پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امام جمعه فردیس: ولایت گریزی علت سقوط جوامع و مبارزات سیاسی است

حجت‌الاسلام  والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس با قدردانی از حضور گرم مردم در مراسم جشن پیروز انقلاب اسلامی و راهپیمایی خودرویی، افزود: علیرغم شرایط کرونایی مردم عزیز در جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی حضور یافتند تا با آرمان شهیدان و امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیعت مجدد نمایند، تا کشور، انقلاب و نظام اسلامی از خطر تحریف و دشمنی مصون بماند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم ایران  برای خود و کشورشان تصمیم می گیرند و مقامات کشور خود انتخاب می کنند، اظهار داشت: برخی از کشورها هستند که دم از استقلال و حاکمیت می زنند اما تابع سفارتخانه های کشورهای دیگه به ویژه سفارت آمریکا و انگلستان هستند.

خطیب جمعه فردیس گفت: در واقع همان وضعیت مصیبت باری که ما قبل از انقلاب داشتیم! تحقیر محمدرضا شاه در داخل کشورمان را توسط قدرت های بزرگ را یادمان نمی رود! در جریان جنگ جهانی دوم سران کشورهای آمریکا و انگلستان و شوروی یعنی روزولت، چرچیل و استالین در کاخ شاهنشاهی جلسه تشکیل دادند و شاه ذلیل را از کشور خودش بیرون انداختند.

وی تصریح کرد: “اسدالله علم در کتاب خاطراتش می‌نویسد روستاهای ما از ابتدایی ترین امکانات برخوردار نیستند، برق ، آب ، بهداشت و هیچ چیزی ندارند، با این حال شاه در سفر لندن، یک میلیون پوند به فاضلاب لندن و نیم میلیون پوند به باغ وحش لندن کمک می کند،” یعنی در واقع باج می دادیم، شبیه همین وضعیت آل سعود و کشورهای منطقه که مثل گاو شیرده در خدمت آمریکا هستند؛ حالا بعد از انقلاب این حجم عظیم گازرسانی، برق کشی و شبکه بهداشت و درمان و لوله کشی آب را ببینید.

حسینی افزود: “زمان پهلوی چه آن پدر خبیث یعنی رضا خان قلدر که یک خرچران و مسئول تیمار اسب و قاطر سفیر هلند بود و سواد خواندن روزنامه را نداشت، چه زمان پسر خائنش من و شما  طبق لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت یک طرفه قضایی باید از یک سگ آمریکایی می ترسیدیم”، اما امروز ایران، عین الاسد آمریکا را به عین الجسد تبدیل و پهپاد پیشرفته  را در هوا ساقط می کند و رهبر عظیم الشان ما با عزت و اقتدار می فرماید که دوران بزن در رو تمام شده است، بزنید می زنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس با اشاره به جهت گیری الهی بیان داشت: قبل از انقلاب، امکانات نظامی و ارتش ما در خدمت استکبار و علیه ملت های مسلمان و ستم دیده بود؛ آمریکا و انگلیس بارها از ارتش ما برای سرکوب ملت های دیگر استفاده کردند از جمله در ویتنام هواپیماهای ما را بردند تا ویت کنگ هایی که با آمریکای متجاوز مبارزه می کردند را بمباران کنند، فانتوم هایی ایرانی را در اختیار رژیم صهیونسیتی قرار می دادند، نفت و سرباز ایرانی ۲ هدیه شاه به اسرائیل غاصب در جنگ ۶ روزه و علیه جهان اسلام بود، ۱۵ هزار نیروی نظامی به سرزمین های اشغالی اعزام کرد، اما ایران امروز پشتیان جهان اسلام، جبهه مقاومت علیه جریان استکباری و حامی مستضعفان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب افزود: ماموریت رسانه های دشمن با محوریت لندن، واشنگتن، پاریس و تل آویو این است که پیشرفت های ایران را مخفی کنند، مشکلات و نارسایی ها را چندین برابر نمایند، فساد مسئول منتخب مردم را چندین برابر کنند و به حساب همه نظام و همه مسئولین بگذارند.

وی ادامه داد: ماموریت آنها این است که  محور تبلیغ ناکارآمدی دین و حکومت دینی و نفی مقاومت در آمریکا باشند، مردم را از بهتر شدن اوضاع ناامید کنند و از هر بهانه ای برای اختلاف و شورش و اعتراض استفاده کنند.

خطیب جمعه فردیس تاکید کرد :‌ در چنین وضعیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه تریبون داران انقلابی فرمان آماده باش برای جهاد تبیین دادند، نباید مشکلات اقتصادی غباری بر چهره دستاوردهای بزرگ و بی نظیر انقلاب و نظام اسلامی بکشاند ، همه انسان های با غیرت باید به میدان دفاع از کشور و انقلاب بیایند، چراکه جهاد تبیین وظیفه همگانی و بهترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

حسینی افزود: روزنامه یو اس تودی(us today)  نوشته بود بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابر حریف به نام آیت الله خامنه ای است که اولا نقشه راه را می شناسد و ثانیا مردم اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند و از طرفی  روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا نیز نوشته بود رهبری ایران برای ما تبدیل به یک معما شده است، خیال می‌کردیم ایران عقب نشینی می کند، تصور می کردیم کار تمام شده است، اما آیت الله خامنه ای نقشه ی ما را نقش برآب کرد.

امام جمعه فردیس در بخش دیگر سخنان با اشاره دغدغه های مردم این شهرستان گفت: اخبار خوبی راجع به انتزاع و مسئله بیمارستان به گوش ما می رسد، توقع ما جدیت، تسریع و شتاب بخشی و حق گرایانه و با مراعات حقوق از دست رفته و فراموش شده مردم نجیب فردیس می باشد.

وی تاکید کرد : خواهشم از همه مردم و مسئولان و رسانه ها، پرهیز از اختلاف و حفظ همبستگی فردیس، مشکین دشت، فرخ آباد و زیبادشت است.

شهرستان فردیس با ۷۰۰هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …