پنجشنبه , 9 فروردین 1403

توضیحات دستگاه قضا در خصوص بازداشت یک فرد در البرز

در این توضیحات آمده است که برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها با عنوان «محکومیت یک خبرنگار در کرج» منتشر شده، بررسی خبرگزاری میزان نشان می‌دهد طبق استعلام از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این شخص خبرنگار نبوده و جهت اجرای احکام متعدد محکومیت که در پرونده‌های متعدد داشته، بازداشت شده است.

در مورد محکومیت فردی در استان البرز که در برخی رسانه‌ها با عنوان «خبرنگار» از وی یاد شده است، خبرنگار خبرگزاری میزان کسب اطلاع کرد که حسب استعلام مکتوب انجام شده از سوی دادگستری استان البرز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نامبرده علاوه بر اینکه خبرنگار نبوده، فاقد هرگونه مجوز فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای از این مجموعه است و مضاف بر محکومیت اخیر، سوابق و محکومیت‌های متعدد قابل اجرای دیگر در موضوعات و حوزه‌های دیگر دارد.

بر اساس این توضیحات، بررسی‌ها نشان می‌دهد که وی دارای محکومیت‌های متعدد قابل اجرا در حوزه‌ها و موضوعات دیگر، از جمله در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو کرج است که به تحمل۶ ماه حبس، ۱۰ ضربه شلاق و پرداخت پنج برابر ارزش عرفی مال مکشوفه از وی محکوم می‌شود.

همچنین این فرد در پرونده دیگری پس از پلمب رستورانی (بر اساس ضوابط قانونی و با حکم قضایی پلمب صورت گرفته است)، اقدام به فک پلمب غیرقانونی رستوران می‌کند که پس از گزارش مرجع انتظامی و رسیدگی قضایی، به همین اتهام یعنی «فک پلمب» در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ کرج به تحمل یک سال حبس محکوم می‌شود.

در ادامه این توضیحات به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز آورده شده است: محکومیت دیگر و قبلی وی راجع به اتهام نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی با شکایت شاکی خصوصی دیگری است که از سوی شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲فردیس به تحمل ۴۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.

این شخص به ارتکاب اعمال مجرمانه خود ادامه داده و بارها به جهت اعمال خلاف قانون و ایجاد تنش در استان توسط پلیس فتا استان مورد ارشاد و انذار قرار می‌گیرد تا اینکه در پرونده اخیر، ابتدا با شکایت یک خانم و در ادامه در سال ۱۴۰۰ در پرونده دیگر با گزارش مرجع انتظامی به اتهام نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای، پرونده وی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نهایتا با ادغام ۲ پرونده اخیر از سوی شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری ۲کرج، به تحمل شش ماه حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی به مدت یک سال به عنوان مجازات تکمیلی محکوم می‌شود.

بنابراین با توجه به سوابق و آرای قطعی وی در چهار پرونده جداگانه، دارای محکومیت قطعی حبس، پرداخت پنج برابر ارزش عرفی مال مکشوفه و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی برای مدت یک سال است که برای اجرای احکام صادرشده بازداشت و به زندان معرفی گردید.

شایان ذکر است که این فرد در زمان‌های متعدد، در چهار پرونده جداگانه و به جهت ارتکاب جرایم مختلف و متفاوت، مجازات‌هایی از قبیل تحمل یک فقره یک سال حبس و تحمل دو فقره شش ماه حبس و مجازاتهای دیگر صادر گردید و روز گذشته نیز جهت اجرای احکام صادرشده جلب گردید.

 به جهت رعایت اخلاق رسانه‌ای از بیان عناوین برخی از اتهامات خودداری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …