پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

برنامه ریزی گام به گام برای مقابله با بحران‌ها ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که بحران‌ها و حوادث غافلگیرمان کنند، افزود: باید برنامه دقیقی برای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با بحران‌های طبیعی و حوادث داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد برنامه گام به گام برای انواع بحران‌های احتمالی تهیه و تدوین شود تا در هنگام واقعه بدانیم مرحله به مرحله چه اقداماتی را در دستور کار داریم.

عبداللهی گفت: باید کارگاه‌های آموزشی با محوریت تبیین و تشریح بحران‌های مختلف در دنیا و با هدف تنظیم سناریو و برنامه عملیاتی در مواقع بحران برای مردم و مسئولان برگزار شود.

وی افزود: احصا اطلاعات دقیق تمامی مناطق و محله‌های استان با جزئیات ضرورت دارد تا در مواقع بحرانی بتوان با استناد به آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

استاندار البرز گفت: ادارات و دستگاه‌های استان باید اطلاعات دقیقی از تجهیزات و امکانات خود ارائه دهند و مدیریت بحران استان نسبت به تجمیع و ثبت آنها اقدام کند.

وی افزود: مدیریت بحران استانداری باید طی مکاتبه‌ای به شرح وضعیت و نیازهای ضروری خود با مدیریت بحران کشور بپردازد تا بتوانیم اعتبارات لازم را دریافت کنیم چراکه برای این منظور ردیفی در نظر گرفته شده است.

عبداللهی گفت: لای روبی رودخانه‌های دائمی و فصلی و مسیر آب‌های استان باید در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد و هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی افزود: بسیاری از موانع و مشکلات را می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق در استان حل کنیم تا در مواقع خطر و بحران‌های مختلف بتوانیم با خاطری آسوده مدیریت کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …