جمعه , 31 فروردین 1403

البرز در هفته ای که گذشت

پدیده البرزی تکواندو با سه مدال آسیایی،پنج دانش آموز کرجی در جشنواره بین المللی مدال کسب کردند، امام (ره ) وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی ایجاد کرد،سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز خود را اعلام کند،امام جمعه جدید فردیس معرفی شد،خدمات رسانی در شهر جدید هشتگرد با جدیت ادامه دارد،اردوی تیم ملی بوکس شطرنج به میزبانی البرز آغاز شد،منوکسید کربن جان سه نفر را در کرج گرفت،نمایندگان مجلس همچنان بر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو اصرار دارند،بانوی تنیسور البرزی قهرمان کشور شد،بسترهای فساد اداری در شهرداری کرج شناسایی می شود،البرز میزبان تیم فوتبال لیگ برتری هوادار می شود،تجهیز بیمارستان های کرج ضروری است،پنج هزار اثر به دبیرخانه کشوری پویش مدرسه حماسه در البرز ارسال شد و هیات رییسه شورای اسلامی استان البرز انتخاب شدند از جمله مطالب مهم خبری هفته گذشته در این استان بود.

رقابت های جودو جایزه بزرگ به میزبانی البرز برگزار شد،دستگاه های اجرایی البرز اقدامات پیشگیری از سیلاب را اتخاذ کنند،رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد به میزبانی البرز آغاز شد،درخت کهنسال کرج مورد حفاظت ویژه قرار گرفت،تمرین امدادگران صنعت آب و برق کشور در البرز آغاز شد،پروازهای البرز- مشهد افزایش می یابد،حمایت از کالای داخلی در اولویت برنامه کاری کارگزاران نظام اسلامی است،قطار شهری کرج تا یک ماه آینده بهره برداری شود،ساختار واکسن سازی رازی در دفاع زیستی تاثیر بسزایی دارد،زیرساخت های موسسه رازی نیازمند تقویت و توسعه است،دفاع مناسب زیستی نیازمند توجه به مولفه های ساختاری است،دانشگاه آزاد اسلامی صدرنشین رقابت های کشتی به میزبانی البرز شد،تصادف زنجیره ای بین ۳۰ دستگاه خودرو در البرز رخ داد و بارقه امید برای رونق گردشگری و صنایع دستی البرز ایجاد شده است از دیگر مطالب مهم خبری بود که هفته گذشته در البرز بود.

همچنین  رفع مشکلات املاک قولنامه ای نیاز به قانون دارد،حادثه تصادف زنجیره ای البرز یک کشته و ۲۲ مصدوم داشت،موانع الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت رفع می شود،سرعت تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز کاهش یافت،ترکیب تیم لیگ برتری هندبال بانوان البرز مشخص می شود،پیش ثبت نام عتبات عالیات برای البرزی ها آغاز شد،قهرمان جهان مدال خود را به شهید مدافع حرم البرزی تقدیم کرد،توزیع بنزین یارانه ای در هفت جایگاه سوخت البرز آغاز شد،نمایشگاه صنایع دستی البرز و قزوین در کرج گشایش یافت،سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی کم هزینه و تاثیرگذار است،بیمارستان فردیس دهه فجر به بهره برداری می رسد، نیروگاه فردیس نیازمند به روز رسانی است،احداث کمربند جنوبی فردیس – کرج در دستور کار قرار گرفت،دستگاه های اجرایی البرز نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنند،طرح رتبه بندی معلمان با دولت و مجلس در حال بررسی است،پروژه تولید کنسانتره پلت دامی در البرز آغاز شد و مقاومت ایران اسلامی ، اضمحلال آمریکای جنایتکار را سرعت بخشید از دیگر عناوین خبری در البرز بود که هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت.

پدیده البرزی تکواندو با سه مدال آسیایی

دانش آموز البرزی در رقابت های تکواندو آزاد آسیا که مهرماه امسال در تهران برگزار شد توانست با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره پدیده این دوره از رقابتها لقب بگیرد.

 سومین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو آزاد آسیا در ۲ گروه زنان و مردان طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه با حضور ۳۶۶ تکواندوکار از ۱۰ کشور اردن، افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه، سوریه، عراق، لبنان و هند در هتل “پارسیان استقلال” تهران برگزار شد.

پنج دانش آموز کرجی در جشنواره بین المللی مدال کسب کردند

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج گفت: دانش آموزان این ناحیه در جشنواره بین المللی ابداعات و اختراعات و ریاضی مدال کسب کردند.

مراد مالمیر  در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: غزل عطاری و کیمیا قاسمی ۲ دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان ناحیه چهارکرج در جشنواره ابداعات و اختراعات کرواسی INNOVA ۲۰۲۱ به مدال طلا دست یافتند.

امام جمعه کرج : امام (ره ) وحدت و همدلی را در جامعه اسلامی ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) و هفته وحدت، گفت: امام  خمینی (ره) با تفکر والای خویش در جامعه اسلامی وحدت و همدلی ایجاد کردند.

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان فردیس  که در سالن ایثار شهرداری فردیس برگزار شد، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با این حرکت الهی  خویش ، محور وحدت و همدلی در جامعه اسلامی شدند.

سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز خود را اعلام کند

رییس موسسه تحقیقات واکسن ‌و سرم سازی رازی با اشاره به تلاش شبانه روزی ۱۹ ماه اخیر این موسسه برای ساخت واکسن کرونا کووپارس گفت: سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز خود را اعلام کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی اسحاقی با اشاره به جزئیات ساخت واکسن رازی کووپارس اظهار داشت: این واکسن دارای ۲ دز تزریقی و یک دوز استنشاقی است که هیچ یک از واکسن های ساخته شده کووید ۱۹ در دنیا دارای این ویژگی نیست. فرمولاسیون ساخت آن مبتنی بر پروتئین نوترکیب است یعنی از بی خطرترین پلتفرم های شناخته شده محسوب می شود.

امام جمعه جدید فردیس معرفی شد

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان فردیس با حضور نماینده ولی فقیه استان البرز و امام جمعه کرج و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی معرفی شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشست شورای اداری  و آیین تکریم و معارفه امام جمعه فردیس که در سالن ایثار شهرداری فردیس برگزار شد، با تبریک ولادت باسعادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) و امام  جعفر صادق (ع) گفت: منصب امام جمعه ، منصب خدمت است بنابراین   به فردیس نیامده ام که آقایی کنم  بلکه آمده ام به مردم این شهرستان خدمت کنم.

خدمات رسانی در شهر جدید هشتگرد با جدیت ادامه دارد

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد استان البرز با اشاره به تغییر و تحول اداری و انتشار مطالبی مبنی بر توقف و کاهش فعالیت های عمرانی و خدماتی این شهر در فضای مجازی اعلام کرد که مدیرعامل شرکت عمران هنوز در محل کار خود حضور داشته و خدمات رسانی با جدیت ادامه دارد.

محمدعلی حاجی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تا معرفی مدیرعامل جدید در محل کار خود حضور داشته و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تمام ظرفیت طبق روال گذشته در بخش های مختلف عمرانی و خدماتی فعالیت دارد و هیچ گونه خللی در امور به وجود نیامده است.

اردوی تیم ملی بوکس شطرنج به میزبانی البرز آغاز شد

 اردوی تیم ملی بوکس شطرنج جمهوری اسلامی ایران به میزبانی استان البرز برای مدت یک هفته آغاز شد.

دبیر کل کمیته بوکس شطرنج جمهوری اسلامی ایران درحاشیه این اردو  به ایرنا گفت: مسابقات جهانی بوکس شطرنج قرار است به میزبانی ایتالیا از ۱۵ تا ۲۷ آذر  ماه امسال برگزار شود که تاکنون ۲۳ کشور دنیا برای شرکت در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

منوکسید کربن جان سه نفر را در کرج گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: سه نفر در کرج به دلیل استفاده غیر اصولی از وسایل گاز سوز و استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

محمد رضا فلاح نژاددر گفت و گو با ایرنا افزود: جانباختگان در  یک واحد مسکونی  در منطقه آق تپه مهرشهر کرج ساکن بودند که صبح امروز   براثر استفاده غیر اصولی از وسایل گازسوز ( عدم نصب دودکش آبگرمکن دیواری ) در طبقه همکف ساختمان  چهار طبقه دچار حادثه شدند.

نمایندگان مجلس همچنان بر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو اصرار دارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح ساماندهی بازار داخلی و واردات خارجی خودرو گفت: نمایندگان مجلس همچنان بر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو اصرار و پافشاری دارند.

به گزارش  روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی مهدی عسگری افزود: کمیسیون صنایع و معادن هفته گذشته نشست  مفصلی با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت داشت که وی یک فرصت  ۶ ماهه از مجلس خواست تا به اوضاع نابسامان خودرو، رسیدگی ویژه‌ای داشته باشد و قرعه‌کشی خودرو را حذف کند که پس از آن به میزان تقاضا خودرو تولید شود و بحث واردات به صورت کنترل شده صورت پذیرد.

بانوی تنیسور البرزی قهرمان کشور شد

مسوول روابط عمومی هیات تنیس استان البرز گفت که در پایان مسابقات یک هزار امتیازی بانوان کشور؛ نیلی عطفی از استان البرز عنوان قهرمانی این رقابتها را از آن خود کرد.

امیر آجورلو در آیین اختتامیه  فینال رقابت های یک هزار امتیازی بانوان‌ کشور که در زمین های تنیس آکام فردیس برگزار شد، افزود: این مسابقه بین نیلی عطفی از استان البرز و هانا سلطانی از استان قزوین برگزار شد.

بسترهای فساد اداری در شهرداری کرج شناسایی می شود

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت مبارزه با مفاسد اداری در حوزه مدیریت شهری گفت : بسترهای فساد اداری در شهرداری کرج شناسایی می شود.

محمد اسدیان  در نشست مشترک بین رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز  افزود:  شناسایی فرآیند های مستعد فساد اداری و اصلاح  از مهمترین برنامه های مدیریت شهری کرج در دور جدید است.

البرز میزبان تیم فوتبال لیگ برتری هوادار می شود

عاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان البرز اعلام کرد که با توجه به محرومیت تیم هوادار به عنوان میزبان رقابت ها از انجام سه بازی خانگی، البرز میزبان این تیم می شود.

کیهان گلستانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به همین منظور و طی توافقنامه ای نخستین بازی این تیم امروز دوشنبه ساعت ۱۶ با تیم پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج انجام خواهد شد.

فرماندار : تجهیز بیمارستان های کرج ضروری است

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به در پیش بودن موج ششم کرونا اعلام کرد که دستگاه های متولی باید نسبت به تجهیز وآماده سازی بیمارستان های این شهرستان پرجمعیت اقدام کنند.

غفور قاسم پور  در جمع مدیران کرج افزود: تمام کسانی که تریبون در اختیار دارند باید با اقناع افکار عمومی نسبت به آثار موج ششم کرونا مردم را آگاه سازند.

پنج هزار اثر به دبیرخانه کشوری پویش مدرسه حماسه در البرز ارسال شد

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: پنج هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه کشوری پویش مدرسه حماسه با شعار « ما مقتدریم » در بستر شبکه شاد این استان ارسال شد.

سالار قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود:  این پویش به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از هفته دفاع مقدس کلید خورد.

هیات رییسه شورای اسلامی استان البرز انتخاب شدند

رییس و اعضای هیات رییسه ششمین دوره شورای اسلامی استان البرز  در آیینی با حضور مسوولان استانی انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، بر این اساس علیرضا قره حسنلو  با کسب اکثریت آرای اعضای شوراهای اسلامی شهری به عنوان رییس شورای اسلامی این استان انتخاب شد.

رقابت های جودو جایزه بزرگ به میزبانی البرز برگزار شد

قابت های جودو جایزه بزرگ به میزبانی استان البرز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی هیات جودو و دفاع شخصی البرز، این دوره از رقابت ها بزرگداشت شهید رمضان عابدینی با حضور ۴۰ ورزشکار از ۱۲ استان کشور در خانه جودو البرز برگزار شد.

دستگاه های اجرایی البرز اقدامات پیشگیری از سیلاب را اتخاذ کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به فصل بارندگی و پیش بینی های هواشناسی از دستگاه های اجرایی این استان خواست اقدامات پیشگیرانه برای زمان وقوع سیلاب انجام دهند.

محمد رضا فلاح نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: اصلاح کانال طرح گردشگری بالای اتوبان توسط شهرداری کرج ، احیای دراز رود حد فاصل جاده انرژی اتمی تا رودخانه نولات ، پاکسازی مسیر رودخانه دلمبر و سیاه جوی توسط شهرداری های محمد شهر و ماهدشت در کرج، بازگشایی رودخانه دلمبر در بدو ورود به خیابان شهید ساسانی و یا استقرار تیم خدماتی در زمان بروز سیلاب در آن منطقه  از جمله اقدامات لازم در این زمینه است که باید انجام شود.

رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد به میزبانی البرز آغاز شد

 بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه های کشور جام یادگار امام در گروه« ج»  به میزبانی البرز آغاز شد.

دور رفت این رقابت‌ها  تا عصر امروز  با حضور تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، شهید صدرزاده، فرم دمای اراک و  جوانان البرزدر ورزشگاه ۲ هزارو۵۰۰ نفری انقلاب کرج جریان دارد.

درخت کهنسال کرج مورد حفاظت ویژه قرار گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اعلام کرد که درخت ارس کهنسال ۲ هزارو ۸۰۰ ساله در شهرستانک کرج مورد حفاظت ویژه این اداره قرار گرفت.

حمید راحتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  برای تحقق این امر نشست برنامه ریزی و هماهنگی حفاظت از درخت ارس شهرستانک به عنوان  میراث طبیعی  استان البرز در بخشداری آسارا با حضور نمایندگان ادارات میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و دهیاری و شورای اسلامی روستای شهرستانک برگزار شد.

تمرین امدادگران صنعت آب و برق کشور در البرز آغاز شد

نخستین تمرین امدادگران صنعت آب و برق کشور برای مقابله با زلزله در استان البرز آغاز شد.

داود نجفیان سخنگوی تمرین صنعت آب و برق کشور و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در حاشیه این تمرین به خبرنگاران گفت: ۴۵۰ کارشناس و نیروی متخصص صنعت آب و برق در قالب ۱۷ تیم از استان های قم ، همدان ، مازندران ، مرکزی ، تهران ، قزوین و البرز در ۱۷ نقطه استان البرز امداد رسانی می کنند.

پروازهای البرز- مشهد افزایش می یابد

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز از رایزنی برای افزایش پروازهای مسافری از مبدا این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس و بالعکس خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، ارسلان ذاکری افشار افزود: هم اکنون هفته ای ۲ پرواز در روزهای سه شنبه و جمعه از این فرودگاه به مقصد مشهد مقدس و بالعکس در حال انجام است.

حمایت از کالای داخلی در اولویت برنامه کاری کارگزاران نظام اسلامی است

استاندار البرز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند، گفت: حمایت از کالای داخلی در اولویت کاری کارگزاران نظام اسلامی است.

 عزیزاله شهبازی در بازدید از تعدادی واحد تولیدی و صنعتی استان البرز افزود: قدردان تلاش تولیدکنندگان داخل هستیم که در این شرایط تحریم مستحکم به فعالیت خود ادامه می دهند.

قطار شهری کرج تا یک ماه آینده بهره برداری شود

استاندار البرز با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی زیست محیطی گفت : بهره برداری از قطار شهری کرج باید تا یک ماه آینده انجام شود.

عزیزاله شهبازی در نشست رفع موانع پروژه قطار شهری کرج ، افزود: سال ها است که مردم کرج در انتظار استفاده از این امکان مهم حمل و نقل هستند.

ساختار واکسن سازی رازی در دفاع زیستی تاثیر بسزایی دارد

ییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی از پیشنهادات در خصوص واگذاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به بخش خصوصی در سال های اخیر، گفت: ساختار واکسن سازی رازی در دفاع زیستی جایگاهی همچون وزارت دفاع در امنیت کشور دارد.

سردار غلامرضا جلالی در همایش واکسن و واکسیناسیون کووید ۱۹ که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد، با بیان اینکه یکی ازتهدیدات اولویت دار در جهان تغییرات اقلیمی و آب و هوایی می باشد، افزود: تهدیدات زیستی نیز در تمام حوزه ها اعم از محیط زیست مرتبط با انسان و یا دام به صورت جدی مطرح است.

زیرساخت های موسسه رازی نیازمند تقویت و توسعه است

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه زیرساخت های این موسسه به لحاظ قدمت زیادش بسیار ضعیف و قدیمی می باشد، گفت: تقویت و توسعه این زیرساخت ها ضروری است.

دکتر علی اسحاقی  در همایش واکسن و واکسیناسیون کووید ۱۹ که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور مسوولان کشوری برگزار شد، افزود: رازی مصداق بارز پدافند غیرعامل می باشد و خدمات زیادی به کشور در گمنامی و خاموشی ارائه می دهد.

دفاع مناسب زیستی نیازمند توجه به مولفه های ساختاری است

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در کشور با اشاره به تهدیدات زیستی رخ داده در دنیا، گفت: دفاع مناسب زیستی نیازمند توجه جدی به ۶ مولفه و کارکرد ساختاری در جامعه است.

سردار محمد حسین سپهر  در همایش واکسن و واکسیناسیون کووید۱۹ که به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در موسسه تحقیقات سرم سازی رازی واقع در کرج برگزار شد، افزود: این ۶ کارکرد ساختاری در پاسخ به همه گیری ها یک دانش و تجربه بشری در دنیاست که در دستور کار محققان و حاکمان و مدیران قرار دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی صدرنشین رقابت های کشتی به میزبانی البرز شد

تیم دانشگاه آزاد اسلامی صدرنشین رقابت های کشتی آزاد باشگاه های کشور به میزبانی البرز شد.

دور رفت بیست و یکمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد در گروه «ج» از صبح سه شنبه در شهر کرج آغاز و ساعتی پیش ادامه داشت که  در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی با سه پیروزی صدرنشین این گروه شد.

تصادف زنجیره ای بین ۳۰ دستگاه خودرو در البرز رخ داد

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که تصادف زنجیره ای بین ۳۰ دستگاه خودرو در آزاد راه کرج – قزوین رخ داد که امدادگران به محل حادثه اعزام شده اند.

دکتر مهرداد بابایی  به ایرنا گفت : این حادثه  ساعتی قبل  در خط شمالی آزاد راه کرج – قزوین  محدوده جایگاه سوخت المهدی به مرکز فوریت های  پزشکی استان البرز گزارش  شده است.

نماینده مجلس: رفع مشکلات املاک قولنامه ای نیاز به قانون دارد

 نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات املاک قولنامه ای در مناطقی از استان البرز و کشور گفت : رفع مشکلات این املاک نیازمند اتخاذ ساز و کارهای قانونی در مجلس شورای اسلامی است.

علیرضا عباسی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر مشکین دشت شهرستان فردیس افزود:  کمیسیون های عمران و حقوقی قضایی  مجلس شورای اسلامی در حال بررسی مشکلات  املاک قولنامه ای هستند. 

حادثه تصادف زنجیره ای البرز یک کشته و ۲۲ مصدوم داشت

 رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که حادثه تصادف زنجیره ای در آزاد راه کرج – قزوین ، یک نفر کشته و ۲۲ مصدوم شامل ۱۱ مرد و ۱۱ زن داشت.

دکتر مهرداد بابایی  ایرنا گفت : این حادثه صبح امروز در آزاد راه کرج – قزوین و در محدوده جایگاه سوخت المهدی به مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گزارش شد.

موانع الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت رفع می شود

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت شهرستان فردیس گفت: موانع الحاق شهرک شهید رستمی و کارخانه های لوکوموتیوسازی به شهر مشکین دشت در حال برطرف شدن بوده و از تمام ظرفیت های قانونی برای شتاب بخشی در تحقق این مهم بهره خواهیم برد.

داود اسدپناه شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست صحن علنی شورای شهر مشکین دشت به خبرنگار ایرنا افزود:  در  نشستی  با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف  اجرایی در استانداری البرز مقرر شد شهرک  شهید رستمی و محدوده کارخانه های لوکوموتیوسازی به همراه چهار شهرک دیگر به محدوده جغرافیایی مشکین دشت الحاق شود.

سرعت تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز کاهش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که با اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان با روند کاهشی میزان تلفات حیات وحش روبرو هستیم.

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  طبق آخرین آمار  تلفات کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان به ۲۷ راس رسیده است، افزود: نخستین گزارش از تایید شیوع دوباره طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در زیستگاه های استان البرز در روز ۱۲ مهرماه سال جاری ارایه شد.

ترکیب تیم لیگ برتری هندبال بانوان البرز مشخص می شود

دیر فنی تیم لیگ برتری هندبال بانوان البرز با اشاره به جذب بازیکنان جدید به این تیم گفت: ترکیب بازیکنان این تیم تا پایان هفته جاری به طور کامل مشخص می شود.

محمدرضا کوشکی  در گفت وگو با ایرنا افزود: تعدادی بازیکن غیربومی از استان های دیگر به تیم هندبال بانوان البرز  افزوده شده اما با این وجود تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت جوانان استان بهره بگیریم.

پیش ثبت نام عتبات عالیات برای البرزی ها آغاز شد

روابط عمومی اداره کل حج و زیارت استان البرز از آغاز پیش ثبت نام برای اعزام زایران به سفر زیارتی عتبات عالیات در کشور عراق در البرز خبرداد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان البرز، سازمان حج و زیارت برای ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و بمنظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات مقدسه در دفاتر خدمات زیارتی، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

قهرمان جهان مدال خود را به شهید مدافع حرم البرزی تقدیم کرد

 «امیر پولادی » دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز و دارندۀ مدال طلای مسابقات جهانی ارمنستان مدال خود را به خانواده شهید مدافع حرم «علی اصغر الیاسی» تقدیم کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز در مراسم  اهدای این مدال طلا به خانواده شهید مدافع حرم گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و  می‌طلبد که ما اهتمام ویژه‌ای نسبت به حفظ ارزش‌ها و اهدافی که شهدا برای آن جان خود را نثار کردند، داشته باشیم.

توزیع بنزین یارانه ای در هفت جایگاه سوخت البرز آغاز شد

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز اعلام کرد که توزیع بنزین یارانه ای در هفت جایگاه عرضه سوخت در این استان از سر گرفته شد.

مجتبی دلبری  به خبرنگار ایرنا گفت: جایگاه های سوخت حسن آباد،‌ ری زمین جاده کرج – چالوس،‌ رجایی شهر، عظیمیه،‌ نور،‌ ملاصدرا و جایگاه اتوبوسرانی در حال توزیع بنزین یارانه ای هستند.

نمایشگاه صنایع دستی البرز و قزوین در کرج گشایش یافت

 نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنایع دستی استان قزوین و اقوام ایرانی ساکن در استان البرز در پارک ملی «ایران کوچک » واقع در جهانشهر کرج گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و اتاق بازرگانی ، کشاورزی و صنایع استان البرز با حضور هنرمندان صنایع دستی استان های قزوین و البرز از پنجم تا هفتم آبان ماه دایر شده است.

سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی کم هزینه و تاثیرگذار است

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری در استان گفت : سرمایه گذاری در بخش صنایع و گردشگری کشور و البرز کم هزینه و برای رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

پرهام رضایی  در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری استان‌های البرز و قزوین که در پارک ملی ایران کوچک کرج  رگزار شد، اظهار داشت: البرز استانی با ظرفیت های فراوان است و هر گوشه ای از این منطقه مستعد برنامه ریزی مدون و نگاه ویژه برای بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها است.

بیمارستان فردیس دهه فجر به بهره برداری می رسد

رماندار فردیس اعلام کرد که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قول دادند تا دهه مبارک فجر امسال بیمارستان دولتی شهرستان فردیس را تکمیل و راه اندازی کنند.

ابوالفضل اینانلو در نشست شورای اداری شهرستان فردیس افزود:  اکنون یکی از بهترین بیمارستان های  استان البرز در فردیس در حال ساخت است که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مجلس : نیروگاه فردیس نیازمند به روز رسانی است

نماینده مردم شهرستان های کرج ،فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کارکردی نیروگاه منتظرقائم شهرستان فردیس استان البرز درتامین برق کشور ، خواستار به روز رسانی تجهیزات این مجموعه بزرگ شد.

علیرضا عباسی  در نشست شورای اداری فردیس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، افزود: از آنجا که  این نیروگاه  تامین کننده بخشی از برق کشور از جمله استان های تهران و البرز است ، نباید نسبت به نیازهای فنی آن بی توجه باشیم .

احداث کمربند جنوبی فردیس – کرج در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به مشکل ترافیکی در مناطق شرقی و جنوبی استان گفت: احداث کمربند جنوبی فردیس – کرج در دستور کار قرار گرفته است.

رضا خالقی در نشست شورای اداری شهرستان فردیس، افزود: مشکل ترافیک فردیس یکی از دغدغه های مردم این منطقه  است که نیازمند پیگیری نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی است.

دستگاه های اجرایی البرز نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه زمان زیادی از ابلاغ قانون بند «د» تبصره ۲۰ در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران می‌گذرد ،گفت: دستگاه‌های اجرایی باید هرچه سریع‌تر نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنند.

سلیمان رستمیان در نشست هماهنگی اجرای قانون بند «د» تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰ در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران وضع مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود: زمان زیادی از ابلاغ قانون بند «د» تبصره ۲۰ در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران می‌گذرد.

طرح رتبه بندی معلمان با دولت و مجلس در حال بررسی است

نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل بسیار خوبی بین مجلس و دولت در موضوع طرح رتبه بندی معلمان وجود دارد که امیدواریم این طرح هرچه سریع تر به منزل مقصود برسد.

علی حدادی  در نشست با جمعی از مدیران مدارس و مسوولان  آموزش و پرورش ساوجبلاغ که  به صورت وبینار برگزار شد، افزود: یکی از مطالبات به حق فرهنگیان رتبه‌بندی معلمان بوده که این  طرح در ۲ محور تکریم ارتقا منزلت معلمان و توجه به معیشت آنان اهداف خود را دنبال می کند.

بارقه امید برای رونق گردشگری و صنایع دستی البرز ایجاد شده است

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برپایی نمایشگاه  توانمندی های گردشگری و صنایع دستی استان های قزوین و البرز را در کرج تجربه خوبی از همراهی تشکل های غیر دولتی دانست و گفت : بارقه امید برای رونق و شکوفایی گردشگری و صنایع دستی البرز ایجاد شده است.

فریدون محمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه  توانمندی ها و دستاوردهای گردشگری استان های قزوین و البرز که در پارک ملی ایران کوچک در جهانشهر کرج برپا شده است ، در گفت وگو با ایرنا افزود: بستر برای مشارکت تشکل های مردم نهاد، تعاونی ها و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز در بخش گردشگری و صنایع دستی استان  فراهم شده است.

پروژه تولید کنسانتره پلت دامی در البرز آغاز شد

 مدیر تعاون روستایی استان البرز اعلام کرد که تولید کنسانتره پلت دامی با استفاده از ظرفیت کارخانه های خوراک دام و شرکت های دارویی و مکمل سازی دام در این استان آغاز شد.

سید محسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحادیه دامداران استان البرز در اقدامی نوین و برای نخستین بار در کشور برای ایجاد شرایط مناسب در تولید، تقویت و غنی سازی نهاده های دامی  طی فرایندی همچون حرارت دادن و غنی سازی با اسیدهای آمینه اقدام به تولید کنسانتره کرده است.

امام جمعه کرج:مقاومت ایران اسلامی ، اضمحلال آمریکای جنایتکار را سرعت بخشید

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه های بی شمار و پی در پی آمریکای جنایتکار و متحدان اروپایی اش سرعت اضمحلال و فروپاشی استکبار و ام الفساد جهانی را دوچندان کرده است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:  به زودی همگان خواهند دید که نظام لیبرال دموکراسی غرب و منشا تباهی انسان ها چگونه فرو خواهد ریخت.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …