یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

تاکید دوباره فرهنگیان البرز بر حفظ روحیه بصیرتی حماسه ۹ دی

حرکت  خودجوش مردم انقلابی ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ ، تجلی ولایتمداری، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و واکنش عاشورایی  به حرکات تفرقه افکنانه دشمنان داخلی و خارجی بود که همه محاسبات و آرزوهای بدخواهان را در هم ریخت.

حماسه ۹ دی یوم الله‌ دیگری در تاریخ  ملت سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران است که تقارن آن با سالروز شهادت یکی از بهترین فرزندان این ملت یعنی سردار شجاع با بصیرت و ولایی اسلام حاج قاسم سلیمانی ، رنگ و بوی آسمانی به خود گرفته و نور بصیرت با شهد شهادت در هم تنیده شده است. 

زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی حقیقتا ابتکار الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری بود تا با گذشت زمان این حماسه تاریخی دستخوش فراموشی و تحریف نشود.

همه ساله قشرهای مختلف مردم از جمله فرهنگیان در این ایام معنوی در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و سیاسی این ۲ واقعه حماسی و عاشورایی را گرامی می دارند.

در این میان قشر فرهیخته و متولی تعلیم وتربیت آینده سازان نقش کلیدی در زنده نگه داشتن حماسه نهم دی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی دارند که بخشی از سخنان این عزیزان در گفت وگو با ایرنا البرز به شرح زیر آمده است.  

حماسه ۹ دی قدرت تشخیص

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج  از جمله فرهنگیانی است که می گوید: بی‌گمان حماسه مردمی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ یکی از ایام الله و یکی از روزهای فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید همواره در حافظه تاریخی و سیاسی ملت ایران باقی بماند و چراغ راه آینده شود.

مراد مالمیر می افزاید : ۹ دی روزی است که مردم بصیر ایران خط بطلان بر دشمنان ولایت و ارزش های انقلابی کشیدند و پای این ارزش ها مهر تائید چندباره گذاشتند.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ فضای غبار آلودی برای  تحریف ، دروغ و حمله به ارزش های دینی به وجود آورده بود ، بیان داشت که بصیرت مردمی حق از باطل جدا کرد و توطئه های دشمنان را دور ریخت .

مالمیربا بیان اینکه عده‌ای سعی می‌کنند با تحریف، فتنه ۸۸ را به یک حادثه عادی سیاسی، دعوای انتخاباتی، سوء تفاهم و بد اخلاقی سیاسی تنزل دهند،اضافه کرد: اگر فتنه درست روایت نشود جریان فتنه با توجیه و انکار آن با عملیات روانی و تحریف و دروغ روایت‌های خود را انتقال خواهد داد لذا این حضور ملی و بصیرتی باید تبیین گردد.

وی ادامه داد: به همین جهت به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی یک کار انقلابی، جهادی و از مصادیق جهاد روایت و تبیین است.

وی یادآورشد: امروز جنگ روایت، تحریف و جنگ شناختی به عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم بسیار جدی است که مهمات این جنگ تولید محتوا و راه مقابله با آن بدست گرفتن روایت حوادث مهم تاریخی از طریق رسانه‌های نوظهور است.

روح عاشورایی

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان البرز  نیز از حماسه  ۹ دی به عنوان یک حرکت عاشورایی نام برد و بیان داشت که اکنش سریع ، به موقع و عاشورایی مردم  به اهانت کنندگان به مقدسات ، موازنه تهاجم را به نفع اسلام و انقلاب بازگرداند.

جواد محمدی با اشاره به اینکه وقتی عاشور و امام حسین (ع) مطرح شد، مردم به سرعت به صحنه آمدند، خاطرنشان کرد: هجوم ناجوانمردانه عوامل استکباری به ارزش های دینی و انقلابی صحنه دیگری را رقم زد و بصیرت و آگاهی به میدان نبرد آمد.

وی با بیان اینکه  ملت  انقلابی ایران در تمام عرصه‌ها در خط مقدم فداکاری بوده و هستند، عنوان کرد:مردم انقلابی و بصیر ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ بلوغ فکری، سیاسی و انقلابی خود را به رخ دنیا کشیدند و از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

محمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، از شروع نهضت بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره)، سرشار از مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و جوانمردی مردمی است که همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبرین عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خودفروختگان داخلی از حریم اسلام، ولایت فقیه، رهبری عظیم‌الشان و جمهوری اسلامی، دفاع کرده و خواهند کرد.

رویدادی مهم و شناسه بصیرت

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این زمینه بیان داشت:  یوم الله نهم دی یکی از مهمترین رویدادها و حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

جعفر خدامرادی افزود: سفارش رهبر معظم انقلاب هم برای پاسداشت و روایتگری صحیح از این روز به این دلیل است که توطئه پیچیده و عملیات دقیق و برنامه ریزی دشمن را  که برای موجودیت و هویت ایران صورت گرفته بود، خنثی کرد.

وی با بیان اینکه مردم با خیزش الهی این توطئه عظیم را خنثی کردند، اظهارداشت: انقلاب اسلامی در ذات خود استکبارستیز است اما فتنه ۸۸ متمایز از توطئه های دیگر بود که با بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی شناسه بصیرت، غیرت و هویت دینی ماست و نمایانگر پیوند عمیق بین امت و امام است و هر سال باید با شکوه بیشتر برگزار شود.

خدامرادی به برخی آسیب ها اشاره و یادآورشد: تحریف ارزش ها و واقعیت ها یکی از این آسیب هاست که برای مقابله با آن باید جهاد تبیین و روشنگری را سرلوحه خود قراردهیم.

وی ادامه داد: این حماسه با خروش توده های میلیونی و حضور سیل آسای مردم،‌ باعث خاموش شدن شعله های فتنه شد پس باید توجه کنیم رویدادهای سرنوشت ساز با خطرات و آسیب هایی روبرو است که یکی از آنها کمرنگ شدن و فراموشی است و نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی را بر این روزهای مهم و ماندگار بنشاند.

وی تصریح کرد: این روز متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست چون خلق کننده این روز توده های عظیم مردم هستند و این روز باید تجلی وحدت اقشار مختلف باشد زیرا جامعه ما نیاز به تحکیم وحدت دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تاکید کرد: یوم الله نهم دی تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه است.

حماسه حضور و یکصدایی

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان البرز این حماسه را نماد حضور همیشگی مردم در صحنه دفاع از ارزش های انقلابی دانست و افزود: مردم  در حماسه بزرگ نهم دیماه به جهانیان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند.

مجتبی آمرکاشی اظهار داشت: نقش رهبری معظم انقلاب  در کور کردن فتنه سال ۸۸ از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه عرق دینی و ملی مردم ایران ستودنی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضوری عاشورایی توانستند فتنه ۸۸ را البته با بصیرت خاموش کنند.

وی بیان داشت:حماسه ۹ دی دراوج تبلیغات رسانه ای بیگانگان نشان داد که جامعه ایران با سلایق و علایق مختلف در اصول خود یعنی اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و استکبار ستیزی یکصدا و مستحکم است.

آمرکاشی با اشاره به تقارن نهم دی با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی،عنوان کرد:  تقارن  شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار با حماسه ۹ دی ، ابعاد دیگری از دشمنی استکبار جهانی برای  مردم انقلابی  ایران و جهانیان آشکار شد و بر بصیرت و آگاهی ملت ایران افزوده شد. 

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده در هر زمان و مکان درصدد انتقام از ملت ایران هستند چرا که این ملت مانع زیاده خواهی آنها در جهان به ویژه در خاورمیانه شده است. 

وی ازحماسه ۹ دی به عنوان تجربه ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حرکت مردم در دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) دشمن را زمین گیر کرد.

وی ادامه داد:  صف فتنه گران از دیگران به برکت عاشورای حسینی جدا و با تبیین ، روشنگری و آگاهی بخشی فضای حاکم بر کشور توسط رهبر معظم انقلاب و نیروهای دوستدار نظام ، ملت بزرگ ایران اسلامی از آزمونی مهم و سرنوشت ساز سربلند بیرون آمدند.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرزتاکید کرد: باید تلاش کرد ابعاد مختلف حماسه ۹ دی برای نسل امروز جامعه به خوبی تبیین و روشنگری شده و این حادثه تاریخی بعنوان تجربه ای ارزشمند زنده نگه داشته شود.

با این اوصاف فرهنگیان استان البرز همچنان بر حفظ روحیه وحدت و همدلی بصیرت محور در برابر دشمنان انقلاب ، اسلام ، ارزش ها و ولایت تاکید دارند. 

استان البرز بیش از ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …