جمعه , 31 فروردین 1403

ایران غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع)+ فیلم

به گزارش گروه استانهای خبرگزاری تسنیم، در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) همانند سنت هر ساله و در جشن میلاد پیامبراعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) دست به دست هم داده و گوشه و کنار این سرای بهشتی را با گل‌های تازه، کتیبه‌های رنگی و ریسه‌های چشم‌نواز آذین‌بندی کردند و بر رنگ و بوی عیدانه ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) افزوده است.

گل‌آرایی ایام میلاد خاتم النبیا(ص) بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با استفاده از حدود 25 هزار گل شامل 17 هزار بوته گل داوودی و کلم زینتی و 8 هزار شاخه گل تازه با مشارکت تولیدکنندگان و ناذران گل و گیاه کشور از شهرهایی همچون محلات، اصفهان و تهران انجام شده است. 

در این ایام همچنین گل‌آرایی صحن پیامبر اعظم(ص) به ویژه در اطراف المان گنبد خضرا با بوته‌های گل به طور خاص انجام شده است و مجموعه‌های گل در صحن‌های مختلف پیرامونی غدیر، کوثر و امام حسن مجتبی(ع) و همچنین مبادی ورودی حرم مطهر به چشم می‌خورد. آب‌نماهای صحن‌های آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نیز با گل‌های تازه حال و هوای خاصی به خود گرفته است. 

به مناسبت گرامی‌داشت این ایام مبارک، صحن‌های مختلف حرم ملائک پاسبان رضوی با نصب ریسه‌های رنگی چراغانی شده است تا زائران شب‌های به‌یادماندنی را در این حریم قدسی تجربه کنند. 

همچنین کتیبه‌های مناسبتی بزرگ بر بالای ایوان‌های طلای صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی با عبارت‌های «یا خاتم النبیین» و «یا محمد یا صادق آل محمد» نصب شده است. 

کتیبه‌های عمودی «عید مبارک» نصب شده در گوشه و کنار حرم مطهر نیز فرارسیدن این ایام را به محبان امام هشتم(ع) شادباش و تبریک می‌گویند. در این میان، صحن پیامبر اعظم(ص) با اهتزاز پرچم‌های رنگی بر لبه پشت بام‌ها و میانه صحن، رنگ و بوی عیدانه خاصی گرفته است.  


دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز در هفته وحدت در شیفت بعدازظهر از ساعت 15 تا 23 فعال است که امروز جمعه 22 مهرماه مصادف با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) علاوه بر شیفت بعد از ظهر، در شیفت صبح نیز با توزیع چای و اقلام متبرک به زائران خدمات‌رسانی می‌کند.

استان قم

در شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س)، نیز خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در شب اعیاد هفدهم ربیع‌الاول با برگزاری مراسمی جشنی از زائران و مجاوران حرم میزبانی کردند و امروز و امشب نیز این مراسم ادامه دارد.

عصر دیروز نیز به مناسبت میلاد پیامبراعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز جشن قرآنی «رحمت للعالمین» با حضور جمعی از قرآن‌آموزان و اساتید قرآنی به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

تجلیل از قرآن آموزان برتر در مسابقات قرآنی مرکز از دیگر برنامه‌های محوری این مراسم جشن بود و در این مراسم جشن افتتاح کلاس‌های قرآنی و معارفی ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث انجام شد.

با فرا رسیدن سال روز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)شهر مقدس قم هم‌زمان با سایر شهرهای کشور غرق در شادی و سرور است.

شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز به‌طرز با شکوهی آذین‌بندی شده و عاشقان بانوی آب و آینه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند و در این حرم مطهر حضور پیدا کردند.

در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) حضور داشتند و مداحان اهل بیت(ع) در مدح پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

 

آیین‌‌های جشن در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان جایگاه رسول گرامی اسلام و امام صادق(ع)پرداختند.

همچنین به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ص) مراسم عمامه‌گذاری طلاب با حضور مراجع عالیقدر تقلید از جمله آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سبحانی در شهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

استان بوشهر

همزمان با هفدهم ربیع‌الاول آیین‌های جشن شادی با حضور قشرهای مختلف استان بوشهر در شهرهای مختلف این استان برگزار شد.

همزمان با 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور برداران و خواهران شیعه و اهل سنت نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

در این مراسم مردم با شرکت در برنامه‌های شاد و معنوی ولادت با سعادت آخرین فرستاده خدا پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) را گرامی داشته و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس آنان ابراز کردند.

مردم اهل سنت و تشیع استان بوشهر دیشب و صبح امروز ضمن آذین‌بندی معابر، میادین، محلات، مساجد و پخش نقل و شیرینی و برگزاری جشن‌های ویژه‌ میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را گرامی داشتند.

همچنین به همین مناسب جشن بزرگ و با شکوه با حضور مردم اهل تسنن و تشیع، مسئولان، علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های مختلف از جمله گناوه برگزار شد.

در تجمع مردمی امت رسول الله در گناوه همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)  شرکت‌کنندگان ضمن دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، خواستار برخورد قاطع با فتنه‌گران شدند.

در این مراسم که همراه با برنامه‌های متنوع اجرا شد، شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهای “لبیک یا خامنه‌ای “مرگ بر فتنه‌گر” ، “الله اکبر” اقدامات اغتشاشگران را محکوم و بر دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تأکید کردند.

فرماندار گناوه در این آیین گفت: هیمنه، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و حماسه‌های ملت قهرمان ایران اسلامی به دست آمده است.

محمد تقی صفری افزود: ملت قهرمان ایران انقلاب شکوهمند خود را بر پایه خدامحوری، ولایت مداری، قرآن و دین محوری آغاز و بنیان گذاشته است.

امام جمعه گناوه گفت: در برهه کنونی وظیفه همه حفظ و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی است و باید در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هوشیارانه عمل کنیم.

حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: شهدای امنیت در این ایام در دفاع از مملکت جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین گناوه هم با تبریک هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: هفته وحدت به ابتکار امام خمینی (ره) نامگذاری و این هفته به نماد وحدت مسلمان تبدیل شده است.

سرهنگ شهسوار حاجی‌پور افزود: در برهه کنونی دشمنان برای ضربه به اسلام توطئه‌های فراوان طراحی می‌کنند و در این شرایط برادری و وحدت و همبستگی بین همه مسلمانان جهان باید هر چه بیشتر حفظ و تقویت شود.

بر اساس گزارش خبرنگاران از شهرستان‌های استان بوشهر، مراسم جشن در کنگان، عسلویه، جم، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان، دیلم و گناوه نیز با حضور خانواده‌های اهل تشیع و تسنن با اتحاد مثال زدنی برگزار شد و در برخی نقاط مردم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق را جشن گرفتند.

استان خراسان شمالی

همزمان با میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، استان خراسان شمالی غرق در نور و سرور است، مردم شیعه و سنی استان خراسان شمالی از روزهای گذشته و در ایام هفته وحدت با برپایی جشن‌های سرور و شادمانی، میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ص) را گرامی داشتند.

این جشن‌ها در شب میلاد پیامبر و امروز به اوج خود رسیده و بزرگ‌ترین موکب نبوی به طول دو کیلومتر در خیابان‌های بجنورد برپا شده است.همچنین مراسم بزرگ امت محمد از عصر امروز در بجنورد برگزار و مواکب و هیئات بجنوردی از میهمانان جشن پیامبر اسلام پذیرایی می‌کنند.

استان کرمان

17 ربیع الاول سالروز میلاد فخر کائنات، رسول رحمت و مهربانی محمد ابن عبدالله(ص) و نواده گرامی ایشان، امام جعفربن محمد (صادق) است و از آنجایی که روایات در خصوص میلاد پیامبر(ص) نزد اهل سنت و تشیع متفاوت بود، فاصله بین این دو روایت را هفته وحدت امت اسلام نامگذاری کرده‌اند و همه ساله جشن‌های باشکوهی در این ایام برگزار می‌شود.

پایتخت مقاومت اسلامی نیز در این ایام به رسم هر ساله غرق در شور و شادی میلاد پیامبر عطوفت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) است؛ دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در این روزها با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی به پیامبر رأفت و مهربانی حضرت محمد(ص) و بنیان‌گذار مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) ابراز می‌کنند.

مرقد مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و گلزار شهدای کرمان نیز در این ایام پر خیر و برکت شاهد حضور خیل مشتاقان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است و مداحان اهل بیت(ع) در مدح پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

همزمان با هفته وحدت جشن وحدت شیعه و سنی و همایش آیین برادری در مناطق مختلف جنوب و شرق استان کرمان نیز برگزار می‌شود  و گوشه گوشه پهناورترین استان کشور، شاهد ابراز ارادت شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است که هر کس به نوعی تلاش می‌کند تا خود را در این جشن بزرگ سهیم کند.

استان کرمانشاه

جشن‌های میلاد پیامبر اعظم(ص) از شب گذشته تاکنون در نقاط مختلف استان کرمانشاه در حال اجرا است.

مردم شیعه و سنی استان کرمانشاه از گذشته‌های دور همواره الگوی اتحاد بوده‌اند و اکنون نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) شاهد برگزاری جشن‌هایی در نقاط مختلف استان با حضور گروه‌های مختلف هستیم.

بقاع متبرکه استان و میادین اصلی نیز امروز میزبان زائران و محل برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) بودند و موکب‌هایی نیز در مقابل مساجد جامع برپا شده و به توزیع نذورات و شربت و شیرینی می‌پردازند.

علاوه بر این شب گذشته نیز جشن بزرگ «فصل همدلی» در محله نوبهار کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و سرود سلام فرمانده نیز با حضور ابوذر روحی اجرا شد.

جشن‌های میلاد پیامبر امروز عصر نیز در نقاط مختلف استان از جمله میدان غدیر شهر کرمانشاه ادامه دارد و موکب‌هایی در خیابان‌های اصلی برپا شده است.

استان همدان

شهر و استان همدان نیز امروز همزمان با سراسر کشور در جشن پیامبر مهربانی ها و امام جعفر صادق(ع) غرق شادی و سرور است.

مردم غیور دارالمومنین همدان با برپایی حرکت پرشور و اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) سالروز میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت را گرامی داشتند.

حرکت و اجتماع مردمی امت رسول الله(ص) عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم همدان از مرقد مطهر امامزاده عبدالله آغاز شد و با حرکت به سمت میدان امام و سپس پیاده راه بوعلی و آرامگاه ادامه یافت.

در این مسیر مردم و جوانان پرچم های برافراشته ایران اسلامی و پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با مضامین «زن عفت افتخار، مرد غیرت اقتدار»، «ایران قوی» و «ضامن انقلاب ما، ولایت فقیه ما» را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی همچون “لبیک یا محمد لبیک یا رسول الله”، ” الله اکبر”، “خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است”، “لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است”، “نیروی انتظامی تشکر تشکر” و “ما امت امامیم منتظر قیامیم” عشق و ارادت خود را به پیامبر رحمت(ص) و همچنین پایبندی و دفاع از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی را بیان داشتند.

این تجمع در آرامگاه بوعلی همدان با برگزاری مراسم های متنوع و جذاب از جمله اجرای دکلمه خوانی، نغمه سرایی در مدح حضرت نبی اکرم(ص) از گروه سرود شهر سنندج، اجرای گروه رزمی دختران، اجرای گروه سرود نورالمهدی و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ادامه یافت.

 

استان سمنان

هم‌زمان با میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) دیار سمنان به عنوان دارالمرحمه غرق در شادی و سرور شد.

 امروز در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور  کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر غرق در شادی بود و مردم دیندار سمنان برای میلاد امام مهربانی‌ها و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) جشن برپا کردند.

تجمع‌ها و جشن‌هایی برای این دو نور الهی در استان سمنان برگزار شد و مردم دیندار سمنان در این تجمعات جشن و سرور میلاد رحمت‌العالمین و همچنین ششمین اختر تابناک آسمان ولایت حضور یافتند.

از دیگر نکات برجسته امروز در سمنان برپایی ایستگاه‌های صلواتی در معابر عمومی و محلات سطح شهر و پخش شیرینی و شربت بود.شهر آذین‌بندی شده است و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی در این جشن به خود را سهیم کردند.

همچنین مساجد و حسینیه‌های استان سمنان نیز مراسم هایی برای میلاد رحمت‌العالمین و همچنین ششمین اختر تابناک آسمان ولایت با حضور گسترده دوستداران خاندان اهل‌بیت(ع) برگزار شد و در جشن‌ها مدیحه‌سرایی از سوی ذاکرین استان سمنان نیز انجام شد.

استان هرمزگان 

همزمان با فرارسیدن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق علیه السلام هرمزگان سراسر نور شد.

 همزمان با فرارسیدن ایام ولادت با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و سبط با برکت‌شان امام جعفر صادق علیه السلام، جشن‌های مردمی این ایام و گرامیداشت هفته وحدت در سراسر استان هرمزگان برگزار شد.

استان هرمزگان یکی از استان‌های کشور است که جمعیت قابل توجهی از اهل سنت در آن زندگی می‌کنند اما با این وجود هیچ‌گونه اختلاف و مشکلی بین مردم شیعه و سنی وجود ندارد و همین امر هرمزگان را به جلوه‌ای خاص و ملموس از اتحاد مذاهب تبدیل کرده است.

این اتحاد از بین علما و حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی، تا بازار و در جامعه به وضوح قابل مشاهده است، چنانچه در هرمزگان شیعه و سنی در کنار یکدیگر جشن‌های بزرگ میلاد رسول گرامی اسلام را برگزار می‌کنند.

در این ایام حال و هوای شهر بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان غرق در شادی و سرور است و محلات و خیابان‌ها به صورت گسترده آذین بندی شده است و بزم نور و محبت در تمام کوچه‌های شهر بر پا است. 

برگزاری اجتماعات محمدی(ص) مانند اجتماع بزرگ دختران محمدی(ص)، نورافشانی‌های شبانه و برگزاری جشن‌های بزرگ مردمی در فضای باز با توجه به مطلوب شدن آب و هوا در هرمزگان از ویژگی‌های این ایام است. 

کاشان

جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مصلی بقه‌الاعظم کاشان و دیگر نقاط این شهرستان برگزار شد.

همزمان با میلاد باسعادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ص) و میلاد سراسر نور پیامبر اکرم(ص) و همزمان با هفته وحدت مراسم جشن و سرور در نقاط مختلف کشور آغاز شد.

مصلی بقیه‌الاعظم کاشان نیز امروز بعد از نماز جمعه شاهد برپایی مراسم جشن و سرور پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود و در حاشیه این مراسم جشن مراسم ملبّس شدن چند نفر از طلبه‌های شهرستان کاشان به دست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

استان کردستان 

مردم متدین و دیندار کردستان از شب گذشته با نوای دف و مولودی‌خوانی به استقبال عید ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و وحدت رفته و سراسر استان غرق در نور و شادی است.

برنامه‌های جشن میلاد در منازل، مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف استان کردستان با حضور شورانگیز اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در حال برگزاری است و اقشار مختلف جامعه با برپایی جشن و سرور و چراغانی و نورافشانی، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت به نمایش گذاشته‌اند.

کوچه و خیابان‌های سنندج از شب گذشته آذین‌بندی و رنگ و بو و حال و هوای دیگری به خود گرفته و مردم در دیار وحدت و یکدلی با شرکت در آیین‌های مختلف و توزیع شربت و شیرینی، سالروز میلاد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد(ص) را جشن می‌گیرند. گروه‌های دف‌نوازی و مولودی‌خوانی هر شب در یک منزل و مسجد مراسم برگزار کرده و عشق و ارادت خود را به رسول مهربانی‌ها نشان می‌دهند. سخنرانان نیز مردم را به حفظ و تقویت وحدت دعوت می‌کنند.

مسلمانان اهل سنت و همراه و همدل با برادران و خواهران اهل تشییع خود در کردستان در سالروز میلاد پیامبر خوبی‌ها، شادی‌ها را با هم قسمت کرده و این استان را به گلستان عشق به خاندان پیامبر مهر و رحمت(ص) مبدل کرده‌اند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعرف صادق(ع) به همه مسلمانان ایران زمین و مردم شریف این دیار؛ هفته وحدت را یکی از نمادهای اخوت و برادری شیعه و سنی در ایران اسلامی خواند و اظهار داشت: امروز ملت بزرگ ایران به ویژه کردستانی‌های متدین و دیندار، غرق در شادی و همدلی خود را جشن می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اسلام همواره بر ایجاد وحدت و آرامش در بین مسلمان تأکید کرده و گروه‌های تکفیری و ضدانقلاب امروز در بین ملت‌های مسلمان جایگاهی ندارند، گفت: امنیتی که امروزه در ایران اسلامی و نقطه به نقطه استان کردستان وجود دارد، به برکت وحدتی است که از همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بین برادران اهل تشیع و تسنن شکل گرفه و امروز موج می‌زند.

امام جمعه سنندج با ذکر اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای تحکیم وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: اتحاد و یکدلی شیعه و سنی در استان کردستان مانع تحقق اهداف دشمنان به ویژه نقشه‌های ضدانقلاب در اتفاقات اخیر شد،

ماموستا رستمی نام‌گذاری هفته وحدت را درایت حضرت امام خمینی(ره) برای همبستگی، وحدت، انس و الفت هرچه بیشتر امت اسلامی عنوان کرد و افزود: باید اقشار مختلف جامعه به میمنت سالروز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) متحد و یکپارچه و منسجم در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف حرکت کنند.

گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر استان کردستان حاکی است که مسلمانان اهل تسنن و تشییع در کنار هم با برپایی جشن و پخش شربت و شیرینی خود را در خلق شادی این عید بزرگ و وحدت سهیم کرده‌اند. بزم شادی جوانانی که آغاز زندگی مشترک خود را با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) مقارن کرده‌اند جلوه خاصی به مراسم شادی عید این ایام در کردستان داده‌ است.

استان فارس

سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران در میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) سراسر شادمانی و سرور است.

همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) آئین‌های جشن و سرور در اماکن مقدس، مساجد و حسینیه‌های فارس در حال برگزاری است.

حرم مطهر احمد بن موسی (ع) دیشب و امروز میزبان ارادتمندانی است که برای عرض ارادت و شادباش به محضر امین ولایت آمده‌اند. پس از اقامه نماز ظهر و عصر نیز زیارت حضرت رسول (ص)، قرائت شد.

استان خراسان جنوبی

همزمان با هفدهم ربیع الاول خجسته زادروز انگیزه خلقت، پیامبر رحمت، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و ولادت امام جعفر صادق(ع) جای استان خراسان جنوبی سراسر شادی وسرور است.

استان خراسان جنوبی  نیز در این ایام به رسم هر ساله غرق در شور و شادی میلاد پیامبر عطوفت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) است؛ دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این روزها با چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌ها و حضور در مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی به پیامبر رأفت و مهربانی حضرت محمد(ص) و بنیان‌گذار مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) ابراز می‌کنند.

همزمان با هفته وحدت جشن وحدت شیعه و سنی و همایش آیین برادری در شهرستان‌های بیرجند، درمیان ، زیرکوه ، نهبندان نیز برگزار می‌شود  و گوشه گوشه این استان، شاهد ابراز ارادت شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است که هر کس به نوعی تلاش می‌کند تا خود را در این جشن بزرگ سهیم کند.

مردم شیعه و سنی استان  خراسان جنوبی از گذشته‌های دور همواره الگوی اتحاد بوده‌اند و اکنون نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) شاهد برگزاری جشن‌هایی در نقاط مختلف استان با حضور گروه‌های مختلف هستیم.

بقاع متبرکه استان و میادین اصلی نیز امروز میزبان زائران و محل برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) بودند و موکب‌هایی نیز در مقابل مساجد برپا شده و به توزیع نذورات و شربت و شیرینی می‌پردازند.

استان زنجان 

17 ربیع‌الاول سالروز ولادت با سعادت رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) و نواده گرامی ایشان، امام جعفر صادق (ع) است و هرساله مسلمانان کشورمان در اقصی نقاط کشور با برگزاری جشن‌ها و مراسامات شادی و همینطور توزیع شربت و شیرینی ارادت خودشان را به پیامبر گرامی اسلام نشان می‌دهند.

امامزاده‌ها، مساجد و بقاع متبرکه استان از روز گذشته میزبان برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) بودند و موکب‌هایی نیز در مقابل مساجد جامع برپا شده و به توزیع نذورات و شربت و شیرینی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان چندی پیش بود که به خبرنگار تسنیم از برگزاری جشن‌های شادی در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان زنجان در هفته وحدت به ویژه ولادت پیامبر گرامی اسلام خبر داده بود.

وی همچنین از برپایی موکب مقابل برخی از بقاع متبرکه جهت توزیع نذورات خبر داده بود.

از سوی دیگر حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در شب‌های پنجشنبه و جمعه خبر داده بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم با پرداخت نذورات خود به مساجد درخواست برگزاری جشن شادی توسط هیئت امنای مساجد را داشتند، گفت: همه ما معتقد هستیم که ستون “مسجد” است و باید مراسمات شادی و سرور هم در مساجد برگزار شود.

پیش از این هم سرهنگ عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از توزیع بیش از 13 هزار و 200 بسته معیشتی در ماه ربیع بین نیازمندان زنجانی خبر داده بود.

همین طور از روز سه‌شنبه 19 مهرماه نمایشگاه آش و صنایع دستی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان در حال برگزاری است. در این نمایشگاه هر شب به مناسبت هفته وحدت مراسمات شادی و جشن در سالن شماره 2 این نمایشگاه به همت سازمان فرهنگی شهرداری زنجان برگزار می‌شود.

استان اردبیل

امروز همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) مردم استان اردبیل به جشن و سرور پرداخته و وحدت و همدلی را بار دیگر به دنیا نشان دادند.

مردم شیعه و سنی استان اردبیل از گذشته‌های دور همواره الگوی اتحاد بوده‌اند و اکنون نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر(ص) شاهد برگزاری جشن‌هایی در نقاط مختلف استان با حضور گروه‌های مختلف هستیم که این نشان از وحدت و همدلی مردم استان اردبیل است.

بقاع متبرکه استان و میادین اصلی نیز امروز میزبان زائران و محل برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) بودند و موکب‌هایی نیز در مقابل مساجد جامع برپا شده و به توزیع نذورات و شربت و شیرینی می‌پردازند.

از شب گذشته جشن بزرگ «فصل همدلی» با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و شیرینی و میوه پخش شد،‌ همچنین موکب‌هایی در خیابان‌های اصلی برپا شده است.

آری، امروز استان اردبیل همزمان با سایر شهرهای کشور غرق در شادی و سرور است؛ شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند و در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) و مداحان اهل بیت(ع) در مدح پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

 جزایر خلیج فارس

بزرگداشت هفته وحدت نماد صلح و دوستی پیروان حضرت محمد (ص) با حضور پرشور مردم شیعه و اهل تسنن و با اجرای برنامه‌های مختلف شاد فرهنگی در جزایر هرمزگان برگزار شد.

همه ساله در طول این هفته مردم ولایتمدار جزایر هرمزگان از جمله قشم، کیش، بوموسی، هرمز، هنگام، لارک و دیگر مناطق با اتحاد و یکدلی و با اجرای برنامه‌های مختلف بر اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی تاکید می کنند و همگان را نیز به وحدت هر چه بیشتر این اصل مهم در نظام اسلامی دعوت می‌کنند.

اهل سنت و تشیع در اقصی‌نقاط استان هرمزگان از جمله جزایز این استان در سال‌های متمادی در کمال همراهی و برادری و مودت کنار هم زندگی کرده‌اند و امسال نیز در طول هفته وحدت برنامه‌های مختلفی از جمله همایش برداران شیعه و سنی، رقابت‌های ورزشی، برگزاری محفل انس با قرآن و دیگر برنامه‌ها با همدلی همه مردم و مسئولان در این جزایر برگزار شده است.

همه ساله اهل سنت جزیره کیش در نخستین روز از هفته وحدت، میزبان برادران اهل تشیع خود هستند تا به بهانه این جشن، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را در این منطقه از خلیج فارس به نمایش بگذارند.

اهل تشیع جزیره نیز بعد از نماز مغرب و عشای 11 ربیع‌الاول در محل مسجد حضرت خاتم‌الانبیا گرد هم آمده و برای تبریک عید پای پیاده به مسجد نور اهل سنت می‌روند.

آنان در این پیاده‌روی که حدود 10 دقیقه طول می‌کشد به مولودی خوانی در مدح پیامبر اکرم (ص) می‌پردازند و با ذکر صلوات وارد مسجد اهل سنت می‌شوند.

مردم ولایت مدار جزیره قشم نیز امسال در شب و روز میلاد رسول اکرم (ص) با شرکت در آیین‌های مختلف و توزیع شربت و شیرینی بین شهروندان، سالروز میلاد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) را جشن گرفتند.

علاوه بر مساجد و اماکن مختلف، آیین محوری جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب جعفری در روستای مختلف جزیره قشم با شرکت هزاران نفر از دوستداران نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد‌النبی (ص) شهر قشم و با حضور ائمه جمعه و مسلمانان اهل تشیع و تسنن برگزار شد، بار دیگر همبستگی و وحدت مسلمانان این منطقه به نمایش گذاشته شد.

در دیگر جزایر هرمزگان از جمله بوموسی، لارک، هنگام و هرمز نیز آیین‌های هفته وحدت از جمله مولودی خوانی، تواشیح و مداحی، نماز و دعا و سخنرانی در مدح حضرت محمد (ص) با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون شیعه و سنی و با حضور در آیین‌های همدیگر و نشستن در کنار هم، برگزار شد و همگان بر حفظ هر چه بیشتر وحدت میان شیعه و سنی تاکید کردند.

استان کهگیلویه و بویراحمد

استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) غرق شادی و سرور است.

 استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر نقاط کشور امروز به مناسبت 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) و فرزندش امام جعفر صادق(ع) غرق شادی و سرور است.

بنا به اخبار رسیده به خبرنگاران تسنیم در شهرستان‌های مختلف گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی در سالروز ولادت آخرین فرستاده الهی و ششمین امام شیعیان به جشن و شادی پرداخته‌اند.

سخنرانان و مداحان در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در مورد فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی خاتم الانبیا (ص) و صادق آل محمد (ع) مطالبی را بیان کردند.

برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اجرای موسیقی، شعرخوانی و مولودی خوانی و تواشیح  از جمله برنامه‌های امروز بوده است.

استان تهران

جشن بزرگ رسول مهربانی و لبخند، عصر امروز در میدان ولیعصر(عج) با حضور هفت مداح معروف تهران برگزار شد.

همچنین همزمان با میلاد باسعادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ص) و میلاد سراسر نور پیامبر اکرم(ص) و همزمان با هفته وحدت با حضور پرشور مردم مراسم جشن و سرور در نقاط مختلف استان تهران برگزار شد.

شهرستان‌های استان تهران امروز پیش وپس از نماز جمعه شاهد برپایی مراسم جشن و سرور پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بود.

آیین‌‌های جشن در مصلی‌ها، مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان تهران برگزار شده است و سخنرانان به بیان جایگاه رسول گرامی اسلام و امام صادق(ع) پرداختند.

استان گلستان

همزمان با میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، استان گلستان غرق نور و سرور است و مردم شیعه و سنی استان گلستان از روزهای گذشته و در ایام هفته وحدت با برپایی جشن‌های سرور و شادمانی، میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ص) را گرامی داشتند.

این جشن‌ها در شب میلاد پیامبر و امروز به اوج خود رسید و میادین، خیابان‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و صحن امام‌زادگان و بقاع متبرکه گلستان از چند روز گذشته آذین بندی شده و ارادتمندان و شیفتگان سلاله رسول الله سرور و شادمانی کردند.

در شهرهای سنی‌نشین گلستان هم ویژه برنامه‌های مذهبی مردم برگزار شد و  آیین عمامه گذاری و شب شعر و سرایش در مدح پیامبر اکرم (ص) در برخی از حوزه‌های علمیه مناطق اهل سنت استان گلستان برگزار شد.

طلاب حوزه علمیه اسلامیه میرزاعلی یلقی آق قلا نیز به مناسبت هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام عمامه گذاری کردندو پایان تحصیلات خود را جشن گرفتند.

در برنامه های پیش بینی شده در مساجد، سخنرانان با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی پیامبر اسلام (ص) بر وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت بین شیعه و سنی تاکید کردند.

استان قزوین

امروز سلسله جشن‌های میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در جای‌جای شهر و استان قزوین برپا بود. در شهر قزوین هیئات مذهبی با برپا کردن موکب‌‌های مختلف شربت، شیرینی و شکلات بین مردم توزیع می‌کردند.

صحن آستان مقدس امامزاده حسین(ع) هم میزبان جشن‌ میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) بود و در این جشن حجت‌الاسلام موسوی موینی و حجت‌الاسلام منصور زراعی در سخنرانی خود به ذکر صفات و ویژگی‌های پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع) به عنوان مؤسس مذهب جعفری پرداختند و از درس‌های پیامبر و امام صادق(ع) برای زندگی امروز و مقابله با فتنه‌ها گفتند.

همچنین در این مراسم مهدی سلحشور و جمعی از ذاکران و مداحان استان قزوین به اجرای برنامه‌های مداحی و ستایش اهل بیت(ع) پرداختند و مردم شهر قزوین هم با فرستادن صلوات و دست زدن آنها را همراهی کردند.

جشن خانوادگی «چشمه مهربانی» توسط جمعی از هیئات حسینی شهر قزوین در پیاده‌راه سبزه‌میدان برپا شده که در آن ایستگاه‌های صلواتی از مردم و به ویژه کودکان با شربت، شیرینی و بستنی پذیرایی کردند.

در این میان برخی گروه‌های نمایشی هم نمایش‌های میدانی شاد را در بعضی از نقاط مانند سرای تاریخی سعدالسلطنه اجرا کردند و در کنار اینها برنامه‌های شاد و مفرحی هم در پارک‌ها و بوستان‌های شهر قزوین به ویژه در بوستان ملی باراجین برگزار شد.

انتهای پیام/ن

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …