یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

برگزاری نخستین دوره مسابقات نقاشی مقاومت در البرز

جواد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت برای دانش آموزان دوره متوسطه این استان فراخوان شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نقش بسزایی درآشنایی نسل نوجوان و جوان با جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مقاومت دارد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان البرزی با طراحی چهره سردار حاج قاسم سلیمانی به سبک سیاه قلم در این مسابقه شرکت کردند.

وی بیان داشت: دانش آموزان البرز آثارشان را برای شرکت درمسابقه نقاشی مقاومت درطول دهه بصیرت به معاونت پرورشی و فرهنگی نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان تحویل دادند.

محمدی تصریح کرد: دراین رقابت حماسی ۵۰۰ دانش آموز از مدارس متوسطه استان البرز شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی داوران ۳۰ اثر برگزیده استانی شد،اضافه کرد: آثار برتر در نمایشگاه بزرگداشت دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی که درکانون فرهنگی تربیتی رضوان در سالن امام علی (ع) به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: امروز زندگینامه سردار قاسم سلیمانی به یک مکتب تبدیل شده است که باید آن را در آموزش و پرورش تبیین کنیم.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز یادآورشد: سادگی، تواضع، اخلاص و ولایت مداری سردار سلیمانی موجب شد که محبتش در دل مردم بنشیند و دانش آموزان نیز با قلم و هنر برای سالگرد این شهید والامقام در استان سنگ تمام بگذارند.

وی عنوان کرد: همه باید به شاخصه‌های اخلاقی و رفتاری این شهید که برای همگان به ویژه نسل جوان کشور و سایر ملت‌ها درس‌آموز است، توجه کنیم.

محمدی یادآورشد: جامعه اسلامی و نسل جوان بیش از گذشته نیازمند اصول مکتب شهید سلیمانی است که مظهر عینی همه خوبی‌هاست.

وی تاکید کرد: از دانش آموزانی که آثارشان در این مسابقه برتر شناخته شده، تجلیل می شود.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …