شنبه , 8 اردیبهشت 1403

جانی تازه به ناوگان حمل و نقل عمومی در البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: به زودی طرح بازسازی ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۴۴ دستگاه مینی‌بوس در سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری استان اجرایی می‌شود.

جانی تازه به ناوگان حمل و نقل عمومی در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، علی زندی‌فر، گفت: این تسهیلات برای بازسازی اتوبوس تا سقف ۷۰۰میلیون تومان و مینی‌بوس تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود حدود ۱۰ درصد و بازپرداخت پنج‌ساله از طریق بانک عامل (بانک ملی) پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز: باتوجه به سن بالای ناوگان مسافربری فعال در استان، این اداره‌کل با تشکیل جلسات کارشناسی نسبت به شناسایی متقاضیان و اولویت‌بندی آن‌ها بر اساس سن ناوگان اقدام و تمام تلاش خود را به‌کار گرفته که این تسهیلات به جامعه هدف براساس نیاز واقعی تعلق بگیرد.

زندی‌فر، افزود: درحال حاضر جلسه تخصصی دفاع از طرح برگزار شده و در مرحله تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هستیم که امیدواریم اقدامات نهایی انجام شود تا از طریق جذب این سهمیه، شرکت‌های حمل و نقل مسافربری با استفاده از ناوگان جوان و به‌روز بتوانند خدمات مطلوب‌تری را به مسافران ارائه کنند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یقینا در بهبود میانگین سن ناوگان استان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

زندی فر گفت: علاوه بر به‌روزشدن ناوگان، اجرای این طرح مزایای دیگری، چون کمک به کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش هزینه نگه‌داری ناوگان و به تبع آن مقرون به صرفه‌شدن هزینه و تثبیت اشتغال برای فعالان این حوزه را دارد که مجموع این عوامل باعث می‌شود تا چرخ حوزه حمل و نقل عمومی راحت‌تر بچرخد و مسیر خدمت‌‍رسانی به مسافران هموارتر شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …