پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رتبه برتر کشوری واکسیناسیون کرونا را کسب کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لوح برتر کسب این عنوان ملی صبح امروز توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران به دکتر محمد جعفرزاده معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعطا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: از شهروندان ساکن استان اردبیل درخواست می کنیم که جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر شهرام حبیب زاده افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان اردبیل با وجود فرا رسیدن موعد اعلام شده فنی، جهت تزریق دُز دوم واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به تزریق یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۵۰ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل اعلام کرد: تاکنون ۸۹ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۴ درصد از جمعیت هدف در این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۸۸۵ هزار و ۷۳۸ دُز واکسن نوبت اول و ۷۲۳ هزار و ۳۴۹ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی بیان کرد: به رغم افزایش سرعت و امکان واکسیناسیون در استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا، در روزهای اخیر استقبال مردمی از واکسیناسیون کاهش یافته است.

دکتر حبیب‌زاده از تزریق دُز سوم برای ۱۳ هزار و ۷۶۳ نفر از واجدان شرایط خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی علیه کرونا واکسینه شوند.

وی افزود: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از واکسیناسیون آنها گذشته، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کنونی شیوع کرونا در این استان را شکننده خواند و با اشاره به احتمال صعودی شدن شیوع کرونا در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، کوثر، گرمی، سرعین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر و نیر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر با کاهش موارد ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ادامه روند نزولی شیوع، امیدواری برای مهار این بیماری افزایش یافته و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، شیوع کرونا در این استان در وضعیت آبی قرار دارد.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …