شنبه , 8 اردیبهشت 1403

امام جمعه بهاباد: حوزویان و دانشگاهیان از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی عصر شنبه در همایش نکوداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه بر اهمیت نقش این ۲ نهاد به عنوان ۲ بال علم و معرفت  اظهار کرد: حوزه و دانشگاه ۲ جایگاه علمی کشور هستند که پیوند آن‌ها ثمره تلاش  دینی و دنیوی مردم است که مرور زندگی نامه شهیدان مفتح و آیت الله مرتضی مطهری ما را در این هدف کمک می‌کند.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: دانشگاه بدون حوزه کفایت نیازهای امروز ملت و کشور را نمی‌دهد و حوزه بدون دانشگاه هم کفایت نمی‌کند این ۲ جریان باید مکمل و کمک همدیگر و برای نظام ۲ بال پرواز به سطوح عالی و بشری و انسانی باشد.

به گفته ابراهیمی بشکانی، بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه ۲ بال پیشرفت نظام است ، تاکید کرد که این ۲ نهاد در سایه اتکا به بیانه گام دوم انقلاب می تواند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کند و در مسایل گوناگون به وحدت رویه برسد و  در راستای پیاده کردن گفتمان انقلاب و سخنان رهبر فرزانه گام بردارد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امام خمینی(ره) حوزه و دانشگاه را مغز متفکر جامعه و ۲ مرکز بسیار مهم برای پیشرفت علمی کشور یادکردند، افزود: امام راحل سعادت را در گروی تهذیب و اسلامی بودن محیط علم و دانش می دانستند.

همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان ضرورت پیوند میان حوزه و دانشگاه، گفت : امروز به واسطه وحدت میان حوزه و دانشگاه شاهد تحول در جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و دستیابی به علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه های علمیه هستیم.

محمد رضا دهقانی اشکذری  با بیان اینکه دانشگاه پرورش دهنده نیروهای اندیشمند و تاثیرگذار جامعه است گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد تنها واحد دانشگاهی است که در این شهرستان فعالیت دارد و دانشجویان زیادی از آن فارغ التحصیل شدند.

رییس دانشگاه آزاد یزد با بیان اینکه در استان یزد بیش از  ۶۰ واحد دانشگاهی وجود دارد که پذیرای دانشجویان در رشته های مختلف است  گفت : ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه های استان یزد در حال تحصیل هستند .

وی در خصوص برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت حضوری یا غیر حضوری هم گفت : با توجه به اینکه ۹۰ درصد استادان و دانشجویان و کارمندان دانشگا ه  ۲ مرحله واکسن علیه کرونا را تزریق کردند امکان دارد امتحانات ۶۰ درصد به صورت حضوری و بقیه به صورت غیرحضوری برگزار شود .

وی با بیان اینکه بحث حوزه و دانشگاه هدفش اسلام است و این ۲ نهاد در  واقع یکی است و نباید بین آن فرق دانست خاطرنشان کرد : وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه امری مهم است و ۲ بال مورد نیاز جامعه برای رسیدن به تعالی و کمال  است.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه دانشگاه و حوزه علمیه برای همکاری و تعامل بیشتر با هم باید نیازها و مشکلاتی را در جامعه پیدا کنند که برای حل آنها به هم نیاز داشته باشد گفت : وحدت حوزه و دانشگاه یک روز خاص نیست که با یک نشست رفع شود و باید استمرار داشته باشد در حالی که الان جاده وحدت حوزه و دانشگاه یک طرفه است و به همین دلیل استقبال خوبی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب این بستر برای ایجاد وحدت ایجاد شد، مطرح کرد: یکی از مصادیق این وحدت، حضور روحانیان در دانشگاه‌ها برای توسعه معنوی دانشگاه و جامعه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاکید براینکه حوزه و دانشگاه باید مثل ۲ خط موازی باید با  هم حرکت کند و در مواردی که بین دستاوردهای هر ۲ تلاقی حاصل می شود باید همکاری ها قویتر شود بیان کرد : شهید آیت الله مفتح، از پیشکسوتان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بود.

همایش نکوداشت روز وحدت حوزه ودانشگاه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رییس دانشگاه آزاد بهاباد، جمعی از مسئولان و دانشجویان در سالن این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهریزد قراردارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …