پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

برگزاری یادبود شهدای فتح خرمشهر در کرج

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از برگزاری مراسم یادبود شهدای فتح خرمشهر خبر داد.

برگزاری یادبود شهدای فتح خرمشهر در کرجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، رستمیان افزود: مردم خرمشهر در دوران جنگ روز‌های سختی را سپری کردند، مادران این شهر جوانانی، چون محمد جهان‌آرا را در دل پرورش دادند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز : سوم خرداد یکی از روز‌های مهم و به‌یادماندنی در تاریخ ایران است که هرگز از اذهان ملت ایران پاک نمی‌شود، در همین راستا برنامه‌های فرهنگی این روز باید به گونه‌ای اجرا شود تا بتوانیم استقامت و ایثار جوانان ایران را در آن برهه از زمان به نسل امروز بازگو کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: البرز ۱۷۰ شهید والامقام را در عملیات الی بیت‌المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، به مجاهدت و نقش غیور مردان استان البرز در این عملیات که منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

او افزود: در روز سوم خرداد ۶۱ نخستین گردانی که وارد خونین‌شهر شد، گردان منتظران قائم (عج) به فرماندهی سردار شهید آقا مهدی شرع پسند از تیپ المهدی (عج) بود.

او گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان جنتی رضوی که پس از دفاع مقدس بر اثر جراحات آن دوران به شهادت رسید و شهید حاج علی گروسی که او هم در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل شدند رزمندگان کرجی بودند که نخستین اذان را در مسجد جامع خرمشهر پس از آزادی سردادن و نخستین نماز جماعت را اقامه کردند، درحالی‌که هنوز خرمشهر به‌طور کامل پاک‌سازی نشده بود.

رستمیان گفت: در مراسمی که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و شهرداری کرج برگزار خواهد شد ضمن پاسداشت مقام شهدای عملیات الی بیت‌المقدس از خانواده‌های معظم شهدای شاخص این عملیات تجلیل و قدردانی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: این مراسم دوشنبه ۲ خردادماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین و اقشار مختلف مردم از ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی سردار دقیقی رئیس اسبق ستاد تیپ المهدی (عج)، تیپ اعزامی از استان البرز در عملیات الی بیت‌المقدس در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …