جمعه , 10 فروردین 1403

اولویت های حوزه زنان و خانواده البرز مشخص شد

مریم اسماعیلی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اولویت ها شامل بالابودن میزان طلاق، نرخ بالای بیکاری زنان ، پایین بودن میزان مشارکت سیاسی و مدنی زنان ، نرخ بالای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست می باشد.
وی ادامه داد: براین اساس اقدامات اجرایی لازم در دستور کار قرار گرفته و فعالیت دستگاه های مرتبط به صورت دوره ای مورد پایش و نظارت قرارمی گیرد.
اسماعیلی فرد گفت: تا سال ۹۷ دفتر امور زنان و خانواده استانداری ها دبیر و متولی برگزاری کارگروه تخصصی زنان و خانواده به ریاست استاندار بود ازسال۹۸ باتوجه به مصوبه ادغام کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان البرز کارگروه با عنوان کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت ، زنان و خانواده به ریاست استاندار و دبیر دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری ، عضویت دفتر زنان و خانواده درحال برگزاری است.
وی اضافه کرد: با توجه به گستردگی موضوعات مورد بحث درکارگروه جدید طرح موضوعات زنان و خانواده فرصت کمتری برای بررسی داشته و این چالش آسیب زا به صورت کتبی به نهادهای بالادست اعلام شده و امیدواریم درآینده مورد بازنگری قرار گیرد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز تاکید کرد: همچنین موضوع صیانت از کمیت وکیفیت جمعیت به عنوان اصلی ترین مولفه های اقتدار ملی کشور مدنظر قرار گرفت و با توجه به کاهش فرزند آوری درسالهای اخیر، سالمندی جمعیت و ورود به سیاه چاله جمعیتی کشور را تهدید می کند.
وی ادامه داد: بنابراین باتوجه به این خطر قریب الوقوع ودر راستای اجرایی سازی سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری این دفتر اقدام به برگزاری نشست های هم اندیشی جلسات ترویجی و نیز اخذ گزارش و نظارت بر روند فعالیت های دستگاه های متولی و مرتبط با جمعیت را مورد توجه قرار داد.
اسماعیلی فرد بیان داشت: موضوع ترویج تغذیه باشیر مادر ،کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر پنج سال و بررسی طرح راهکارهای ارتقای روش های تربیتی کودکان برمبنای تکامل عصبی مغز در دستور کار قرار گرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …