پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

بازار فروش سفال و سرامیک البرز فراهم شد

 فریدون محمدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت : ر راستای توانمندسازی و حمایت از کسب‌وکارهای حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به ویژه سفال و سرامیک تفاهم‌نامه‌ دو جانبه‌ای به همت سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: تشریک مساعی، حمایت از تولیدکنندگان سفال و سرامیک استان و خرید انبوه محصولات تولیدی از قبیل گلدان و ظروف سفال و سرامیک از جمله مفاد اصلی این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

وی  ادامه افزود: معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل به عنوان طرف اول قرارداد ضمن تسریع و تسهیل امور با معرفی مجموعه مذکور به هنرمندان اطلاعات تکمیلی متقاضیان طرح را به منظور بهره‌گیری از مزایای تفاهم‌نامه در اختیار طرف دوم قرار داده و بر نحوه اجرای امور نظارت خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز  با تأکید بر لزوم راه‌اندازی خط تولید سفال و سرامیک با همکاری بخش خصوصی تصریح کرد: شرکت فعال در این زمینه به عنوان طرف دوم‌ تفاهم‌نامه موظف به اجرای هر شش بند بوده و پس از بررسی، انتخاب و تأیید آثار تولیدی هنرمندان با خرید محصولات و در بازه زمانی معین نسبت به پرداخت مالی و دریافت آثار اقدام کند.
محمدی بیان داشت: با توجه به پتانسیل البرز و رایزنی‌های انجام شده در حوزه سفال و سرامیک و نیز به منظور حمایت از کارگاه‌های انفرادی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی زمینه لازم برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی فراهم شده است.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …