شنبه , 15 اردیبهشت 1403

تشدید دیدار و رایزنی‌های سفیر آمریکا با مقامات لبنان

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری “النشره” گزارش داد که “دوروتی شیا” سفیر آمریکا در بیروت سرلشکر عماد عثمان دیدار کرده است.

این پایگاه خبری بدون اشاره به جزییات این دیدار تنها اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره اوضاع کلی لبنان و بویژه در خصوص مسائل امنیت داخلی گفت وگو تبادل نظر کردند.

تحرک جدید آمریکا ساعتی پس از آن روی می‌دهد که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب اعلام کرد که هدف حملات برنامه‌ریزی شده علیه حزب‌الله خدشه دارکردن اعتبار و چهره ی مقاومت است و ایادی آمریکا پشت پرده این حملات هستند.

وی اضافه کرد: برخی از گروه‌های جامعه مدنی که سفارت آمریکا آن را مدیریت می‌کند، نیز در پشت پرده حمله به حزب الله قرار دارند.

سفیر آمریکا پیشتر نیز حزب الله را مسؤول بحران اقتصادی و مالی ۲۸ ساله لبنان دانسته بود، اظهاراتی که موجی از خشم و نفرت گروه زیادی از لبنانی ها را به دنبال داشت.

شیا پس از آن نیز در اظهارنظری علیه حزب الله لبنان ادعا کرد:واشنگتن از دولت لبنان بدون حزب الله حمایت می کند.

۲۸ مهرماه نیز در اقدام دیگری که بیانگر تحرک آمریکا بود، «آموس هوکستاین» نماینده وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور انرژی و میانجی جدید واشنگتن در موضوع منازعه لبنان و اسرائیل بر سر مرز دریایی و اکتشاف گاز در شرق مدیترانه  وارد بیروت شد.

وی به مسؤولان لبنانی اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا پیام اطمینان بخشی برای قاهره جهت تسهیل امضای توافق با اردن و سوریه جهت انتقال گاز به لبنان و معافیت آن از تحریم های «قانون سزار» ارسال کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …