یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

البرز حائز رتبه نخست تولید محتوای قرآنی کشور شد

« حسین سلیمیان » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:  استان البرز با تولید ۲ هزار محتوا در بستر شبکه شاد استانی و کشوری در بهمن ماه سال جاری با محوریت قرآن، عترت و نماز توانست رتبه برتر را در سطح وزارت آموزش و پرورش  را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ارزیابی عملکرد کیفی و کمی کانال عمومی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ، البرز  توانست از ۲۰۰ امتیاز ۱۹۴ امتیاز را در بین استانها به دست آورد.

وی هدف از تولید و انشار محتوای الکترونیکی قرآنی را در راستای تقویت بنیه دینی و مذهبی، انس با قرآن ، تدبر و عمل به قرآن در بین دانش آموزان ذکر کرد.

سلیمیان با اشاره به اینکه محتواهای الکترونیکی با مشارکت دانش آموزان، کارشناسان، مربیان و مدیران دارالقرآن ها درالبرز تولید شده است، یادآورشد: محتواهای تولیدی در قالب موشن گرافی، عکس نوشته، احادیث، پوستر، کلیپ، فایل صوتی و تصویری با موضوع مناسبت های مذهبی، ملی و دستورالعمل اجرایی اداره کل قرآن عترت و نماز وزارتخانه ای تدوین شده است.

وی بیان داشت: محتواهای تولیدی برگرفته از قرآن کریم، نهج البلاغه، ائمه معصومین (ع)، امام خمینی (ره)، رهبرمعظم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن از دغدغه ها و مطالبات جدی مقام معظم رهبری به شمار می رود، اضافه کرد: دانش و اخباری که امروز از فضای مجازی دریافت می کنیم به مثابه غذای روح هستند و باید بدانیم غذای روح بسیار از غذای جسم مهم تر است و اگر مسموم باشد خسارات بسیار زیادی می بینیم.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فضای مجازی را باید به استفاده از وسایل حمل و نقل تشبیه کنیم که ممکن است بهره مندی از آن خطراتی داشته باشد اما فواید و فرصت های آن بسیار بیشتر است.

سلیمیان تاکید کرد: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در بستر فضای مجازی ضروری است و باید در راستای تبیین این موضوع برای نوجوانان و جوانان برنامه های کارشناسی شده برنامه ریزی، تدوین و اقدام شود.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۹ دارالقرآن دانش آموزی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …