پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی در پرداخت بدهی خود به شرکت گاز سمنان تعجیل کنند

علیرضا اعوانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:۴۱ جایگاه‌ سوخت استان سمنان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بدهی معوقه به شرکت گاز استان دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان ادامه داد: ۴۳ جایگاه عرضه گاز سی ان جی در استان وجود دارد  که از این تعداد ۴۱ جایگاه بدهی معوقه دارند.

اعوانی اضافه کرد: جایگاه های سوخت سی ان جی به صورت نقدی بهای خدمات ارائه شده را از مشتریان دریافت می کنند و نباید در پرداخت بدهی خود به شرکت گاز استان سمنان تعلل کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بیان کرد: بدهی مشترکان در بخش خانگی، صنعتی و دستگاه‌های دولتی به شرکت گاز استان حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که ۳۰ درصد از طلب شرکت گاز استان سمنان مربوط به بخش خانگی و بقیه مربوط به دیگر بخش‌ها است.

اعوانی خاطرنشان کرد: وصول مطالبات در شرایط اقتصادی کنونی سبب رفع مشکلات می‌شود بنابراین این امر مهم باید  بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار بگیرد و مشترکان خانگی نیز نسبت به پرداخت بدهی خود اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: طرح امید مربوط به پرداخت‌ها برای گاز مصرفی حذف شد و بنا بر مصوبه هیات دولت از این پس مشترکان پرمصرف مشمول پرداخت افزایش بها می‌شوند، مشترکانی که مصرف خود را کاهش ندهند به دلیل پرمصرفی مشمول تخفیف افزایش بها نمی‌شوند و  تعرفه محاسبه گازبهای مصرفی مشترکانی که کم مصرف باشند نیز تغییر نخواهد کرد و ۶۶ درصد مشترکان استان مشمول تغییر تعرفه نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: این شرکت به ۳۰۸ هزار مشترک  ارائه خدمت می‌کند و اکنون میانگین برخورداری خانوارهای استان از نعمت گاز طبیعی ۹۸ درصد است و پرداخت به موقع مشترکان در توسعه گازرسانی و ارتقای خدمات موثر است.

به گزارش ایرنا، اکنون ۷۰ درصد سهم مصرف گاز در استان سمنان مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی، ۲۵ درصد مربوط به بخش خانگی و پنج درصد مربوط به دیگر بخش‌ها است.

۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و  ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان سمنان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورددار هستند.

میانگین مصرف سالانه گاز در استان سمنان در حدود ۲ میلیارد مترمکعب است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …