پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

حذف کالا‌های غیر استاندارد در البرز

مدیر کل استاندارد البرز با اشاره به اجرای طرح طا‌ها در کشور گفت: شناسایی و حذف محصولات فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری از بازار مصرف و برخورد قانونی با عوامل تولید این محصولات با جدیت در استان دنبال می‌شود.

حذف کالا‌های غیر استاندارد در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، امیرحسین محتشم، هدف از اجرای طرح طا‌ها را بازرسی نمونه محصولات در بازار به منظور آزمون و ارزیابی برای کنترل و یکنواختی این نمونه‌ها با استاندارد‌های تدوین شده ذکر کرد.

مدیر کل استاندارد البرز با اشاره به اجرای طرح طا‌ها (طرح هماهنگ استاندارد) در کشور گفت: امسال در بازه زمانی فروردین تا آبان ۲هزار بازرسی از سطح بازار مصرف استان صورت گرفت.

محتشم ادامه داد: در این مدت همچنین با مشارکت کارشناسان استاندارد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان ۴۵ گشت مشترک با هدف برخورد قانونی با عوامل تولید و عرضه کالا‌های نامرغوب مشمول استاندارد‌های اجباری انجام شد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: در جریان بازرسی‌ها در بازار صاحبان واحد‌های صنفی با نحوه شناخت و آگاهی از اصالت محصولات مشمول استاندار‌های اجباری آشنا می‌شوند که این مهم در حذف کالا‌های غیر استاندارد از چرخه عرضه موثر است.

محتشم، اجرای طرح طا‌ها را زمینه ساز تقویت ارتباط اداره کل استاندارد البرز با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالا‌های منطبق با استاندارد‌های تعیین شده عنوان کرد.

او افزود: اجرای طرح این ضمن تقویت گروه‌های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالا‌ها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می‌کند.

محتشم حفظ ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، حمایت از مصرف‌کنندگان و ارتقا در تولید کالا و خدمات را از جمله اهداف استاندارد سازی عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد ن مجاز هستند در مراکز تولید، بسته‌بندی، عرضه و فروش کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و ضمن بازرسی و نمونه برداری اجازه ندهند فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری فاقد کیفیت وارد بازار شود.

محتشم استاندارد سازی و تدوین استاندارد‌های ملی، ترویج فرهنگ استاندارد و ارزیابی انطباق و کنترل کیفیت کالا و خدمات را از وظایف مهم سازمان استاندارد عنوان کرد.

او به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت اطلاع از مکان‌های تولید و توزیع مواد غذایی غیر ستاندارد، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند تا اقدامات قانونی انجام شود.

طرح طا‌ها با هدف شناسایی و حذف محصولات فاقد استاندارد در کشور اجرایی شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …