جمعه , 10 فروردین 1403

افول تیم فوتبال گل ریحان البرز در پیچ و تاب دوگانگی ها

اگر چه به معضلات و مشکلاتی که گل ریحان البرز در سال های قبل به آن دچار شده بود بارها و بارها پرداخته ایم اما این تیم البرزی پس از سقوطی غم انگیز که سبب شد تا تنها سهمیه این استان در رقابت های لیگ دسته یک کشور از بین برود، در روزهایی که به آغاز لیگ دسته ۲ فوتبال کشور باقی مانده باز نیز دچار حاشیه هایی گردیده که سبب شده تا زمزمه هایی ناخوشایند از اردوگاه گل ریحان به گوش برسد.

در ابتدای این گزارش به گوشه ای از پیدایی گل ریحان و روند فعالیت این تیم البرزی می پردازیم، پیدایی که شاید در همان ابتدای راه نوید بخش ایجاد یک تیم قوی مدعی که برای نخستین بار به لیگ برتر صعود خواهد کرد را می داد اما در اواسط راه آنچنان درگیر حواشی و مشکلات ریز و درشت شد که نه تنها از هدف اصلی اش باز ماند بلکه با سقوط خود امید داشتن یک تیم لیگ برتری را از البرزی ها گرفت.

اکسینی با عصاره گل ریحان 

گل ریحان البرز پیش از این با نام اکسین البرز در رقابت ها حضور می یافت این باشگاه کار خود را از سال ۹۳ آغاز کرد که از همان سال اول به دلیل حضور قدرتمندانه اش توانست از سد لیگ دسته ۲ کشور عبور و به عنوان نخستین تیم البرزی به رقابت های لیگ دسته یک صعود کرد.

اکسین به مدت چهار سال با همین نام در رقابت های لیگ دسته یک حضور یافت و در سال ۹۷ بنا به تصمیم مدیران وقت نام آن از اکسین به گل ریحان تغییر یافت و این بار نماینده البرز با نام گل ریحان در این رقابت ها شرکت می کرد.

حاشیه تیتر اصلی گل ریحان

شروع تنها نماینده فوتبال البرز در رقابت های لیگ دسته یک کشور این بار با نام گل ریحان، در ابتدا نوید بخش این مهم بود که به زودی البرز نیز یک تیم در لیگ برتر کشور را خواهد داشت، آرزویی که سالیان سال است مردم استان در دل دارند و شروع قدرتمندانه تیم نیز به خوبی گواه این مهم بود که گل ریحان حرف های زیادی برای گفتن دارد.

البته در این بین بی انصافی نیز نباید کرد چرا که در سال های گذشته این تیم بسیار با قدرت در رقابت ها حاضر و جز تیم های صدر جدول و به عبارتی در نوک پیکان صعود به لیگ برتر بود، اما همانند خوابی شیرین تمام این امیدها به یک باره نقش بر آب شد و گل ریحان که مدعی صعود به لیگ برتر بود تبدیل به یکی از ضعیف ترین تیم های حاضر در لیگ دسته یک کشور شد که شاید به جرات بتوان گفت که حاشیه ها به عنوان رقیب اصلی این تیم اجازه قدرت نمایی به گل ریحانی ها را نداد.

در این قسمت از گزارش بهتر است به حاشیه های فصل قبل که از همان روزهای ابتدای شروع لیگ دامان گل ریحانی ها را گرفت بپردازیم حاشیه هایی که سبب شد تا البرز تنها سهمیه خود در رقابت های لیگ دسته یک کشور را از دست بدهد.

البته پیش از این در گزارشی مفصل به تمام آنچه در فصل قبل دامان این تیم را در فصل قبل گرفت پرداختیم اما برای یادآوری مجدد به مخاطبان به  بخشی از اتفاقات سال گذشته این تیم خواهیم پرداخت.

گل ریحان بدون برنامه و آغازی سخت

 فصل گذشته رقابت های لیگ دسته یک کشور در حالی آغاز شد که ۲۰ روز مانده به این رقابت ها گل ریحانی ها نه تنها موفق به بستن تیم نشده بودند بلکه خبرهایی زیادی از امکان حضور نیافتن این تیم در رقابت ها به دلیل مشکلات مالی و عدم آمادگی را می داد.

بسته نشدن تیم از یک سو و اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تغییر مداوم سرمربی ها و مدیر عامل باشگاه  روزهای ابتدایی شروع لیگ که به گفته مسوولان ورزشی البرز بدون اطلاع آنها این تغییرات صورت گرفته  از سوی دیگر  سبب شد تا گل ریحانی به جای اینکه به دنبال قوی کردن بدنه تیم و نشان دادن جایگاه واقعی فوتبال استان باشند، هر روز به دنبال یک سرمربی جدید و برطرف کردن حاشیه های دنباله دارشان بودند.

تغییرات مداوم سرمربی آفت اصلی گل ریحان 

یکی از مشکلات اصلی که در فصل قبل این تیم البرزی با آن درگیر شده بود تغییرات پی در پی و مداوم سرمربی ها بود، به گونه ای که به جرات می توان گفت هیچ یک از مربیان بیشتر از ۲ ماه در بدنه این تیم نماند و عطایش را به لقایش بخشیدند.

این تغییرات مداوم سر مربی ها که در آن زمان شنیده می شد برخی از آنها با رفتن شان تعدادی از بازیکنان را نیز به همراه خود می بردند از یک سو و مشکلات مالی شدید از سوی دیگر سبب شد تا گل ریحان نتواند بازیکن جذب و به شدت با کمبود بازیکن مواجه و در تمام بازی ها به عنوان ضعیف ترین تیم حاضر می شد.

جدا از تغییر سرمربی ها، مشکلات مالی سبب شد که شاهد اعتصاب بازیکنان در اردوگاه این تیم باشیم، برخی به دلیل دفاع از سرمربی اخراجی و برخی دیگر به بهانه پرداخت نشدن مبلغی از قراردادهایشان اعتصاب کردند که در بدترین حالت ممکن که البته به گفته مدیر عامل باشگاه به تحریک یکی از سرمربی های برکنار شده بود در دیدار با تیم استقلال ملاثانی که خود گل ریحان میزبان بود حاضر نشدند و یک امتیاز منفی بزرگ در کارنامه این تیم به ثبت رسید امتیازی که گل ریحان را یک پله بیشتر به سقوط نزدیک تر کرده بود.

سقوط ماحصل بی برنامگی در اردوگاه گل ریحان 

آنچه که در بالا البته به صورت خیلی خلاصه به آن پرداخته شد بخشی از مشکلاتی بود که سبب شد تا گل ریحان مدعی صعود به لیگ برتر نه تنها سهمیه خود در رقابت های لیگ دسته یک کشور را از دست بدهد بلکه با سقوط به لیگ دسته ۲ آرزوی این استان را برای صعود بر باد داد.

گل ریحانی که نیامده حاشیه ساز شد 

با سقوط این تیم به لیگ دسته ۲ کشور، گویی همچنان حاشیه ها دست بردار این تیم نیستند و گل ریحان در روزهایی که زمان زیادی به شروع رقابت ها نمانده این بار با حاشیه های عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می کند، حاشیه هایی که به هیچ عنوان توجیه پذیر نیستند و شاید نشان از آینده ای مبهم و تاریک برای این تیم دارد.

۲ گانگی مدیریتی گریبان گل ریحان را گرفت 

از نخستین حاشیه هایی که این بار تیم گل ریحان با آن درگیر شده که البته میراثی از فصل قبل می باشد، دو گانگی مدیریتی در باشگاه می باشد برای روشن شدن این موضوع باید یک گریزی به فصل قبل زد زمانی که فردی به نام” محمد زارع فومنی” به عنوان حامی مالی در هفته های پایانی لیگ به گل ریحان پیوست و البته از حق نیز نباید گذشت که برای مدت کوتاهی آرامش به این تیم برگشت.

اما این آرامش دوام زیادی نیافت و این بار با تعبیرهای متفاوتی که از قرارداد منعقده بین” رضا رضایی” مدیر عامل باشگاه و زارع فومنی شده بود سبب شد تا بین این افراد اختلافاتی که البته همچنان این اختلاف ادامه دارد ایجاد که سبب شده تا گل ریحان نه تنها فصل قبل از این مساله دچار ضربه شود بلکه این بار نیز این حاشیه ادامه دار،دامن این تیم را بگیرد.

شاید از عجایب تیم داری را امروز در گل ریحان البرز شاهد باشیم که ۲ نفر هر کدام خود را امروز مدیر عامل باشگاه گل ریحان معرفی و هر کدام اقدام به انتخاب سرمربی و جذب بازیکن اقدام می کنند.

این در حالی است که گل ریحان در صفحات مجازی مانند اینستاگرام ۲ صفحه و هر کدام یک نفر را به عنوان مدیر عامل معرفی می کنند،جالب تر این است که هر یک سرمربی و بازیکن انتخاب و نسبت به انتخاب سرمربی، بازیکن و کادر فنی از سوی فرد مقابل اعتراض و یکدیگر را به شکایت تهدید می کنند.

این ۲ گانگی سبب شده تا گل ریحان امروز بیش از هر زمان دیگری در یک کلاف سردرگم به سر می برد،کلافی که اگر سریعتر برای آن چاره ای پیدا نشود از اکنون سقوط گل ریحان به لیگ دسته سه قابل پیش بینی است.

گل ریحان متولی رسمی ندارد 

ارسال اخبار از این باشگاه از سوی مدیر عاملان مختلف آن سبب شد تا سراغ ورزش و جوانان البرز برای روشن کردن این مهم که در نهایت چه کسی مدیر عامل این باشگاه است برویم که با توجه به حکم بودن ورزش و جوانان استان، این مصاحبه تا زمان ارسال گزارش به عنوان فصل الخطاب قرار داده شد.

معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان البرز با اشاره به پایان تاریخ اعتبار باشگاه گل ریحان عنوان کرد که بر همین اساس این باشگاه در زمان حاضر متولی رسمی ندارد.

کیهان گلستانی در مصاحبه ای که هفته گذشته با خبرگزاری ایرنا داشت افزود: از نظر ما مدارک باشگاه قدیمی و فرد دیگری برای دریافت مجوز جدید اقدام نکرده است.
وی اضافه کرد: متقاضیان باشگاه  بایستی در موعد مقرر با در دست داشتم تمام مستندات و مدارک قانونی به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه و پس از تایید اداره مجوز آنها صادر خواهد شد.

گلستانی با اشاره به اینکه تاکنون مدارکی مبنی بر ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی به دست ما نرسیده اظهار داشت:بر همین اساس مدارک از نظر ما قدیمی و تاریخ مجوز نیز به پایان رسیده است.

به دنبال روشن شدن تکلیف مدیرعامل باشگاه که با توجه به نقش حکمیت اداره کل ورزش و جوانان در این بین هیچ یک از این ۲ نفر در زمان حاضر مدیر عامل باشگاه تا زمان صدور مجوز نیستند این بار حاشیه دیگری از باشگاه گل ریحان البرز برخاست، حاشیه ای که اگر چه پیش از این نیز بارها و بارها از سوی مدیران عامل وقت این باشگاه عنوان و البته هیچ وقت نیز موفق به اجرایی کردن آن نشده بودند،خروج امتیاز گل ریحان از البرز داستان جدیدی که یک مشکل به مشکلات این تیم پرحاشیه اضافه کرد.

امتیاز گل ریحان از البرز خارج می شود

میثم رضایی که در مصاحبه پیشین با خبرنگاران و البته پیش از سخنان معاون ورزش و جوانان که از نامعلوم بودن تکلیف متولی این باشگاه خبر داده بود به عنوان مالک باشگاه با وی مصاحبه و بر روی خروجی نیز قرار گرفته بود خبر از خارج شدن امتیاز این باشگاه از استان داده بود.

میثم رضایی گفت: چندین استان خواهان حضور تیم گل ریحان هستند و به زودی از البرز خارج می شویم.

وی ضمن انتقاد از مسوولیت پذیر نبودن مسوولان ورزشی  استان افزود: استان های دیگر با تمام وجود خواهان حضور گل ریحان در استان خود هستند و با چند گزینه وارد مذاکره و به نتایج مثبتی رسیده ایم و به زودی از  البرز خارج خواهیم شد. 

وی اضافه کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم تا گل ریحان به رده پایین تر سقوط نکند ولی این مهم محقق نشد.

رضایی با بیان اینکه عده ای قصد غصب این تیم را دارند، اظهار داشت: این افراد با کشاندن تیم به حاشیه و درخواست از بازیکنان جهت اعتصاب در این امر دخیل بودند.

مالک باشگاه گل ریحان البرز خاطرنشان کرد: به شخصه دیگر در فوتبال و ورزش البرز خدمتی نخواهم کرد و با تمام توان کارهای خروج تیم از استان را پیگیری خواهم کرد.

این سخنان رضایی واکنش منصور بیک وردی رییس هیات فوتبال البرز را در پی داشت.

وی در گفت و گویی با ایرنا که روز شنبه بر روی خروجی قرار گرفت با بیان اینکه طبق مستندات مالکیت باشگاه گل ریحان البرز نامشخص است نسبت به انتقال امتیاز گل ریحان به خارج از استان  البرز واکنش نشان داد گفت : ابتدا باید مالکیت باشگاه تعیین تکلیف شود.

منصور بیک وردی افزود: از سوی دیگر کمیسیون ماده پنج این باشگاه نیز به اتمام رسیده و بر این اساس شرایط فعالیت در هیچ یک از رده های فوتبال را ندارند.

 وی اضافه کرد: همچنین این باشگاه به برخی از دستگاه ها بدهی هایی دارد که باید قبل از هر چیز نسبت به تسویه این بدهی ها اقدام نماید.

بیک وردی گفت: با انجام این مراحل آن موقع است که تعیین تکلیف خواهیم کرد که آیا اجازه فعالیت در استان را خواهیم داد و یا می توانند انتقال بدهند.

سخن پایانی 

موضوعات مرتبط با این تیم که امروز در یک بلاتکلیفی محض به سر می برد،آنچنان درهم تنیده شده که به نظر می رسد شانس گل ریحان برای جدا شدن از این مشکلات در صورت نرسیدن به یک عزم جدی از سوی بخش خصوصی و مسوولان ورزش استان رو به کاهش و به عبارت ساده تر رو به پایان است، تا زمانی که همت ، وحدت و این تفکر که گل ریحان متعلق به البرز و البرزی ها است شکل نگیرد شاید خیلی نباید انتظار داشت که این تیم به سرانجامی برسد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …