورده است.

فهمیده تصریح کرد: به تصویر کشیدن پیام تسلیت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، دیدار مقام معظم رهبری با خانواده سردار شهید قاسم سلیمانی و خواندن نماز برپیکرمطهرسرباز انقلاب، دریافت نشان ذوالفقاراز دستان رهبرمعظم انقلاب و بدرقه باشکوه ایشان در مشهد از دیگر بخش های مهم این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان البرز همچنین تصاویری از مراسم‌ بزرگداشت این شهید والامقام را دراستان های مختلف از جمله البرز و کرمان با حضور خودجوش و میلیونی مردم در معرض دید عموم قرار داده اند.

وی از راز و نیاز سردار سلیمانی با خدا درنماز،خادمی سردار در حرم رضوی، شجاعت و شهامت وی درجبهه مقاومت، زندگی ساده، مهرورزی ایشان به کودکان و حضورشان در بین دانش آموزان، حضورجهادی سردار درسیل و کمک به مردم ، رفتار دوستانه با سربازان و سایر نیروها، بی پروایی در دفاع از انقلاب و اسلام ، داستان شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سخنرانی ایشان به مناسبت های مختلف را از دیگرآثار این نمایشگاه دانش آموزی ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان در این نمایشگاه به فرماندهی فراتر از مرزها و چگونه قاسم سلیمانی فرمانده امنیت‌طلبی در خاورمیانه شد، سردار سلیمانی و فرماندهی سپاه قدس ، درباره بسیج مردمی عراق، فعالیت‌های شهید سلیمانی پس از ظهور داعش، تهدید مکرر به ترور و تحریم به وسیله مقامات آمریکایی،جنگ داخلی در سوریه و حضور تاثیرگذار سردار شهید قاسم سلیمانی، ترور سردار و واکنش‌های جهانی نیز پرداخته اند.

وی یادآورشد: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته شده است.

فهمیده افزود: این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

وی با بیان اینکه سیره، منش و زندگینامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عصر حاضر باید به عنوان یک الگو به جامعه معرفی شود،عنوان کرد: نوجوانان و جوانان باید از شخصیت شهید سلیمانی، الگو بگیرند زیرا دشمن در تمامی لحظات در حال برنامه ریزی و توطئه و دسیسه چینی به منظور ساقط کردن انقلاب و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: هیچ فردی در دنیا به اندازه شهید حاج قاسم در مبارزه با تروریسم فعال نبود واین شهید بزرگوار و والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم در دفاع از ملت های مظلوم نیز همواره در خط مقدم مقابله حق علیه باطل حضور داشت.

این نمایشگاه به مدت ۲ هفته برای بازدید عموم بویژه دانش آموزان و اولیا در کانال شاد حوزه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج دایر است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

 سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …