پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آیت الله رئیسی در جلسه کارگروه ملی زیارت در مشهد مقدس: باید زمینه زیارت ارزان و آسان مردم فراهم شود

به گزارش خبرگزار تسنیم از مشهد مقدس، در این جلسه 12 مصوبه در حوزه تسهیل زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور تصویب شد.

در این جلسه که علاوه بر رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و رئیس دفتر رییس جمهور، استانداران خراسان رضوی، فارس و قم، تولیت آستان مقدس رضوی و نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی حضور داشتند، هر یک از اعضا به بیان نظرات و آخرین اقدامات خود در زمینه تسهیل شرایط زیارت زائران در شهر‌های زیارتی بویژه مشهد، قم و شیراز پرداختند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این جلسه اظهارداشت: تمایل قلوب مردم به زیارت بارگاه نورانی ائمه اطهار علیه السلام را یک گرایش اعتقادی و عمیق فرهنگی باید زمینه‌های زیارت ارزان و آسان برای مردم را فراهم شود.رئیس جمهور در ادامه افزود: مردم با هر سختی و مشقتی که شده عشق خود را به امام رضا (ع) و سایر ائمه معصوم ابراز کرده و با وسایل مختلف و شرایط مالی و اقتصادی گوناگون به زیارت آمده و عشق خود را به امامان معصوم ابراز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر علیرغم مشکلات ناشی از کرونا عشق به زیارت به هیچ عنوان سرد نشد و مردم همواره سعی می‌کردند به شیوه‌های گوناگون ارادت قلبی خود را به امام رضا و ائمه اطهار ابراز کنند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیشنهادات کارگروه برای تسهیل زیارت و توجه به ابعاد فرهنگی آن، گفت: لازم است تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امور مربوطه را پیگیری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت گردشگری و صدا و سیما لازم است ارتباط جدی و موثرتری با مسئله زیارت پیدا کنند.

آیت الله رئیسی افزود: مسئله زیارت ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در کشور ایجاد آرامش کند و در ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ نقش مهمی دارد. ضمن اینکه اقتصاد زیارت هم موضوع مهمی است و از کار‌های مهمی که باید در کارگروه انجام شود نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با این موضوع است تا مشخص شود که هر یک از وزارتخانه‌ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفاد کنند.

وی در ادامه گفت: باید زمینه رفت و آمد زائر از مبدا تا مبدا تسهیل شود و این تسهیلگری باید به معنی واقعی کلمه به نحوی ایجاد شود که هزینه سفر هوایی و زمینی برای زائران و اسکان آن ارزان تمام شود.

رئیس‌جمهور افزود: زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکاری است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند تا اتفاق بیفتد این کار می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی داشته باشد.

گفتنی است؛ این کارگروه از 8 آبان 1388کار خود را آغاز کرد، اما امروز پس از 2 سال وقفه برای نخستین بار با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و مصوباتی مرور و مصوب شد.

انتهای پیام / ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …