سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

بهره برداری از ۴۴۱ واحد جدید صنعتی و طرح توسعه در البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: ۴۴۱ واحد جدید صنعتی و طرح توسعه تولیدی سال گذشته با اهتمام دولت سیزدهم در البرز به بهره برداری رسیدند.

بهره برداری از ۴۴۱ واحد جدید صنعتی و طرح توسعه در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، رامین ربیعی، افزود: همزمان با استقرار دولت سیزدهم و تغییر سیاست‌های دولت در تکیه بر توان داخل و ظرفیت‌های موجود و پیگیری جدی منویات رهبری در سال مانع زدایی‌ها و پشتیبانی، ۴۴۱ واحد تولیدی شامل ۱۸۰ واحد ایجادی و ۲۶۱ طرح توسعه با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته که برای ۱۵ هزار و ۲۶۸ نفر اشتغال به وجود آورده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز: در این مدت ۱۳۹ واحد صنعتی تعطیل و راکد دوباره به عرصه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال زایی مستقیم برای بیش ازچهارهزار نفر فراهم شده است.

ربیعی اضافه کرد: در سالی که گذشت ۲۸۴ پروانه بهره برداری جدید با سرمایه گذاری بیش از ۱۱ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۵۹۷ نفر صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یعنی ۱۳۹۹ که ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری حدود سه هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای پنج هزار و ۳۶۸ نفر بوده، شاهد جهشی مناسب در این حوزه هستیم.

ربیعی گفت: همچنین در همین مدت روند حفظ و صیانت از ظرفیت تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی استان البرز با پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحد‌ها در قالب تسهیلات طرح رونق تولید پیگیرانه‌تر از گذشته دنبال شد و در مقایسه با ۶۰ واحد دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، پس از استقرار دولت سیزدهم ۱۷۳ واحد صنعتی استان البرز بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت نموده اند که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین در ۶ ماهه دوم سال گذشته و از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، ۸۱۱ جواز تاسیس صنعتی در استان البرز صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خود، ۱۸۹ فقره افزایش را نشان می‌دهد و با توجه به صدور یک هزار و ۲۳۲ فقره جواز تاسیس در کل سال ۱۴۰۰ و تبدیل بیش از ۴۴۰ مورد از این تعداد جواز‌های تاسیس به پروانه بهره برداری در استان البرز رکورد خوبی نسبت به متوسط این شاخص در سطح کشور ثبت شده است.

او تصریح کرد: به عبارتی حدود ۳۰ درصد از جواز‌های تاسیس صادره در استان البرز به پروانه بهره برداری تبدیل شده اند و این در حالی است که متوسط این شاخص حدود ۱۵ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اهداف توسعه‌ای و اشتغال آفرینی خود در بخش صنعت، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و ۹۰ درصد را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

ربیعی گفت: بر همین اساس هم اکنون ۱۱۲ طرح با پیشرفت بالای ۸۰ درصد با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار و ۷۵۵ نفر و همچنین ۶۹ طرح با ظرفیت اشتغالزایی ۲ هزارو۲۶۰ نفر و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد فقط در البرز مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند و با حمایت جدی این وزارتخانه به زودی در آستانه بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …