شنبه , 8 اردیبهشت 1403

انتخابات شورای شهر کرج طبق روال قانونی انجام شد

اسماعیل صابر  عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران درخصوص بیان شبهات در مورد ۳۸ هزار رای باطله و ۹ هزار رای صحیح انتخابات کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات کرج برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار شد، مشکلات فنی و سیستمی در۵۳ صندوق اخذ رای به وجود آمد که در نهایت روند انتخابات این صندوق ها به صورت دستی انجام شد.

وی ادامه داد: ۳۸ هزار نفر از شرکت کنندگان در انتخابات شورای شهر کرج ، دکمه سفید صندوق های اخذ رای را انتخاب کردند اما ۹ هزار نفر دیگر نیز به علل مختلف این دکمه را انتخاب نکرده بودند در واقع همه این آرا باطله محسوب شد.

صابر گفت : نظارت بر انتخابات توسط هیات های اجرایی ، هیات های نظارت  انتخابات و هیات های نظارت شورای نگهبان انجام شد و آرای سفید یا باطله هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد.

وی در خصوص شکایات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان کرج ، بیان داشت : تعدادی از نامزدهای انتخاباتی شکایاتی مطرح کرده اند که به آنها رسیدگی می شود.

صابر در زمینه تخلفات تعدادی از نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان کرج گفت : طبق گزارش های دریافتی و رصد های نظارتی تعدادی از نامزدهای انتخاباتی در شهرهای ماهدشت و گرمدره بیشترین تخلفات را در زمینه خرید و فروش رای داشته اند  که موضوع در دست بررسی است.

رییس هیات نظارت انتخابات شهرستان کرج بیان داشت : احتمال می رود در انتخابات ۲ شهر ماهدشت و گرمدره به دلیل بالا بودن تخلفات بازنگری شود.

وی ادامه داد: همچنین پس از این ۲ شهر ،  تعدادی از نامزدهای انتخاباتی در شهرهای محمدشهر، کمالشهر و کرج نیز مرتکب تخلف شده که این تخلفات پس از مستند سازی بررسی خواهد شد.

صابر در خصوص برخی شایعات در مینه اختلاف نظر بین فرماندار کرج و هیات های نظارت انتخابات این شهرستان گفت : هیچ گونه اختلاف نظری در این زمینه به وجود نیامده است.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …