شنبه , 8 اردیبهشت 1403

انجمن قرآنی در کانون های فرهنگی البرز راه اندازی می شود

فرشته فهمیده  در نشست با مدیران کانون های فرهنگی تربیتی و کارشناس مسوولان اردویی آموزش و پرورش البرز که روز چهارشنبه درکانون شهید محمد حسین فهمیده کرج برگزارشد،افزود:

برنامه های قرآن، عترت و نماز با جدیت در مدارس استان دنبال می شود زیرا اجرای این برنامه ها افزون بر انس با قرآن کریم در بین دانش آموزان و  خانواده ها ،کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت باورهای فرهنگی و مذهبی را به همراه دارد.

وی بیان داشت: انجمن قرآنی در کانون های فرهنگی تربیتی با هدف آموزش صحیح، روان و ساده قرآن کریم بویژه در بین گروه سنی دانش آموزی راه اندازی می شود.

فهمیده یکی از قویترین سلاح ها برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن را تاثیر پذیری از قرآن ذکر کرد و گفت: نهادینه شدن این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمن ضروری است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی تربیتی یکی از مهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت درکنار مدرسه به شمار می رود،اضافه کرد:  کانون ها زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای، فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا می کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ها ی راهبردی حوزه پرورشی و فرهنگی استان البرز بر مبنای سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب در حال اجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در۲ سالی که برنامه کانون فعالیت های فرهنگی تربیتی در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزار شده تا کنون روند کیفی داشته شده است.

فهمیده با بیان اینکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان جزیره ای عمل نمی شود،عنوان کرد: برای اجرای برنامه های این حوزه که شامل ۴۱ برنامه ابلاغ شده از سوی وزارتخانه و پنج برنامه در ستاد همکاری ها ی حوزه علمیه می شود همه باید پای کار باشیم.

وی گفت: مدیران کانون ها و کارشناسان برای اجرای برنامه ها در مدارس میدانی عمل کنند چون هدف این حضور شناسایی استعدادها و پرورش آن در دانش آموزان و معرفی فعالیت کانون های فرهنگی و تربیتی است.

وی اضافه کرد: خلاقیت، ابتکار و توانمند سازی از مسائل مهمی است که در فرآیند کاری کانون های فرهنگی تربیتی باید به آن توجه شود چون فعالیت در انجمن های ۲۲ گانه در کانون ها نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: راه اندازی انجمن قرآنی در کانون های فرهنگی تربیتی استان نیز ضروری است زیرا اعتبار وزارتخانه ای فقط به کانون هایی تعلق می گیرد که این انجمن را فعال کرده باشند، پرداخت می گردد.

وی یادآورشد: تفاهم نامه کاری برای اجرای برنامه های فرهنگی و پرورشی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در سطح مناطق و نواحی با استان منعقد شده لذا برنامه ها می بایست طبق برنامه راهبردی انجام شود.

فهمیده تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کانون استانی شهید فهمیده برای بهره مندی دانش آموزان از امکانات این مجموعه وهمچنین اجرای برنامه ها و برپایی نمایشگاه درالبرز نیز مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز نیز به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در استان که میزبان کشوری است اشاره کرد و گفت: دراین جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی گردهم می آیند تا با کارکرد، خلاقیت آفرینی و فعالیت ها یکدیگر در فصول مختلف کاری آشنا شوند.

جواد محمدی خاطرنشان کرد: این جشنواره درهفته کانون های فرهنگی تربیتی برگزار می شود که فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز معلمان، دانش آموزان و اولیا به فعالیت و ماموریت های کانون ها به منظور بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی معطوف گردد.

وی ادامه داد: در بخش پرداخت هزینه آب، برق و گاز نیز با حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مکاتبه شود تا این مشکل در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شود.

وی یادآورشد: هنوزمجوزی از سوی وزارتخانه برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور صادرنشده است.

کارشناس مسوول اردوهای آموزش و پرورش استان البرز نیز دراین نشست در خصوص رعایت قوانین و ضوابط اداری بویژه در بخش اعزام دانش آموزان به اردوهای دانش آموزی و همچنین تقویت برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی، مسابقات و جشنواره هایی که در این حوزه برگزار می شود و آیین نامه های مالی کانون ها سخن گفتند.

لیلا احمدی به نحوه برگزاری جشنواره کانون ها و تولید محتوای الکترونیکی در استان پرداخت و افزود: محتوای تولیدات ویژه باشگاه کارآفرینی و کانون های فرهنگی تربیتی در راستای بارگذاری در بستر شبکه شاد باید کارشناسی شده و برحسب گروه سنی و نیاز جامعه هدف باشد.

دراین نشست مدیران کانون ها ی فرهنگی تربیتی و کارشناس مسوولان اردوها به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

دراین برنامه برای شرکت کنندگان ۲ کارگاه آموزشی برگزارشد.

استان البرز ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی دارد که سالانه حدود ۵۰ هزار دانش آموز از خدمات آن بهره مند می شود.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …