سه شنبه , 28 فروردین 1403

بازدید وزیر راه از وضعیت پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال

وزیر راه و شهرسازی به همراهی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای بازدید از آخرین وضعیت پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال به استان البرز سفر کرد.

بازدید وزیر راه از وضعیت پیشرفت قطعه ۲ آزادراه تهران - شمالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با همراهی سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور در قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال در جریان جدیدترین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

در این بازدید، جدیدترین وضعیت طرح‌ در حال احداث و وضعیت تکمیل تونل البرز بزرگترین تونل خاورمیانه بررسی شد.

قطعه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر از سه راهی شهرستانک آغاز می شود و پس از عبور  دهها تونل، پل و گذر از طولانی ترین تونل کشور و غرب آسیا به طول 6.5 کیلومتر از محدوده پیچ سرهنگ تا پل زنگوله استان البرز را به مازندران متصل می کند.

مهم ترین تونل قطعه دو آزادره تهران شمال تونل البرز با ۶.۵ کیلومتر طول و صرفه زمانی ۲۰ دقیقه ای بوده که   ساخت این تونل با پیشرفته ترین تجهیزات ایمنی و ترافیکی و با تلاش مهندسان داخلی به نتیجه رسیده استو بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تأسیسات و روشنایی تونل البرز و جت‌فن‌ها نصب شده است و پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جاده‌های دسترسی آن هم بیشتر است.

مسیر تونل البرز در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال و ابتدای منطقه ۳ آزاد راه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه ۲ و آغاز منطقه ۳ آزادراه تهران – شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود. جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و ۲ پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود. همچنین تونل کندوان با تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال حذف می شود.

در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به همراه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در این پروژه فعال هستند.

دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک و مجری پروژه تلاش کرده‌اند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجرا شود.  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …