پنجشنبه , 30 فروردین 1403

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| میانگین استفاده از ماسک به زیرِ ۵۰درصد رسید/ وضعیت “پایدار” شیوع بیماری در سراسر کشور + نقشه

به‌ گزارش   گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم،روند گسترش بیماری کرونا در کشور در حالت پایدار قرار دارد و به جز استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که افزایش مختصری در میزان بستری نسبت به هفته گذشته داشته‌اند، روند بستری در سایر استان‌ها به صورت کاهشی یا پایدار است.

هر چند عدم افزایش بیماری کرونا در کشور پایدار و گاهی کاهشی است اما این بدان معنا نیست که این بیماری از بین رفته و دیگر نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته 103 نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و 5882 نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند که این نشان دهنده عدم خروج کشور از بحران بیماری کرونا محسوب می‌شود. 

با این حال تداوم حفظ مراقبت‌های بهداشتی حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند لازم و ضروری است؛ اما بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در کشور ادامه دارد به گونه‌ای که میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور در یک هفته گذشته 48.36 درصد بوده و همچنین میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی نیز 47.43 درصد بوده است که این نشانه خوبی نیست و امیدواریم مردم بیشتر به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند تا گرفتار این ویروس منحوس نشوند.

استان البرز/ کاهش مرگ و میر کرونایی در استان 

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته  45 بیمار با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 78 هزار و 226  نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 327 نفر در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: ابتلای 131 نفر از مجموع افراد بستری به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با بیان اینکه توضیه ما این است که مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، عنوان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 2 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6412 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن در پایگاههای تجمیعی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حال انجام است تصریح کرد:  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 71 هزار و 485 نفر از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شدند.

شهرستان کاشان/ کاهش نسبی بیماران کرونا 

کاشان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه در چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 14 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 10 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهدا و سه بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 29 و حداکثر 83 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل سن بیمار 39 و حداکثر 83 ساله به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 156 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 105 بیمار در شهرستان کاشان و 51 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 30 بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری 15 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: در 24 ساعت متاسفانه یک خانم 56 سال در شهرستان کاشان جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 28مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در 24 ساعت گذشته تعداد 14 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 542 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان گیلان/ وضعیت 64 بیمار کرونایی در استان وخیم است

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(تا روز گذشته‌) 268 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 69 نفر از این تعداد در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند. 

همچنین 64 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 9 نفر از این تعداد به تازگی به این بخش منتقل شده‌اند و اکثر بستری‌شدگان این بخش جزو افراد واکسینه نشده، هستند.

در حال حاضر 90 درصد جمعیت گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان گیلان علیه کرونا واکسینه شده‌اند اما 10 درصد جمعیت بالای 12 سال یعنی 225 هزار و 645 نفر در استان گیلان تاکنون نسبت به دریافت نوبت نخست واکسن کرونا اقدامی نکرده‌اند. 

کنترل چرخه کرونا در جامعه نیازمند پوشش‌دهی حداقل 85 درصدی جمعیت گروه‌های هدف واکسیناسیون است و استان گیلان با وجود شتاب‌گیری در روند واکسیناسیون اما هنوز به این پوشش 85 درصدی نرسیده است. 

رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان گیلان از هفته‌های گذشته ثابت مانده و اکنون رودبار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های املش، سیاهکل و شفت در رنگ‌رنگ‌بندی آبی و مابقی 13 شهرستان‌ گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

استان فارس/ شمار جان‌باختگان در استان تک رقمی شد

بررسی آخرین وضعیت رنگ‌بندی در استان‌های مختلف نشان از یک ثبات شکننده در استان فارس دارد به این نحو که در حال حاضر 4 شهرستان استهبان، جهرم، خفر و ممسنی در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های لامرد، مهر، فراشبند، فیروزآباد و بوانات در وضعیت آبی قرار دارند. 

شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، آباده، فسا، داراب، کوار، بیضا، سپیدان و خرمبید نیز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار گرفتند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 475 هزار و 124 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 436 هزار و 349 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 241 هزار و 870 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 56 هزار و 459 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 492808 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام 158 بستری بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز به هزار و 428 نفر رسیده است که از این تعداد190 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین از ابتدای شیوع بیماری تاکنون هفت هزار و 154 نفر در استان فارس بر اثر کرونا فوت کردند که چهار هم استانی نیز در روز گذشته جان‌باختند.

استان سمنان/ بستری شدن 8 بیمار جدید در استان

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 48 هزار و 862 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 8 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 10 هزار و  504  نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 383 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تاکنون نیز 38 هزار و 358 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان کردستان/71بیمار جدید شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی 71 بیمار جدید مبتلا و مرگ 2بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان دارد.

در حال حاضر 379 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.

شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان در سنندج: 210 نفر، سقز: 17 نفر، مریوان: 30 نفر، قروه: 20 نفر، بیجار: 13 نفر، کامیاران: 15 نفر، دیواندره: 9 نفر، بانه: 49 نفر، دهگلان: 6 نفر و سروآباد: 10 نفر است.

اکنون 63 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.

آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون به 1865 نفر رسیده که از این تعداد 810 نفر در سنندج، 296 نفر در سقز، 149 نفر در قروه، 98 نفر در کامیاران، 139 نفر در بانه، 89 نفر در دیواندره، 72 نفر در بیجار، 183 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باختند.

استان آذربایجان غربی/ فوت 8 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فوت هشت نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته در شهرهای ارومیه، پیرانشهر، شاهین‌دژ و ماکو اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 40 نفر بر اثر این بیماری در آذربایجان‌غربی جان باخته‌اند.

وی از ابتلای 417 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 315 هزار و 418 نفر به این بیماری آلوده شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود 807 بیمار بستری سندروم حاد تنفسی گفت: در این راستا 43 نفر نیز وصل به ونتیلاتور شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون 419 نفر بیمار مشکوک به کرونا در سطح بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری هستند افزود: از سوی دیگر 196 نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه و آی‌سی‌یو بستری هستند.

ولی‌زاده از واکسیناسیون 23 هزار و 868 نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از چهار میلیون دز واکسن توسط مردم استان دریافت شده است.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال کرونایی تک‌رقمی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به کاهش 2.3 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 127 مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین ثبت شد که این آمار از روز قبل فقط 3 نفر کمتر است. 

جلال رحمانی از افزایش 17 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 58 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش 12 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 18 درصدی آمار بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین اضافه کرد: در حال حاضر فقط 9 بیمار کرونایی با حال وخیم زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این آمار 2 نفر از روز گذشته کمتر و در ضمن کمترین آمار 18 ماه اخیر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین از افزایش 80 درصد نرخ روزانه بهبودیافتگان کرونایی هم خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر 61 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 27 نفر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با 3 درصد کاهش به 266 نفر رسید که در مقایسه با روز پیش 8 نفر کمتر شده است.

استان خراسان رضوی/ بستری 638 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهدمقدس اظهار داشت: 426 نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مداوا قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، 16 شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه بر اثر کرونا در خراسان رضوی روز گذشته به 184 نفر در روز رسید و در 10 روز گذشته بیشترین میزان بستری‌شدگان روزانه کرونا در استان  218 نفر در روز بوده است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان‌ کرد: 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز دیگر جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

استان بوشهر/ فوت 2 هزار و 17 بیمار کرونایی در استان

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از تزریق روزانه بین 12 هزار تا 15 هزار واکسن کرونا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: اکنون 70 درصد جمعیت بالای 12 سال استان بوشهر با دریافت 2 نوبت واکسن در مقابل کرونا ایمن‌سازی کامل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرهای استان را برشمرد و افزود: تمام شهرستان‌های 10گانه استان بوشهر آبی کرونایی تعیین شده و کاهش بیماران بستری و خالی شدن تخت‌های بیمارستانی این استان نوید بخش روز‌های پایانی ویروس کرونا است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد گفت: برای جلوگیری از شیوع موج ششم باید راهکارهای لازم از جمله استفاده مستمر از ماسک و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی انجام واکسیناسیون کرونا، تلاش کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را عامل کاهش ابتلا به کرونا و مهار پیک پنجم دانست و افزود: اکنون 70 درصد جمعیت بالای 12 سال استان بوشهر هر 2 نوبت و بیش از 90 درصد نوبت اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

کشمیری از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان بوشهر آغاز شده و کسانیکه 4 ماه از تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم و برکت آنها گذشته باشد می‌توانند برای دریافت نوبت سوم مراجعه کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اکنون تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را 87 نفر دانست و اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 31 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد 7 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 14 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 2 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ثبت یک فوتی دیگر به سبب ابتلا به کرونا گفت: در 20 ماه گذشته 2 هزار و 17 نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 10 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 88 هزار و 700 نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

استان کرمان/ فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان

حمیدرضا رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هنوز نشانه‌ای از شیوع موج ششم کرونا در استان کرمان مشاهده نشده اظهار داشت: کرمان استان پهناوری است و در صورت شیوع موج ششم در این استان کاهش موارد ابتلا کُند و زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان چیزی در حدود 21 ماه سخت را پشت سر گذاشته و خسته هستند گفت: از سوی دیگر شیوع موج جدید بیماری و اعمال محدودیت‌ها خسارات زیادی به اقشار مختلف وارد می‌کند و برای مهار بیماری نیازمند همراهی و همکاری همه اقشار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هیچ محدودیت در تزریق واکسن در استان وجود نداشته و انواع واکسن‌ها در پایگاه‌های تزریق واکسن در سراسر استان در دسترس است افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر درصد بالایی از جمعیت استان واکسینه شوند تا ایمنی عمومی لازم در استان ایجاد شود.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 262 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 167 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 27 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 11 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 10 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 47  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 51 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 802 مورد رسیده است.

وی به فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 9 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 30 هزار و 135 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 524 هزار و 388 مورد است.

استان اردبیل/ تعداد بیماران بدحال بستری در آی سی یو به 46 نفر رسید

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل از جان‌باختن یک نفر دیگر و بستری شدن 31 مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: شمار کل جان‌باختگان ثبت شده کرونا در استان اردبیل به 2 هزار و 569 نفر، تعداد بستری‌های همزمان 172 نفر و تعداد بیماران بدحال بستری در آی سی یو به 46 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله‌سوار و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، گرمی، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

حبیب‌زاده افزود: استان ما هنوز وارد موج ششم شیوع کرونا نشده و ادامه ایمنی در برابر این بیماری فقط با رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌هاست.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: عبور از موج‌های بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که در راستای با کاهش تلفات و بیماری‌ها شاهد رفع مشکلات موجود در راستای ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا در استان باشیم.

استان اصفهان/ 275 ابتلای جدید

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و 224 هزار و 564 نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 423 هزار و 402 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی در 24 ساعت گذشته را 275 نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: همچنین تعداد 16 هزار و 859 نفر آمار کل فوت شدگان قطعی و مشکوک به علت کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد 181 هزار و 429 نفر نیز تعداد کل بستری شدگان کرونا از از ابتدا تاکنون بوده و تعداد بهبود یافتگان نیز 122 هزار و 31 نفر اعلام شده است.

عقدک با بیان اینکه در حال حاضر 811 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، افزود: از این تعداد 163 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آمار تعداد کل بهبود یافتگان از ابتدا تاکنون گفت: در این بازه زمانی 122 هزار و 31 نفر بهبودیافتگان کرونا هستند و تعداد بیماران ترخیص شده جدید در 24 ساعت گذشته نیز 129 نفر بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین آمار مرگ و میر بیماران مشکوک و قطعی به کرونا در طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان 9 نفر گزارش شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به لزوم پوشش بالای واکسیناسیون جمعیت بالای 12 سال و به ‌منظور جلوگیری از بروز موج جدید بیماری کووید-19، کاهش مرگ ‌و میر و عوارض ناشی از این بیماری، استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب و تشکل‌های جهادی برای فعالیت در مراکز تجمیعی و سیار واکسیناسیون مورد توجه قرار گرفت.

مهرداد زینلیان افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب در مراکز واکسیناسیون تجربه بسیار ارزشمندی بود که همدلی و مشارکت اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه جوانان و دانشجویان را برای ارتقای سلامت جامعه به عرصه ظهور گذاشت.

وی با بیان اینکه کشور ما در معرض انواع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در زمان‌های مختلف است، گفت: انسجام و تشکل نیروهای جهادی و داوطلب و آموزش و توانمندسازی آن‌ها می‌تواند ظرفیت بالایی را برای مواجهه با این مشکلات و کاهش آسیب‌های ناشی از آن‌ها ایجاد کند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از تشکل‌های دانشجویی درزمینه فعالیت‌های جهادی است که در دوران همه‌گیری کرونا در قالب جبهه مردمی سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ویژه کرونا و جهاد ایمن‌سازی علیه بیماری کووید-19 در خط مقدم کارهای جهادی فعالیت دارد.

زینلیان ادامه داد: از اول تا 19 آذر امسال نیز  طرح ضربتی افزایش پوشش واکسیناسیون با عنوان شهدای سلامت در سراسر استان اصفهان با همکاری سپاه، شهرداری، آموزش ‌و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی، اصناف، صنایع و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرا شود.

استان ایلام/ یک فوتی و 112 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 65 هزار و 520 هفت نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 112 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 111 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 20 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 64 هزار و 188 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان دهلران گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 150 نفر بوده است.

خبر در حال تکمیل…

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …