یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

تولید آهک میکرونیزه در رفسنجان کلید خورد

به گزارش ایرنا حسن درویش عصر سه شنبه در جریان بازدید مسئولان شهرستان رفسنجان از روند تولید این کارخانه اظهار کرد: پروژه خط تولید پودر میکرونیزه آهک تا سایز سه میکرون با اعتبار ۱.۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ میلیارد تومان با شتاب در دست اجراست.

تولید آهک میکرونیزه در رفسنجان کلید خورد

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان از این سرمایه صرف خرید تجهیزات و ماشین آلات از خارج از کشور و مابقی صرف ساخت و ساز فضای فیزیکی این طرح و خرید تجهیزات مورد نیاز داخلی خواهد شد.

درویش بیان کرد: پودری که تولید می شود قابلیت کاربرد و استفاده در صنایع تولید لاستیک، صنایع رنگ سازی، تولید لوله پلیکان، لوازم آرایشی را دارد. مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان رفسنجان گفت: با راه اندازی این  طرح جزو تنها پنج کارخانه کشور در این حوزه خواهیم بود.

درویش بیان کرد: در رفسنجان روزانه یکهزار و ۲۰۰ تن سیمان مصرف می شود که ۶۰۰ تن از این میزان از کارخانه ماهان تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از تولید این کارخانه در بازارهای خارجی اعم از پاکستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه می شود.

نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان هم در این بازدید بیان کرد: در زمانی که کمبود سیمان در شهرستان و استان کرمان احساس می شد کارخانه سیمان ماهان با تولید کالای مورد نیاز سیمان باعث شد کار ساخت و ساز تعطیل نشود.

اشتغال ۳۰۰ نفر در صنعت سیمان رفسنجان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این برنامه بیان کرد: ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و از این راه ارتزاق می کنند.

شهرستان رفسنجان که از مناطق مهم صنعتی و معدنی استان و کشور به شمار می‌رود  در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کرمان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …