جمعه , 28 اردیبهشت 1403

حدود ۹۴ درصد دانش آموزان در مدارس البرز ثبت نام کردند

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تا کنون ۴۵۴ هزار و ۹۴۶ دانش آموز در مدارس البرز ساماندهی شده اند، اظهارداشت: از این تعداد  ۴۷ هزار و ۵۶۸ نفر را دانش آموزان پایه اول تشکیل می دهد که میزان رشد آن نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد است.

وی بیان داشت: برای دانش آموزان البرز در سال تحصیلی جدید ۱۳ هزار و ۱۲۲ کلاس درس در یک هزار و ۳۴۵ کد مدرسه دولتی و یک هزار و ۶۷۳ مدرسه غیر دولتی سازماندهی شده است .

مدیرکل  آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ رشد جمعیتی دانش آموزان البرز بین ۳ تا ۳.۵ درصد پیش بینی می شود که مهمترین دلیل آن را می توان درمهاجرت پذیری استان جستجو کرد.

قاسمی یادآورشد: تمایل ثبت نام در مدارس غیردولتی استان البرزبه دلیل شیوع ویروس کرونا نیز کمتر شده است.

وی از ” کارنامه ماندگار، مهر یادگار” به عنوان شعار پروژه مهر ۱۴۰۰ البرز یاد کرد و یادآورشد: برای  اجرای این پروژه مهم کارگروه های تعمیر و تجهیز، بهداشت و سلامت، ساماندهی، ارزیابی و نظارت، سواد آموزی، استثنایی، توجیه و تبلیغ و تائید صلاحیت و آموزش مجازی تشکیل شد تا زیرساخت های مناسب تعلیم و تربیت برای سال تحصیلی جدید در استان مهیا شود.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس تمهیدات لازم در مدارس البرز پیش بینی شده است،اضافه کرد: آموزش مدارس در مهرماه سال تحصیلی جدید در همه پایه های تحصیلی مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان البرز هر دو دز واکسن را دریافت کردند و واکسیناسیون بقیه فرهنگیان نیز تا پایان شهریورماه تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای کاهش دغدغه والدین در سال تحصیلی جدید اقدامات مختلفی در مدارس البرز همانند شاداب سازی و تعمیرات سرویس های بهداشتی ، تهیه مواد ضد عفونی، ماسک و تمیزکننده با اختصاص اعتبارات استانی و کمک های خیرین و انجمن اولیا و مربیان مدارس استان انجام شده است.

 وی حضور دربرنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی،گفت و گو با رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا به منظور پاسخگویی به سوالات اولیا،بازگشایی مدارس و شرایط آن در استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش دغدغه های والدین برای شروع سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

قاسمی تهیه و ارسال مطالب مختلف در قالب برشور ویژه دانش آموزان و اولیای آنان با اهداف تعیین شده ، جلسات مستمر در شاد برای اولیای دانش آموزان در تابستان ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات انجام شده درخصوص کاهش دغدغه های والدین برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ذکر کرد.

وی عنوان کرد: تا کنون ثبت سفارش کتاب درسی ۹۵ درصد از دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس البرز انجام شده است و ۲۴ هزار دانش آموز استان نیز تمایل به ثبت سفارش کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید به دلیل استفاده از کتاب های درسی سال قبل نداشته اند.

قاسمی گفت: همه کتاب های سفارش شده دانش آموزان در انبار استان آماده  و در حال توزیع می باشد و همچنین ۹۰ درصد کتاب های دوره ابتدایی به مدارس البرز ارسال گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزافزود: همه مدارس استان البرز  از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برخوردار هستند.

قاسمی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و به منظور جلوگیری از هرگونه انتشاربیماری، دقیق ترین اقدامات برای اجرای مطلوب پروتکل ها در مدارس این استان انجام شده است.

استان البرز حدود ۴۸۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …