شنبه , 22 اردیبهشت 1403

بی خبری مردم از توانمندیهای فناوری با ترویج فرهنگ نوآوری همخوانی ندارد

شادی حاضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضرورت ایجاد تورهای گردشگری با هدف معرفی ظرفیت های پارک علم و فناوری استان را  بستر ساز ترویج فرهنگ نوآوری و حرکت مناسب در مسیر بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادجامعه دانست.

وی به مدیران مدارس توصیه کرد بستر مناسبی برای ایجاد تور های گردشگری برای بازدید دانش آموزان از پارک علم و فناوری استان فراهم کنند تا قشر نوجوان و جوان با زیرساخت ها ، توانمندی ها و نوآوری های علمی و صنعتی آشنا شوند.

حاضری با تاکید بر ضرورت آگاهی مردم از فعالیت های علمی و پژوهشی افزود: ترویج‌ فرهنگ معرفی نوآوری ها را باید از سطح مدارس و مراکز دانشگاهی استان آغاز کنیم تا این فرهنگ در خانواده ها و در عمق جامعه راه یابد.

وی معرفی مستمر دستاوردهای پارک علم و فناوری استان را  راهی موثر برای هدایت جامعه در مسیر تقویت و توسعه مشاغل دانش بنیان دانست و ضرورت اطلاع رسانی مناسب در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

عضو هیات رییسه و  رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه این گفت و گو به مدیران و محققان پارک علم و فناوری البرز پیشنهاد کرد با حضور در  استودیو فاتح اتاق بازرگانی استان از امکانات و دستاوردهای این پارک علمی که برای بسیاری از مردم و احتمالا برای برخی مسوولان ناشناخته مانده رونمایی کنند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب زمینه اطلاع رسانی مناسب فراهم می آید و ان شاءالله با همت مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط موانع و مشکلات پارک علم و فناوری استانمان در مسیر توسعه و پویایی اقتصاد برطرف خواهد شد.

عضو هیات رییسه و  رییس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز حمایت از ایده های خلاق و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را تاثیر گذار در شکوفایی اقتصاد و رونق فضای کسب و کارها عنوان کرد.

حاضری اظهار داشت: پارک‌های علمی و فناوری با جذب شرکت‌ها ، به رشد اقتصاد کشور کمک می‌کنند و ایجاد زنجیره تأمین نیازها و فرصت‌ های شغلی جدید  برای فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها را فراهم می آورند.

وی از پارک های علم و فناوری به عنوان موتور های محرک اقتصاد پویا و کارآفرینی نام برد و افزود: هدف از ایجاد چنین مراکزی ثروت آفرینی از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت های خرد و کلان است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت:  بازار سنجی، ایده پردازی، پژوهش های علمی، نمونه سازی و طراحی های صنعتی با هدف تولید محصولات فناوری از دیگر فعالیت های پارک های علم و فناوری با هدف توسعه اقتصادی است.

وی برنامه ریزی کوتاه مدت ۶ ماهه در قالب همکاری اتاق بازرگانی استان با پارک علم و فناوری را حرکتی در راه  توسعه اقتصادی عنوان کرد و از آمادگی کامل بخش خصوصی استان در این زمینه خبر داد.

وی در ادامه  بخش مهمی از فعالیت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز را تمرکز بر تقویت اقتصاد در شاخه‌های مختلف هنری ذکر کرد.

حاضری گفت: این کمیسیون  حامی ایده های خلاق، پژوهش ها و تحقیقاتی است که در شکوفایی اقتصاد هنر و رونق کسب و کار های خرد و متوسط موثر واقع شود.

استان البرز حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …