شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اهمیت تزریق دز سوم واکسن در پیشگیری از امیکرون

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: تردیدی در تاثیر تزریق واکسن در پیشگیری از خطرات کرونا وجود ندارد.

اهمیت تزریق دز سوم واکسن در پیشگیری از امیکرونبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، مهرداد بابایی گفت: مباحثی در فضای مجازی در خصوص تاثیر بیشتر برخی واکسن‌ها و مقاومت آن‌ها مقابل امیکرون مطرح می‌شود، اما ظاهرا این واکسن‌ها تفاوت چندانی هم با یکدیگر ندارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز افزود: اولین شخصی که به سویه امیکرون مبتلا شد واکسن فایزر تزریق کرده بود و این مسئله نشان می‌دهد که نوع واکسن در ابتلا به این سویه تفاوت چندانی ندارد و آغاز محدویت‌ها در سایر کشور‌ها نیز حاکی از همین مسئله است.

او گفت: به نظر می‌آید ابتلا به امیکرون اجتناب ناپذیر است و باید همت جمعی در راه مقابله با آن داشته باشیم.

بابایی با بیان این که در تاثیرگذاری واکسن شکی وجود ندارد افزود: استقبال شهروندان از تزریق دز سوم واکسن کرونا خوب بوده است و تعداد مراکز واکسیناسیون نیز بیشتر خواهد شد.

او اضافه کرد: کمبودی درخصوص واکسن وجود ندارد، مراکز واکسیناسیون از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعالیت دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: امیکرون با هیچ کس شوخی ندارد و همه گروه‌های سنی را درگیرمی کند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در البرز کاهش پیدا کرده است.

او افزود: برای کنترل امیکرون حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و اگر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دچار سهل انگاری شویم، قطعا با شیب تند امیکرون مواجه خواهیم شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …