شنبه , 1 اردیبهشت 1403

طرح شفافیت قیمت گامی موثر در مسیر بهبود معیشت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، رامین ربیعی صبح دوشنبه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اظهار کرد: در شرایط حاضر یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مردم، کنترل قیمت در روند تولید و تأمین کالاهای مصرفی خانوار است؛ در همین راستا وزارت صمت به عنوان متولی بخش تولید و بازرگانانی کشور اجرای طرح درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده را در دستور کار قرار داده و در تلاش است تا مانع گران‌فروشی و تخفیفات اغوا کننده در روند عرضه انواع کالا شود.

وی افزود: متأسفانه در موارد متعددی شاهد افزایش غیر معمول قیمت کالاها در نظام توزیع هستیم و شرایط موجود اجباری بر مصرف کننده ها در پرداخت بیشترین هزینه حمل کالا در همه نقاط کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به برخی تخفیف‌های غیر واقعی انواع کالا در سطح عرضه؛ تصریح کرد: در فرآیند موجود فاکتور مشخصی برای محاسبه قیمت واقعی کالا وجود ندارد و مصرف‌کنندگان از تخفیفات تولید کنندگان محروم شده و در عمل سود تخفیفات به جیب شبکه توزیع غیر شفاف واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا به واقعی شدن قیمت تولیدکنندگان و در جهت کاهش مالیات آنها و در حقیقت به حذف فرآیند درج قیمت غیر واقعی روی کالاها، حذف حاشیه سودهای غیر متعارف و به حذف تخفیفات اغوا کننده دروغین کمک می‌کند.

ربیعی متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اطلاع رسانی دقیق از روند اجرایی این طرح و جزئیات آن، برنامه ریزی لازم را انجام داده و به صورت شفاف و مستمر روند تصمیم گیری‌ها را به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رساند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …