پنجشنبه , 9 فروردین 1403

مشکلات ۶۶ محله کمتربرخوردار استان البرز توسط قرارگاه اجتماعی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج  ،   به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که  امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه طی بازدیدهای مکرر از مشکلات و نیازهای ساکنان مسکن‌های مهر استان باخبر هستم، اظهار داشت: بر این اساس باید کارگروه یا ستادی در راستای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برای برنامه ریزی در جهت حل مشکلات ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و امکاناتی همچون مراکز فروشگاهی، حمل و نقل عمومی، نظافت، روشنایی، امنیت و ساماندهی برای مسکن های مهر طبق زمانبندی منطقی ضرورت دارد.

عبداللهی  با اشاره به اینکه باید به گونه ای اقدام شود که تحول طی زمان کوتاهی برای مردم محسوس باشد، بیان کرد: خانه احسان باید در محله‌های هدف مستقر شود و برای کمک به نیازمندان هماهنگی‌های لازم را با دستگاه ها و نهادهای مربوطه داشته باشد.

استاندار البرز  با اشاره به اینکه فرمانداران باید در خصوص ساماندهی 66 محله احصا شده با مصوبات قرارگاه همراهی ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: ضرورت دارد که در این محله‌ها مردم را در امور مشارکت بدهیم و از ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف بهره برداری کنیم.

عبداللهی گفت: راه اندازی مسابقات ورزشی برای آقایان و بانوان و برنامه ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با استفاده از ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری های مناطق در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به هر حال ما وارث مشکلات گذشته هستیم و نمی توانیم بی تفاوت باشیم چراکه مردم بویژه در مسکن های مهر دچار مشکلات و کمبودهایی هستند که باید برای حل آنها اقدام کنیم.

استاندار البرز گفت: در این مسیر موانع بسیاری در خصوص تامین اعتبار داریم که باید علاوه بر پیگیری‌ها و رایزنی‌های ملی با همدلی و هم‌پوشانی، راهکارهای لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: در محله های هدف، افراد بسیاری به دنبال شغل مناسب هستند و از طرفی نیز شهرک های صنعتی اشتهارد به بیش از 5 هزار نفر نیروی کار نیاز دارند بنابراین باید در این راستا نیز هماهنگی لازم را داشته باشیم.

عبداللهی گفت: باید در اشتهارد در خصوص تامین مسکن کارگری و ایجاد بسترهای حمل و نقل عمومی اقدام ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی حلقه دره، افزود: تمام شهرداری‌ها باید خودروهای حمل زباله را با کاور مناسب پوشش دهند و از سوی دیگر نیز فرهنگسازی برای تفکیک زباله از مبدا صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد که معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص ساماندهی سگ‌های بی خانمان، طرح عملیاتی ارائه دهد. شهرداری کرج نیز باید هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی حلقه دره اقدام کند.

عبداللهی در پایان با اشاره به وضعیت دو خانواده دارای فرزندان چهارقلو  و ضرورت حمایت مدیران دستگاه‌های اجرای و خدمات رسان از فرزندآوری و خانواده‌های دارای چند فرزند، گفت: باید در خصوص تامین مسکن این خانواده‌ها و همچنین یک خانواده دارای فرزندان 3 قلو اقدام و نتیجه اعلام شود.

انتهای پیام/ن

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …