چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

موزه شهدا در امام‌زاده محمد(ع) کرج راه‌اندازی می‌شود

به گزارش   خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان البرز؛  سلیمان رستمیان  با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، دهه‌ فجر را نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند در تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: مردم ایران با توکل به خدا، مجاهدت، اتحاد و هم‌دلی و با رهبری امام خمینی (ره) نقطه‌ عطفی در تاریخ ایران به وجود آوردند که باید در جهت بزرگداشت آن تلاش کرد.

وی افزود: هدف از بزرگداشت ایام دهه‌ فجر باید انتقال پیام‌ها و دستاوردهای انقلاب به مردم به ویژه نسل جوان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان این راه و تجدیدعهد و میثاق با آنان باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به حضور فعال مردم به‌ ویژه ایثارگران در برنامه‌های بزرگداشت دهه‌ فجر  تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت ایام‌الله دهه‌فجر باید با مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه ایثارگران باشد، چراکه با حضور مردم بود که شاهد به ثمر نشستن انقلاب بودیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت مردم از نظام اسلامی دستاوردهای فراوانی را برای کشور به همراه دارد، ادامه داد: بدون تردید حضور و مشارکت قشرهای مختلف مردم به‌ویژه ایثارگران در مراسم‌های دهه‌ فجر، سبب تقویت پایه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

رستمیان افزود: بنیاد به‌عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب باید پرچم‌دار اجرای برنامه‌های دهه‌ فجر باشد، لذا در این راستا با برگزاری جلسات متعدد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، برنامه‌های متنوعی را با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی  برگزار می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها به‌عنوان محوری‌ترین برنامه بنیاد البرز برای بزرگداشت ایام‌الله دهه‌ فجر گفت: این مراسم پنج شنبه 14 بهمن ماه از ساعت 15:30 به‌طور همزمان در 157 گلزار شهدای استان برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز در گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج برگزار می‌شود.

رستمیان افزود: این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین لشگری و استانی و مردم شهیدپرور برگزار و مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این مراسم تجدید میثاق امت شهیدپرور با آرمان‌های انقلاب و ادای احترام به شهدای والامقام است که باید تلاش کنیم تا این مراسم باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه از دیدار با 5 هزار نفر از ایثارگران استان البرز خبر داد و گفت: این طرح با تأکید استاندار محترم و با هدف تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از فردا آغاز و تا 10 اسفندماه با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با عنوان طرح سپاس اجرایی می‌شود طرحی ارزشمند است که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، مسئولان نظام با حضور در منزل ایثارگران با ادای احترام و دلجویی می‌توانند به مشکلات این عزیزان رسیدگی کنند. 

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب در ایام‌الله دهه فجر تأکید کرد و اظهار داشت: امروز یکی از وظایف بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های انقلاب در جامعه خصوصاً در بین نسل جوان است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت  فضای مجازی و رسانه ملی در این ایام با توجه به انتشار ویروس کرونا باید در دستور کار قرار گیرد، معرفی روایان ایثار به صداوسیما جهت بیان خاطرات و مجاهدت‌های دوران انقلاب و ساخت انواع تیزر و برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت صداوسیمای استان به اجرا  درآید.

رستمیان تأکید کرد: افتتاح موزه شهدا در امام‌زاده محمد (ع)، تعویض پرچم‌های مزار شهدا، آذین‌بندی ادارات بنیاد، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تبلیغات محیطی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد از دیگر برنامه‌هایی است که ان‌شاءالله به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر دستگاه‌های اجرایی در ایام‌الله دهه فجر در استان اجرا در می آید.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …