پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

باکو ۱۰ نظامی ارمنی را به ارمنستان تحویل داد

  به گزارش ایرنا به نقل از کمیسیون دولتی امور اسیران نظامی جمهوری آذربایجان، در نتیجه مذاکرات دوجانبه انجام گرفته، همچنین ارمنستان نقشه برخی مناطق  مین گذاری شده در سرزمین های آزاد شده در قره باغ را به جمهوری آذربایجان تحویل داد.

  جمهوری آذربایجان پس از پایان جنگ ۴۴ روزه سال گذشته در قره باغ ، طی چند مرحله در مقابل تحویل جمعی از اسیران نظامی به ارمنستان نقشه برخی مناطق مین گذاری شده در جریان اشغال ۳۰ ساله سرزمین های این کشور توسط نیروی های ارمنی در قره باغ را دریافت کرده بود.

  کمیسیون دولتی امور اسیران نظامی جمهوری آذربایجان در رابطه با تلاش های وزارت دفاع روسیه برای دریافت نقشه مناطق مین گذاری شده در قره باغ ، ابراز قدردانی کرد .  

  این در حالی است که روسای فرانسوی ، روسی و آمریکایی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به تازگی با انتشار بیانیه ای در باره عدم تحقق دیدار برنامه ریزی شده وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان در قالب اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم، ابراز تاسف کردند.

اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا دوم و سوم دسامبر (۱۱و۱۲ آذرماه ) جاری در استکهلم برگزار شده و قرار بود “جیحون بایرام اف ” و ” آرارات میرزویان” وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان در حاشیه این اجلاس دیدار و برخی مسایل دوجانبه و منطقه را بررسی کنند .

  وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز امروز (شنبه) در گزارشی دلیل عدم تحقق دیدار وزیران امور خارجه این کشور و ارمنستان را سفر گروهی از نمایندگان پارلمان ارمنستان به منطقه قره باغ (شهر ارمنی نشین خانکندی ) اعلام کرد.

  وزارت امور خارجه آذربایجان این سفر نمایندگان پارلمان ارمنستان به قره باغ در آستانه دیدار وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان را غیر قانونی و تحریک آمیز عنوان کرد و  افزود : دولت باکو در این ارتباط برگزاری این دیدار را صلاح ندانست .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …