شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دامن طبیعت را با آتش سیزده نسوزانیم

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نکات پیشگیری از آتش‌سوزی در روز طبیعت را تشریح کرد.

دامن طبیعت را با آتش سیزده نسوزانیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، جمشیدی گفت: هنگام رانندگی در جاده، ته سیگار روشن را روی شاخه و برگ درختان و علف‌های هرز نیندازید، چون ممکن است باعث آتش‌سوزی درختان شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: از نشستن و روشن کردن آتش زیر دکل‌های فشارقوی برق خودداری کنید و عدم رعایت این مورد می‌تواند فاجعه بزرگی را به دنبال داشته باشد.

جمشیدی گفت: به تابلو‌های هشدار دهنده آموزشی در پارک‌های تفریحی و جنگلی توجه داشته باشید.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج: در صورت برپا کردن خیمه و چادر، ضمن در نظر گرفتن جهت وزش باد، فاصله مناسب محل استقرار اجاق‌ها و چراغ‌های خوراکپزی را رعایت کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: اجاق‌ها، چراغ‌های خوراکپزی و تجهیزات مشابه را در نقط‌های مصون از برخورد افراد، به‌خصوص کودکان قرار دهید.

او گفت: توصیه می‌شود هنگام ترک محل، ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه مخصوص بریزید و در محل‌های مشخص شده توسط عوامل خدمات شهری قرار دهید.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج: محل اطراف خود را از شاخه و برگ خشک درختان و خاشاک پاکسازی کنید، زیرا در اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعاً مشتعل می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …