پنجشنبه , 9 فروردین 1403

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد ۴۴.۱۴درصدی نرخ ابتلا در ۲۴ ساعت/ واکسن‌نزده‌ها بیشتر ساکن کدام استان‌ها هستند؟ + نقشه و نمودار

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، رشد قابل توجه نرخ ابتلای روزانه در سراسر کشور براساس آمارهای رسمی نشان می‌دهد نه‌تنها فعالیت ویروس منحوس کاسته نشده بلکه ظاهراً کاملاً زیرپوستی در حال گسترش فعالیت خود در اقصی‌نقاط ایران بوده است.

کارشناسان در این زمینه تأکید می‌کنند: براساس رفتار ویروس منحوس در پیک‌های گذشته به هیچ عنوان نباید فریب فراز و فرودهای مقطعی ویروس منحوس را خورد و درگیر اشتباه محاسباتی شد، به این دلیل که قابلیت گسترش منطقه فعالیت ویروس کرونا به‌خصوص با انواع جهش‌یافته می‌تواند غافلگیرکننده باشد و در کوتاه‌ترین زمان خوشه‌های بسیار بزرگی از آلودگی در سراسر ایران تشکیل شود.

به‌گفته این گروه رشد 44.14 درصد نرخ ابتلای روزانه در این زمینه نشان می‌دهد دومینوی روند افزایشی احتمالاً آغاز شده است به این دلیل که در پی این جهش آماری شاهد رشد 29.81درصدی نرخ بستری بیماران در مراکز درمانی بوده‌ایم و شاهد مثال آن آمارهای ثبت‌شده در برخی از استان‌های مرکزی ایران است که روند افزایشی بستری بیماران را ثبت کرده‌اند.

اما به‌گفته این کارشناسان واقعیت تغییر جهت معنادار آمارها جهش 31درصدی نرخ فوتی‌های ناشی از کرونا است که می‌تواند زنگ هشدار در دوره همه‌گیری بعد از مدتی سیر نزولی شناخته شود.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تأکید می‌کنند در شرایط فعلی که بسیاری از مسئولان مشغول برنامه‌ریزی برای مدیریت کم‌هزینه پیک احتمالی ششم در ایران هستند پاشنه آشیل تمام سیاست‌های این مسئولان جمعیت واکسینه‌نشده ایران است به این دلیل که این گروه می‌توانند کاتالیزوری بسیار قوی و نگران‌کننده در شکل‌گیری خوشه‌های بحرانی در اقصی نقاط ایران به‌خصوص شهر‌های صنعتی و مراکز استانی باشند.

48میلیون ایرانی علیه کرونا واکسینه شده‌اند

براساس آخرین آمارهای رسمی منتشرشده از سوی وزارت بهداشت تاکنون مجموعاً 107 میلیون و 531 هزار و 771 دُز واکسن در قالب طرح ملی واکسیناسیون کشور به هموطنان تزریق شده است،
این درحالی است که در آمارهای تفکیک‌شده به‌ترتیب 48 میلیون و 109 هزار نفر فرآیند واکسیناسیون خود را با تزریق دو دُز واکسن تکمیل کرده‌اند و همین آمار نشان می‌دهد 58 میلیون و 94 هزار و 169 نفر نیز تنها یک دُز واکسن دریافت کرده‌اند.

البته بعد از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برای تزریق دُز سوم به جمعیت هدف جهت مقابله هدفمند با ویروس منحوس تا روز گذشته براساس آمارهای رسمی یک‌میلیون و 287 هزار و 811 نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که البته از امروز با کاهش سن واجدین شرایط برای دریافت دُز سوم قطعاً در روزهای آینده شاهد جهش آماری در این بخش خواهیم بود که نتیجه مثبت این فرآیند از دو هفته آینده در میزان نرخ ابتلا نشان داده خواهد شد.

از سوی دیگر نگرانی اصلی کارشناسان در این فرآیند مربوط به افرادی است که در طرح ملی واکسیناسیون مشارکت نداشته‌اند و اگرچه محدودیت‌های تازه‌ای برای این گروه از امروز اجرا می‌شود اما واقعیت امر اینجاست که این بخش از جامعه دقیقاً همانند بمب ساعتی می‌توانند میان جمعیت ایران ویروس منحوس را دست به دست کنند و مشکلات عمده‌ای به نظام بهداشت و درمان ایران تحمیل کنند،
این درحالی است که طبق تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت تا پایان هفته اول آذر 1400، هنوز 16 درصد از جمعیت بالای 12 سال کشور یعنی همان واجدین شرایط دریافت واکسن، دوز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و این یعنی حدود 10 میلیون نفر، جزو واکسن‌نزن‌هایی هستند که علاوه بر سلامت خود، امنیت جانی 75 میلیون نفر دیگر را هم تهدید می‌کنند.

واکسن‌نزن‌ها در کدام استان‌ها بیشترند؟

بررسی آمار استانی تا تاریخ یادشده یعنی اولین هفته آذر سال جاری نیز بیانگر این نکته است که در استان قم، هنوز حدود 342 هزار نفر (31 درصد جمعیت بالای 12 سال)، واکسن نزده‌اند و قمی‌ها، واکسن‌نزن‌ترین استان کشور هستند. رتبه‌های بعدی واکسن‌نزن‌ها هم به‌ترتیب مربوط به کردستان (27 درصد واکسن‌نزده)، سیستان و بلوچستان (24 درصد)، البرز (24 درصد)، بوشهر (23 درصد)، خوزستان (22 درصد) و کرمان (21 درصد) است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/ 140 نفر در آی‌سی‌یو بستری شدند

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: با فوت دو نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر کرونا، شمار کلی فوتی‌های کرونایی به هفت هزار و 155 نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین با ابتلای 218 نفر دیگر به کرونا، مجموع کلی مبتلایان به 320 هزار و 721 نفر رسید و تاکنون 72 هزار و 885 نفر بیماری بستری نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه از بستری 140 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه یعنی آی‌سی‌یو خبر داد و گفت: تعداد 327 نفر نیز که علایم مشکوک به کرونا دارند نیز در بیمارستان بستری و در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به تداوم واکسیناسیون در استان و با اشاره به اینکه پنج هزار و 83 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته بر علیه کروناویروس واکسینه شدند، افزود: همچنین تاکنون 38 هزار و 870 نفر دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ 154 مورد ابتلای جدید شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و 252 هزار و 243 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 426 هزار و 643 نفر بوده که از این تعداد 184 هزار و 351 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 124 هزار و 244 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 80 نفر نیز نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 154 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و نفر 103 بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 100 نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 6 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 97 بیمار تعداد مجموع بستریان به 492 بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد بالای 40 سال که حداقل سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد می‌توانند برای دریافت نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون و بهداشت استان مراجعه کنند.

مهرداد زینلیان افزود: بر اساس آخرین مصوبه وزارت بهداشت، افراد بالای 40 سال که در نوبت اول و دوم، واکسن‌های سینوفارم، برکت و بهارات از نوع غیر فعال شده (Inactivated) دریافت کردند و از نوبت دوم آن‌ها بیش از سه ماه گذشته است می‌توانند برای دریافت نوبت سوم مراجعه کنند که ترجیحاً در این نوبت واکسن‌های مشابه نوبت‌های قبلی تزریق خواهد شد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در ماه‌های اخیر نوبت سوم واکسن کرونا برای کادر درمان و بهداشت، بیماران خاص و سالمندان بالای 60 سال در استان تزریق می‌شد، اظهار داشت: این روزها علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق واکسن در بیشتر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مناطق مختلف شهر اصفهان و شهرستان‌ها در 2 نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

زینلیان تصریح کرد: تزریق نوبت واکسن کرونا به ‌ویژه در مورد واکسن‌های غیرفعال شده از قبیل سینوفارم و برکت می‌تواند سطوح بالاتر و قابل ‌اطمینانی از ایمنی‌زایی علیه ویروس را ایجاد کند بنابراین تزریق دُز سوم در مورد این نوع از واکسن‌ها اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند در پیشگیری از عوارض بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-19، نقش مؤثری ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه تزریق دُزهای متوالی واکسن به‌هیچ‌عنوان به معنی عدم ابتلا نیست و کماکان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 63 هزار نفر در استان اصفهان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا پایان این هفته و اتمام طرح بسیج واکسیناسیون شهدای سلامت در سراسر استان فعال خواهند بود و پس ‌از آن درباره چگونگی ادامه فعالیت این مراکز با توجه به میزان مراجعه مردم، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از مردم خواست از فرصت یک‌هفته‌ای باقیمانده تا پایان طرح شهدای سلامت به ‌منظور تکمیل واکسیناسیون خود و افراد خانواده علیه بیماری کووید-19 استفاده کنند.

زینلیان اضافه کرد: برای آگاهی از زمان‌بندی فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نوع واکسن‌های تزریقی می‌توان به پایگاه اینترنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نشانی Phc.mui.ac.ir مراجعه کرد.

استان اردبیل/ تکرار روز بدون فوتی کرونا

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به وضعیت و آمار کرونایی در استان اردبیل، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته، 25 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که تعداد بیماران بستری به 162 نفر رسید.

وی افزود: در این مدت خوشبختانه 30 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند و 53 بیمار نیز به‌صورت سرپایی تحت نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: 12 بیمار مبتلا به کرونا در شرایط نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته هیچ فوت به ثبت نرسیده است.

حبیب‌زاده بیان کرد: در عین حال یک میلیون و 654 هزار و 583 دُوز واکسن در استان اردبیل به مراجعان تزریق شده است که 17 هزار و 345 نفر، از واجدان شرایطِ دوز سوم واکسن بودند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکیِ اردبیل با هشدار درباره احتمال گسترشِ دوباره شیوع کرونا در استان از همه شهروندان خواست استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُوز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

استان البرز/ 3 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته فوت شدند

مهردادبابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت : 40 بیمار در 24 ساعت گذشته با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 79 هزار و 252 نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 247 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند ، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 56 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با بیان اینکه شیوه نامه‌های مقابله با کرونا باید با جدیت بیشتری در استان البرز رعایت شود، تصریح کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته سه بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6457 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه واکسن به میزان کافی برای تزریق در استان البرز موجود است، ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 72 هزار و 546 نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان ایلام/ 42 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در ایلام شناسایی شده است

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 66 هزار و 443 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 42 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 54 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 19 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 65 هزار و 988 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 166 نفر بوده است.

استان بوشهر/ پنجمین روز بدون فوتی

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به مهار بیماری کرونا در استان بوشهر، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مؤثرترین راه برای مقابله با گونه جدید کرونا دانست و اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون 78 نفر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه روز گذشته 26 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: از این تعداد ابتلای 4 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 8 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 3 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی از ادامه روز بدون فوتی برای پنجمین روز پیاپی در بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون 2 هزار و 27 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 27 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 5 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 89 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به نقش مهم واکسیناسیون کرونا در جلوگیری از ابتلا و فوت پرداخت و بیان کرد: واکسیناسیون میزان خطر مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، بنابراین افرادی که تاکنون واکسینه نشده‌اند باید برای قطع زنجیره کرونا و سلامتی جامعه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

استان خراسان جنوبی/ 39 مورد مثبت ثبت شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روز گذشته از 163 آزمایش تشخیص کرونا در استان 39 مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: در حال حاضر 208 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 81 3نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 5 نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: متاسفانه در 24ساعت گذشته 3مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری به یک هزار و 242 نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در خصوص وضعیت رنگبندی شهرستان های استان گفت: شهرستان طبس در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر)، شهرستان های فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی(پرخطر)، شهرستان های بشرویه، بیرجند، درمیان، قاین، سرایان و سربیشه در وضعیت زرد( متوسط خطر) و شهرستان های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی رنگ قرار دارند.

وی در زمینه روند بستری و فوت بیماران کرونا در استان بیان داشت: روند بستری ثابت و روند فوت سیر نزولی دارد. روند شاخص بیماری کرونا در استان از ابتدای اسفند 99 در موارد مثبت روند افزایشی وجود ندارد. در موارد بستری میزان بستری افزایش نداشته و میزان فوتی های ناشی از این بیماری روند کاهشی داشته است.

موسوی با بیان اینکه مهمترین راهکاری که برای کنترل بیماری کرونا واکسیناسیون است گفت: در سن بالای 50 سال 87 درصد واکسن زدند. مراجعه به مراکز واکسیناسیون کاهش پیدا کرده که لازم است از ظرفیت های ارگان های دیگر جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن در افراد مسن افزود: در جمعیت بالای 12 سال در کشور 85 درصد دوز اول و 71 درصد دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند که این آمار در خراسان جنوبی به ترتیب 86 درصد و 73 درصد است.

خوزستان/ هشدار علوم پزشکی اهواز نسبت به کنترل بیشتر مرزها

فرهاد ابول نژادایان امروز دوشنبه در نشست ستاد استانی کرونا با اعلام هشدار نسبت به ورود اتباع خارجه از طریق بنادر به کشور، اظهار داشت: در طی یک هفته گذشته با وجود هشدارهای متعدد، متاسفانه ورود تبعه چند کشور درگیر سویه جدید کرونا به کشور از طریق بنادر استان خوزستان گزارش شده است.

وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت اتباع کشورهای درگیر سویه جدید کرونا شامل کشورهای آفریقایی از جمله بوتسوانا، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا و زیمبابوه اجازه ورود به کشور را ندارند و ایرانیان مسافر به مقصد این کشورها نیز تا حصول اطمینان از سلامت آنان باید در کشتی منتظر بمانند و به طریقی قرنطینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: وضعیت امروز بهداشت استان خوزستان در زمینه کرونا، حاصل بیش از 22 ماه از جان گذشتگی کادر سلامت و نیروهای بهداشت استان است که نباید اجازه داد با تعلل و ساده‌انگاری چند نفر به هدر رود.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان خوزستان گفت: براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان، تمام شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارد و که آمار ابتلا به نحوی است که احتمال دارد به زودی برخی شهرهای استان وارد وضعیت سفید یعنی نبود ناقل شوند.

ابول نژادیان در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان، بیان داشت: در حال حاضر بیش از 82 درصد جمعیت استان حداقل یک دوز و بیش از 70 درصد نیز دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که از این تعداد نیز بیش از 5 درصد نیز دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

استان سمنان/ یک بیمار کرونایی فوت شد

براساس آمارهای رسمی منتشر شده هم اکنون 115 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و همچنین بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار و 800 نفر به دلیل ویروس کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

در مدت شبانه‌روز 47 نفر مبتلای جدید و قطعی به ویروس کرونا نیز در استان سمنان شناسایی و 10 نفر بستری شدند و در حال حاضر 115 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند.

دامغان، شاهرود، سمنان و گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت زرد و آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: 6 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 49 هزار و 505 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از چهاردهم الی پانزدهم آذرماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 6 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ده هزار و 673 نفر رسیده است و سی‌وهشت هزار و 832 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 9 هزار و 571 نفر رسید.

استان قزوین/ نرخ ابتلای روزانه 60 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش درصد موارد قطعی ابتلای به بیماری کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 97 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار 60 درصد نسبت به روز قبل افزایش داشته است.

جلال رحمانی همچنین به افزایش 39 درصدی نرخ بستری‌های روزانه کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 68 بیمار کرونایی جدید به دلیل علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 19 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال کرونایی استان قزوین هم ظرف 24 ساعت اخیر 25 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر 10 بیمار کرونایی با حال وخیم و اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان‌های قزوین ادامه حیات می‌دهند که آمار این بیماران در مقایسه با روز گذشته 2 نفر بیشتر و دوباره 2 رقمی شده است.

رحمانی ادامه داد: با این حال در شبانه‌روز اخیر هیچ بیمار کرونایی بدحال کرونایی فوت نکرد و استان قزوین در طول این 24 ساعت یک روز بدون فوتی را پشت سر گذاشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 9.1 درصدی نرخ بهبودیافتگان روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 40 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های سطح استان مرخص شدند که این آمار 4 نفر نسبت به روز قبل کاهش پیدا کرده است.

رحمانی افزود: در نهایت هم آمار کل بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین در بیمارستان‌ها با 3.1 درصد افزایش به 201 نفر رسید که در مقایسه با روز گذشته 6 نفر افزایش یافته و بعد از 2 روز که این آمار کمتر از 200 نفر شده بود، دوباره شاهد عبور آمار بستری‌ها از محدوده 200 نفر بودیم.

کاشان/ 41 بیمار جدید شناسایی شد

کاشان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 10 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد هفت بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و یک بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل 26 و حداکثر 94 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 42 و حداکثر 74 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 78 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 43 بیمار در شهرستان کاشان و 35 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران پنج بیمار به صورت موقت بستری هستند.

وی از بستری 11 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت خوشبختانه هیچ فردی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل جان خود را بر اثر کرونا از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 41 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 273 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 577 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان کرمان/ 65 درصد جمعیت هدف واکسینه شدند

بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده در کشور شرایط استان کرمان نسبت به هفته قبل بهتر شده و در حال حاضر سیرجان تنها شهرستان با وضعیت نارنجی در استان کرمان است و 12 شهر استان کرمان در وضعیت زرد و 10 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد و به گفته مسئولان با کاهش 10 درصدی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به هفته قبل مواجه هستیم.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان کرمان به مرز 3 میلیون و 800 هزار دوز رسیده اظهار داشت: با تزریق دو میلیون و 93 هزار و 303 دوز واکسن کرونا در استان تزریق دوز اول واکسن در استان به مرز 81 درصد رسیده گفت: واکسیناسیون حدود 65 درصد جمعیت هدف استان کرمان نیز کامل شده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 218 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 126 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 24 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 9 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 50 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 33 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 43 هزار و 533 مورد رسیده است.

وی به فوت چهار بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 83 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 93 هزار و 303 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 705 هزار و 585 مورد است.

استان گیلان/ 238 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان(تا روز یکشنبه) 238 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و این تعداد در چند روز اخیر در استان تثبیت شده است. 

از تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان 68 بیمار طی شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند این در حالی است که تا در روز یکشنبه آمار بستری‌شدگان جدید 49 نفر بود و این افزایش می‌تواند یک هشدار باشد.

همچنین 49 بیمار کرونایی نیز به دلیل شدت علائم و وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 15 نفر از این تعداد بیمار در شبانه‌روز گذشته به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

واکسیناسیون کرونا در 432 مرکز واکسیناسیون در استان گیلان در حال انجام است و 93 درصد گروه‌های هدف واکسیناسیون در استان گیلان با مراجعه به این پایگاه‌ها در سطح استان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

با وجود اینکه استان گیلان استان نخست کشور در انجام واکسیناسیون است اما 7 درصد از جمعیت گروه‌های هدف در گیلان تاکنون دز نخست واکسن کرونا را دریافت نکردند و برای ایمن‌سازی جامعه ضرورت دارد که همه واکسینه شوند.

استان مرکزی / 41 مورد ابتلای جدید در دو روز

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی 41 مورد مبتلای جدید به کرونا در 48 ساعت اخیر در استان مرکزی به ثبت رسید.

وی افزود: 8 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: 33 نفر از این افراد هم خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: یا احتساب مبتلایان جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 105 هزار و 385 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در این بازه زمانی 6 مورد فوتی هم گزارش شد که با احتساب آنها شمار فوتی‌های کووید 19 در استان مرکزی هم تاکنون به 2 هزار و 975 نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …