سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

مردم البرز واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند

دکتر مهرداد بابایی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون میزان مراجعه روزانه مبتلایان کووید ۱۹ به مراکز  بهداشتی درمانی  البرز به بیش از سه هزارو ۷۰۰ نفر رسیده که نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود گروه های سنی مجاز برای دریافت واکسن در اسرع وقت در سامانه غربالگری سلامت وزارت بهداشت به نشانی  salamat.gov.ir  ثبت نام کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰۰ هزار دز واکسن  کرونا در استان البرز تزریق شده است، گفت: هیچ عوارض خطرناکی ناشی از تزریق واکسن در این استان برای برای دریافت کنندگان واکسن مشاهده نشده است.

بابایی اظهارداشت: متولدین سال ۱۳۴۹ و قبل از آن  می توانند برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ هستند از دریافت واکسن پرهیز کرده و آن را به زمان مناسب موکول کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت : مردم باید در همه شرایط پروتکل ها رارعایت کنند و اگر کمترین علائم شبیه سرما خوردگی داشتند بهتر است که واکسن را دریافت نکنند تا علائم برطرف شود.

وی افزود: برای دریافت واکسن پیامک ارسال نمی شود و مردم باید خودشان در سامانه وزارت بهداشت برحسب سنین اعلام شده نام نویسی کنند.

وی با یادآوری این نکته که اکنون روزانه بیش از  سه هزارو ۷۰۰ نفر مراجعه سرپایی به مراکز درمانی البرز داریم ، گفت:  این آمار نشان دهنده آن است  که در روزهای آینده شمار بستری ها و فوتی های ناشی از ویروس کرونا  در البرز به شدت افزایش خواهد داشت .

بابایی گفت : با توجه به محدودیت ظرفیت بیمارستان های البرز با  سیر صعودی بستری ها  مواجه هستیم و اکنون به  سختی تخت برای بیماران کرونایی فراهم می شود.

وی ادامه داد: هرچند تعدادی تخت برای زمان اضطراری داریم اما  نگرانی ها  زیاد است و باید مردم تصمیم بگیرند، رعایت کنند در غیر این صورت نه تنها استان بلکه کشور با کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ویروس کرونا در فضای باز احتمال انتقال دارد، گفت: ویروس جهش یافته دلتا بسیار مسری تر از انواع دیگر ویروس کرونا است.

 بابایی خاطرنشان کرد: این که مردم تصور کنند  در فضای باز از خطر ویروس کرونا در امان هستند، بی احتیاطی محض است .

وی افزود: با تراکم جمعیتی که در موج پنجم کرونا در فضای باز وجود دارد انتقال کرونا به آسانی انجام می شود.

بابایی گفت: اکنون میزان رعایت پروتکل ها توسط مردم البرز کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته و محدودیت ها اصلا در شهر رعایت نمی شود و دستگاه هایی مانند اصناف وغیره که باید رعایت کنند به این موضوع بی اعتنا هستند و وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

وی تاکید کرد که مردم نیز در این بخش سهل انگار شده اند و این عوامل باعث شده تا شرایط کنونی رقم بخورد.

بابایی اظهارداشت: در مراکز درمانی با توجه به پیش بینی هایی که از قبل شده بود کمبود دارو و سرم نداریم اما داروخانه های  سطح شهرها با کمبود سرم مواجه شده اند.

وی گفت :  با پیگیری هایی که انجام شده  هفته آینده این مشکل حل که به خاطر افزایش تقاضا ها بوده، حل خواهد شد.

بابایی بیان داشت: ۵۰ درصد ماموریت های اورژانس طی ۲ هفته گذشته در البرز افزایش داشته به طوری که تعداد ماموریت های ۲۴ ساعته از  ۴۵۰ ماموریت در ۲ هفته پیش  اکنون به ۷۵۰ ماموریت در ۲۴ ساعت رسیده است .

وی ادامه داد : در زمان حاضر  به واسطه تراکم بیمارستان ها مدت انتظار آمبولانس ها برای تحویل بیماران به اورژانس مراکز درمانی در البرز  افزایش یافته است.

وی که ریاست  مرکز اورژانس و مدیریت فوریت های پزشکی البرز را عهده دار است،افزود: با این حجم بالای ماموریت نیروهای عملیاتی اورژانس استان  تحت فشار هستند و حتی فرصت نمی کنند برای استراحت  به مرکز برگردند.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان استان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک ، شستن مکرر دست ها و تزریق واکسن کرونا است .

اکنون سه شهرستان تابعه البرز قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …